ארה"ב והרשת החברתית נרעשו השבוע ממותה של ילדה בת 9 מאלבמה. המוות נגרם מעונש חריג שקיבלה הילדה לאחר אכילת ממתקים וניתן לה על ידי אמה החורגת וסבתה. הילדה שמתה לפני יומיים בארה"ב היא לא הראשונה שנפטרה או למעשה נרצחה בשל ענישה חריגה של הורים ויותר מזה של הורים חורגים.

 

עוד בonlife:

 

סבנה הרדין נענשה השבוע כאמור, על ידי אמה החורגת וסבתה לאחר שאכלה ממתקים ללא רשותה של סבתה. כשהסבתא גילתה היא כעסה והאשימה את הילדה בשקר וביקשה מהילדה להודות במעשה. כעונש נאלצה הרדין לרוץ 3 שעות מחוץ לקרוון בו היא מתגוררת, על כביש. לאחר 3 שעות של ריצה התמוטטה בת ה-9 והגיעה לבית החולים מיובשת ובמצב קשה. יומיים לאחר מכן מתה בבית החולים.

 

הרדין, בת ה- 9, התגוררה עם אמא החורגת, בת ה- 27 וסבתה, בת ה- 46, שכרגע מואשמות ברצח. אביה מתגורר בפקיסטן, בשליחות ממשלת ארה"ב ואמא הביולוגית, שאין לה משמורת על הילדה, מסיבות שלא פורטו, מתגוררת בפלורידה.

 

הרדין, שתמונתה מתנוססת בכל אתר חדשות ובכל תוכנית, היא לא הראשונה שנפגעת על ידי הורים חורגים ומוצאת את מותה מעונש קיצוני. מומחי ספורט טוענים כי גם ספורטאים בעלי כושר יתקשו לרוץ רצוף במשך 3 שעות ולא פלא שהילדה התמוטטה ומתה.

 

השכנים מספרים על ילדה נורמטיבית וחמודה ואחד מהם טוען כי ראה אותה רצה בחוץ ליד הכביש, אך כיוון שלא ראה מי שרודף אחריה לא ייחס לעניין חשיבות.

 

הסיפור הרעיש את ארה"ב. הורים רבים הגיבו בדפי הפייסבוק של ערוצי החדשות, כמו CNN, SKY, וה- Time. מסתבר שמשמעת והקושי להיות הורים סמכותיים מעורר דיון בהורות החדשה. תגובות מזועזעות של הורים מההתעללות בילדה לוו בשאלות איך ניתן להעניש ילדים ואיך נמנעים ממצב בו מאבדים עשתונות מול הילדים.

 

ההורות החדשה השאירה הורים רבים ללא כלים להתמודדות עם ילדיהם. הורים לא יודעים כיצד לפתור בעיות ולהתמודד עם המציאות ועם דילמות הוריות. איך מחנכים ילדים ואיך מענישים אותם הם כנראה אחד הנושאים המעסיקים הכי הרבה את ההורה האמריקאי היום.

 

מומחים טענו בכתבות כי מומלץ שהילדים יישארו עם הוריהם הביולוגים והעלו את השאלה מדוע הילדה נשארה עם אמא החורגת, כאשר ידוע שישנה אם ביולוגית בסיפור. המקרה לא מעיד על הכלל אבל בין מאות התגובות שהעלו בדפי הפייסבוק התנוססו גם כתבות ישנות דומות בהם הורה ביולוגי  הואשם ברצח ילד. גם טלטולי  למוות ילדים נגרמים יותר על ידי הורה חורג.

 

לכל השאלות יצטרכו לתת תשובות גם ברשויות הרווחה בארה"ב. בינתיים  שני ילדיה הביולוגים, של האם החורגת, המואשמת ברצח, האחד בן 3 והשני בן מספר ימים, נלקחו מהאם עד שיוחלט מתי היא תועמד למשפט והאם היא בכלל כשירה להיות אמא.