יש תחושה שהגברים הסטרייטים נכחדים, אולי זה המחיר של לגור בתל אביב. אבל למה אפילו תעשיית החלומות לא מייצרת אופציות רלוונטיות? רשימת 'הרווקים הנחשקים' שפורסמה ב"פנאי פלוס" לרגל וולנטיין, לא עומדת בסטנדרט של 'תעשיית חלומות'. לפחות לא החלומות שלי.

 

עוד ב - Onlife:

 

הרווקים הסטרייטים בעשירייה הפותחת הם רודף דוגמניות, בחור עם אודם ורן דנקר. עליהם אמורה רווקה לחלום בלילה? אני מעדיפה כבר לחלום שאני מגיעה לעבודה ופתאום קולטת שאני בלי מכנסיים.

 

ראשית - כבוד לקהילה הגאה-  בעבר הלא רחוק הם נתפסו כמאכזבי הורים בארון, היום הם שלושה מהרווקים הנחשקים בעשירייה הפותחת. אבל חינניים ככל שיהיו הראל סקעת, אסי עזר ועברי לידר, הרווקות שלהם לא מקדמת את הפנטזיה שלי. נשים נפסלות אצלם מראש לזוגיות, מטעמי אינסטלציה. מפרגנת.

 

בחורה מצפה לגבר, לא לגרבר

רק שמונה גברים סטרייטים מופיעים ב'רשימת הרווקים הנחשקים': יון תומרקין, עוז זהבי, עידן עמדי, ירון ברובינסקי, שלום מיכאלשווילי, אייל גולן, מיכאל אלוני ורן דנקר. למעשה, הם לא הרבה יותר רלוונטים בעיני מחבריהם ההומואים.

 

בואו ניקח למשל את עידן עמדי ויון תומרקין: בחורה מצפה לגבר, לא לגרבר. נאמר את זה ככה: כשרצחו את רבין- הם היו בכתה א'. אמא שלהם מרשה להם להיות ערים בשעה כזאת? אני לא מבינה מה נחשק בלשדוד עריסות. כשאני ארצה לגדל ילד אני אביא אחד משלי.

 

אם את לא בקטע של לבעול קטינים, כחלופה לגנון הרשימה מציעה גם רווקים תל אביביים אופייניים, כמו עוז זהבי וירון ברובינסקי. בהחלט חתיכים, אבל קשה להכריע מי מהם יותר שרוף על עצמו, מי יותר זחוח. 

 

מדובר בגברים שבעולם שלהם, נרקיס הוא מלך הביצה. נדמה לי שזוגות שחולקים מייל ופייסבוק (No – You're shmoopy), הם התופעה היחידה שדוחה יותר מגבר שמאמין שהוא מתנת האל לאנושות (No – I'm shmoopy). האם אזלו כל הגברים הכיפיים באמת?

 

הדרדסים חזרו להיות להיט

במי אמורה בחורה להתעניין? הרשימה נצמדת לטרנדים עדכניים ומציעה את שלום מיכאלשווילי- אין ספק שהדרדסים חזרו להיות להיט. אני מודה שגבר מצחיק זה שווה. אבל מניסיוני מסתמן, שיותר קל למצוא בחורה חשופה על שלט חוצות בבני ברק, מאשר גבר סטרייט משעשע ופנוי בתל אביב, שלא משתפשף לו התחת כשהוא יורד מהמדרכה לכביש.

 

ניכר שהגברים הסטרייטים מדלדלים לכדי זן נדיר. בעשירייה הפותחת את הרשימה, נצפו שלושה פריטים בלבד מתוך האוכלוסייה הנעלמת, וגם נתון זה מוטל בספק, להלן- מיכאל אלוני. מבחינתי הוא הגרסה הזכרית של חן יאני [הממוקמת 15 ברשימה]. אומנם בניגוד אליה הוא מתאפר, אבל אצל שניהם לא לגמרי ברור לי לאיזה מגדר הם בעצם פונים. תקראו לי חשוכה, אבל אני מסתייגת מלצאת עם גבר יפה ממני, ועוד שהגוונים שלו מחומצנים יותר בהיר משלי.

