בוקר טוב לחבר הכנסת מהאיחוד הלאומי, אורי אריאל. מה שלומך הבוקר? מחלקת היח"צ של קסטרו כבר שלחה לך הבוקר זר פרחים פלוס ג'קט מליין ה-Black החדש? טרם? טוב, תן להם יומיים. זה יגיע.

 

 

עוד ב- Onlife:

 

נכון להבוקר (ה- 15.3.12), ח"כ אורי אריאל הוא השגריר הכי טוב של חברת האופנה הישראלית וזה, אם יורשה לי להמר, בלי שיהיה לו אפילו פריט אחד שלהם בארון. את הבוקר פתח ח"כ אריאל עם מכתב חריף לרשות השנייה ולקסטרו, וכמובן העתקים לתקשורת. המטרה: מחאה על הפרסומת של קסטרו לעונת הקיץ הנוכחית. במלל: "זעזוע ושאט נפש מהפרסומת החדשה. תוך פגיעה קשה ברגשות ציבור שלם ואנו ביניהם. מדובר בפרסומת פוגענית בה מסתובבים פרזנטור ופרזנטורית החברה עירומים כביום היוולדם, כאשר טשטוש קל מכסה את איבריהם המוצנעים. מדובר בפרסומת פורנוגרפית אשר אליה חשופים בלית ברירה ילדים קטנים וכן אנשים בוגרים המשתדלים להימנע ממראות אלו".

 

הפרסומת האחרונה של קסטרו שפוגעת ברגשות הציבור:

 

 

קצת עירום וכפתור ה"טומאה" נדלק

אכן, זעזוע. פרסומת סקסיסטית של קסטרו. וואו. הרי הם לא עשו שום דבר כזה לפני כן. לא עם יעל אבקסיס וליאור מילר. לא עם דודי בלסר שמתפשט במלתחה ואפילו לא בפרסומת ההיא, שבה פשוט השפריצו מים מצינור על בחורה, ופשוט העידה על טעם רע.

 

לא, קסטרו עשתה העונה משהו חדשני ממש. גל גדות, הפרזנטורית שבנתה קריירה על עמידה בביקיני, צועדת ערומה לתוך מעלית. יש גם אחת כזו עם יונתן ווגמן, לנשים שבקהל. אפילו לא רואים משהו ברור, קצת רמיזות, אבל מספיק כדי ללחוץ על "כפתור הנודניק" למי שצריך, שנכון להבוקר, מדובר בח"כ אריאל שהחתים גם את ציפי חוטובלי, מרינה סולודקין, אריה אלדד, עתינאל שנלר, ניסים זאב, מיכאל בן ארי ויעקב כ"ץ. נבחרת החלומות בשמירה על תומת ילדיכם. 

 

זו כאמור לא הפעם הראשונה שקסטרו שולפת את קלף הישבן הלבנבן שמצטלם טוב אבל פוגע ברגשות הציבור. מספיק להזכיר ככה, בקטנה, את קמפיין חורף 2003 בו צולם דודי בלסר עירום כביום היוולדו ולצידו קיפצו עשרות ניצבים בשכר מינימום כשהם מדמים חוף נודיסטים. המדינה הזדעזעה, הרשות השנייה פסלה וכולם דיברו על זה.

 

בהודעה שפירסם בזמנו גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו, הוא ציין כי "עשינו סרט פרסומת מדהים, חושני ויצירתי שעוד לא נראה כמו בארץ (..) אנחנו מאמינים שלא יהיה אחד בארץ מקהל לקוחותינו שלא ייחשף לפרסומת". אז רוטר צדק וטעה. צדק, כי הסרטון נשלח לגלות באתר החברה וצבר כמות צפיות היסטרית וממוקדת שספק אם קסטרו הייתה מגיעה אליו במקבץ פרסומת סתמי בפריים טיים. וטעה, כי עירום בפרסומת הוא כבר מזמן לא יצירתי אלא פשוט הדרך הכי קלה לסגור עוד ישיבת מערכת.

 

עירום זו הבחירה הכי קלה

קסטרו היא אולי הדוגמא הכי בולטת לכך, כי היא עושה את זה הכי טוב, אבל עירום הוא כבר מזמן לא טאבו בעולם הפרסומת הישראלי. להיפך, הוא כבר כל כך משומש וזול שאנחנו מתקשים להתעכב עליו. התכנים מחמירים, הריגוש חולף והופ, אלו לא היו הפיטמות של גל גדות בזוית ההיא?  

 

קחו את פוקס למשל. עד שיפתח ויזל ראה את האור והחליט ללכת על "סימפל איז ביוטיפול" עם בר רפאלי, הוא היה מרים פרסומות כל כך מגעילות ונוטפות סקס, עד שחבל שלצופים לא סופקו מגבונים לחים בסיומן. כל אקט בין יעל בר זוהר ליהודה לוי נראה כאילו נפל בעריכה של סרט פורנו זול ממזרח אירופה. אתם יודעים מה, בואו לא נגביל את עצמו רק לתחום האופנה, כי הרי סקס ועירום מוכר הכל כולל הכל בישראל. זוכרים את הפרסומת של מירי בוהדנה לאייס? מסתובבת לה ערומה ברחבי הבית שרק כלי מטבח אקראיים מסתירים את מבושיה? או הפרסומת האחרונה של הלוטו שבה מורן אטיאס נראית רלוונטית לבעלי ממון מסוימים.

 

הפרסומת של מירי בוהדנה ל-ACE:

 

 

מה יותר גרוע מעירום?

אם כבר חוששים להעביר מסר משובש לילדים, כמו ח"כ אריאל, אולי כדאי להתחיל בזה שאישה לא עולה כסף? או לא מספקת אנקות עונג מול סדרה חדשה של מוצרי ניקוי? והאם לצד החפצת האישה לא כדאי גם לדון בהסתרת האישה? כי מה יותר גרוע – להפוך אותה לסמל סקס או פשוט לחתוך את הפנים שלה בפרסומת ירושלמית? ומתי הפכנו לחברה שאלו שתי האפשרויות היחידות שמתקיימות בה?

 

לסיכום, חבר הכנסת לא צריך להתרגש מהעירום בפרסומות של קסטרו, כי גם אנחנו כבר לא מתרגשים. הוא גם לא צריך להודות שהוא מתנצח איתם בפומבי רק כדי להרוויח נקודות אצל הבוחרים שלו. בדיוק כמו שקסטרו לא צריכה לספר לנו איך בישיבות הקראיטייב הלכו על הקטע הפרובוקטיבי מתוך מטרה להרגיז אנשים. אלו כללי המשחק של העולם שבו אנחנו חיים. אם כבר להתרגש אולי כדאי לשאול איך חברה כמו קסטרו מרשה לעצמה לזרוק על המסך אנשים ערומים ושיר קליט ברקע ולצפות שזה יספיק לנו, בשנת 2012. מגיע לנו הרבה יותר.