בשבוע האחרון, ועם יציאתה לדרך של ההצעה להפללת לקוחות זנות, הפייסבוק התמלא בתמונות מקמפיין שניהל  אשטון קוצ'ר יחד עם אקסיתו, דמי מור, החל משנת 2011.

 

עוד ב - Onlife:

 

הקמפיין, שתכליתו מלחמה בזנות ובסחר בנשים, מציג שלל כוכבים הוליוודיים כגון שון פן, ג'סטין טימברלייק וקוצ'ר עצמו, כשהם אוחזים שלט שעליו משחק המילים הקליט: "גברים אמיתיים לא קונים בחורות" (או באינגליזית:" real men don't buy girls").

 

בואו נגיע לתכלס. הקמפיין הזה מביא לי את הסעיף. למה? אתם שואלים. לא, לא בגלל שאני דוגלת בסחר בנשים, ההפך הוא הנכון, בזמני הפנוי אני מתפקדת כנערת הפוסטר של שדולת הנשים. הקמפיין הספציפי הזה מציק לי משתי סיבות: כי הוא צבוע לחלוטין, וכי הוא יורה למטרה שלשמה נוסד ברגל.

 

אשטון קוצ'ר, שון פן, ג'סטין טימברלייק ואחרים בתמונות מהקמפיין

 

ניצול ציני של גופן של נשים

נתחיל מן הסיבה הראשונה. אשטון קוצ'ר הוא שחקן הוליוודי. ככזה, הוא לוקח חלק בתעשיה שכבר שנים מנצלת את גופן של נשים באופן הציני והמקומם ביותר, על מנת למכור כרטיסים לאולמות הקולנוע, ו/או כדי להעלות את הרייטינג. מספיק להעיף מבט במחקר מן העת האחרונה, שבדק, והגיע למסקנה שבשנים האחרונות כוכבות הוליווד מדברות פחות ומתפשטות יותר, או לצפות בדוקו המאלף miss-representation.

 

הוליווד היא, כיום, הכר הפורה ביותר לאובייקטיפיקציה של נשים, ועל זה רק ניתן להוסיף את תעשיית הזנות, החשפנות, הפורנו, והמין על שלל סוגיו, שפורחת ב-LA. מספיק לראות פרק אחד של "הפמליה" או של "קליפורניקיישן", כדי להבין ולהקיא.

 

יתר על כן, אשטון קוצ'ר עצמו תרם במהלך הקריירה שלו להלעגה ולהשפלה של נשים, כשהיה אחד מהוגי הפורמט הסקסיסטי ביותר שנראה על המסך בעת האחרונה – "היפה והחנון", פורמט שמוציא אותנו מטומטמות, גולדיגריות, ורצוי עם ציצים גדולים.

 

לקמפיין הצבוע והמעצבן שלו, אשטון גייס חבורה של כוכבים הוליוודיים כמו שון "גברים אמיתיים לא קונים נשים, הם רק מכים אותן, ע"ע מדונה ורובין רייט" פן, וכלה בג'סטין "אני פה רק בשביל ה-PR" טימברלייק. אכן, קאדר של גברים אמיתיים.

 

 

מיהו אותו "גבר אמיתי"?

ואפילו אם הקאסט שקוצ'ר היה מלהק לקמפיין הלוהט שלו היה של גברים פמיניסטיים שמתנדבים במרכז לסיוע לנפגעות תקיפה מינית ואימצו את שם המשפחה של נשותיהם כדי להיות אולטרה שוויוניים, הקמפיין הזה עדיין היה מכעיס.

 

הוא מכעיס, כי בדרכו למנוע זנות הוא מעודד את תפיסת הגבריות שבעטיה הזנות מלכתחילה קיימת. כי הרי מיהו אותו "גבר אמיתי" שצרכני המודעה הזו אמורים לשאוף להיות? כשאנחנו אומרים "גבר אמיתי" אנחנו שוב נכנעים לתכתיב המגדרי המיושן, שלפיו גבר מוצלח הוא כזה שמזיין הרבה, לא בוכה, עושה ים כסף ויש לו גדול.

 

זו בדיוק התפיסה שאנחנו צריכים לגדוע, וברגע שהיא תיגדע, ממילא גברים לא ירגישו צורך ללכת לזונות כדי לאשש את הגבריות התוקעת שלהם. המציאות העצובה היא שדווקא "גברים אמיתיים" הם שקונים בחורות. אלו בני האדם האמיתיים, שלא עושים את זה.