 

בתפקיד הצדיק מסדום מככב רן דנקר. הוא ממתק, אני מודה. צעיר אבל סביר. כשמתגברים על אווירת ה"יאיר לפיד- השנים המוקדמות" שלו, הוא אפשרי לפנטוז. בסך הכל לדעתי, זה לא יפה להשאיר ככה בחור נחמד אחד, לבד ברשימת 'הרווקים הנחשקים'. 

 

דרדדסים, קטינים ונרקיסים. מדגם מרשימת הרווקים הנחשקים (צילומים: יח"צ)

 

הצילו

אז מה נותר לרווקה? להתנחם ביוצא סדרתי עם בחורות שההישג הכי מרשים שלהן, זה שהן הזיעו יותר קלוריות משאכלו? לא הכי עושה לי את זה. אייל גולן באמת שר יפה, אבל אפילו אם זה איטונג- בסוף זה בסך הכל בלוק. אני יכולה רק לשער שלחלום עליו בלילה, זה כיף באותה מידה כמו החלום שאני מנסה לצעוק ולא יוצא לי קול. זה מה שתעשיית החלומות מבקשת למכור לי כפנטזיה לחשוק בה?

 

מאוכזבת מעולם הפנטזיה, נאלצתי לנסות את העולם האמיתי ויצאתי למסיבת ריקודים. מצאתי את עצמי ברחבה מלאה באנשים שמתכחשים לקונספט המרחב הפרטי. מולי מטר תשעים של כיעור וגבות, מתפתל כמו חתולה מול הברמנית בתפקיד קערת החלב. משמאלי בחור שמנמוך עם חצי ראש גלח וחצי ראש שיער מוחלק בפן, קלוע לצמה. רק בתל אביב. אני מתעניינת בבחור גבוה לבוש שחור שנשען על הבר בצד. ואז אני מבחינה שהוא מפלרטט עם בן זוגו חובש הכיפה.

 

ואני חשבתי שאווירה חשוכה, מוזיקת רקע ומטשטשי מציאות יסייעו לי בחיפוש אחר בחור נורמאלי לחשוק בו. בשלב הזה, הבחור החייכן היחיד שהיה ברחבה, פצח לפתע במופע ראוותני ומושקע שכלל שירה בסגנון אחרונת המעריצות הצורחות, פלוס העמדה סטייל להקות הנח"ל, רק בתנועות חדות יותר. עולם המציאות מסתמן כחסר סיכוי, רשימת הרווקים הנחשקים נראית עגומה פחות ופחות.

 

רווקות? רק אם לא עברתן את גיל 30

הרשימה כוללת למעשה גם נשים. כמובן התעלמתי מהן כאן עד כמה שיכולתי- כנהוג במרחב הציבורי בישראל. אך לא אוכל לסיים, בלי התייחסות ללירון ויצמן מהתוכנית 'גיא פינס'. היא עושה רושם של בחורה אינטליגנטית ונעימה, אך למרות זאת הציגה את המקום התשעה עשר כך: "מורן אטיאס כבר עברה את השלושים, מדובר ברווקה עקשנית במיוחד!" [ההדגשה במקור].

 

כאילו שמישהו לוקח אותך הצידה ביומולדת שלושים ואומר לך עם האצבע של ה'נו-נו-נו': "את רוצה להפסיק עם השטויות ולהתחתן כבר? או שאת רוצה להמשיך להיות רווקה לנצח? אם את לא יכולה להתנהג כמו שצריך, תלכי לחדר שלך ותחשבי טוב טוב אם את באמת רוצה להיות עקשנית". אפילו אחרי השיחה הזאת, מורן אטיאס דבקה ברווקותה המוגזמת. באמת עקשנית במיוחד.

 

אז לירון - אני פונה ללב שלך - להיות רווקה מצליחה אחרי גיל שלושים זו לא עקשנות מיוחדת. כדאי להבין שהיצע הרווקים הסטרייטים מאתגר ביותר. אף על פי כן, נשים ממשיכות, בכל מיני פורמטים, לקיים את המין האנושי. זאת - עקשנות מיוחדת.