"האם אנחנו חוזים בשירת הברבור של מלכת הפופ?" תהו השבוע במגזין הבריטי "טלגרף", תוך שהם משליכים לחלל האוויר את הפיל הענק שאף אחד לא העז להכיר בקיומו. הם התכוונו כמובן למדונה, ולשלל התקריות שליוו את יציאת האלבום החדש שלה, MDNA. "האלבום אמנם הגיע לראש מצעדי אמצע השבוע, והוא מתאפיין בסטייל אלקטרוני ומודרני, אי אפשר להתנער מהתחושה שמשהו ממש עקום בגלגול הנוכחי של מדונה", כתבו שם.

 

עוד ב- Onlife:

 

ה"טלגרף" לא לבד בעמדה הזו. כבר שבועות ארוכים מתעוררת התחושה שמשהו רע עובר על מדונה. לצד מסע הפרסום האגרסיבי לאלבום ולמסע ההופעות החדש, שייפתח אצלנו ב-29 למאי, היא חוטפת מכל כיוון אפשרי: רגע אחד שולפת אצבע משולשת במופע המחצית שלה בסופרבול, שנייה אחר כך מתקוטטת בטוויטר עם די.גיי Deadmau5 שמאשים אותה בעידוד לשימוש בסמים (לאחר ששאלה את הקהל בפסטיבל מוזיקה במיאמי אם מישהו מהם "ראה את מולי", סלנג שמשתמש להתייחסות לאקסטזי, בנוסף לשם האלבום שנמצא במרחק אות אחת מ- MDMA, הסם המפורסם). 

 

במקביל, מדונה מואשמת מואשמת בפרובוקציה עם קליפ מופרע לסינגל "girls gone wildשכולל רקדנים חצי עירומים, בגדי עור, שוט וכמות מכובדים של איברים חשופים מצד המלכה עצמה.

 

נערת רוק מזדקנת או גאונת שיווק? מדונה (צילום: יח"צ)

 

באתר יוטיוב החליטו לצנזר את הקליפ החדש הזה, ולהעניק לו את סטמפת ה"18 פלוס" הידועה לשמצה שלהם, ומבקרי האופנה קטלו אותה על הבחירה להופיע במיאמי בגרביוני רשת ועם חצי ישבן חשוף. אבל כל אלה הם רק הסימפטום למשהו מהותי יותר באג'נדה הכללית של אסתר. בגיל 53, ניכר שהיא פשוט מסרבת לקבל את כוח המשיכה ולהשלים עם המציאות שכופה עליה אמא טבע. היא לא רוצה להזדקן והיא תעשה הכל כדי שנמשיך להתייחס אליה כאילו השנה היא עדיין 1985 – גם אם זה אומר להתלבש כמו טינאייג'רית, לצאת עם בחורים שצעירים ממנה בשני עשורים ולהסתובב עם הבת המתבגרת שלה.

 

בריגרסיה

אפילו אם נתעלם לרגע מהעובדה שבשנים האחרונות היא מפגינה חיבה עזה במיוחד לבחורים שצעירים ממנה ב-25 שנה ויותר – קודם הדוגמן חזוס לוז ועכשיו הרקדן ברהאים זאביהט בן ה-24 שלפי השמועות האחרונות גם הציע לה נישואין לאחרונה – ניכר שמדונה מוכנה ללכת לכל מרחק כדי שנאמין לה שהיא לא באמת חצתה את גיל 50 לפני שלוש שנים.

 

בראיון ל"אקסס הוליווד" לפני מספר חודשים, סיפרה מדונה שהיא נוהגת להשאיל את הבגדים של בתה לורדס, בת ה-15, כאילו מדובר בחברה שלה ולא בבתה: "היא מתעצבנת שאני לוקחת ממנה בגדים בלי לבקש רשות", סיפרה מדונה. "אבל יש לה בגדים כאלה מדהימים, שזה מרגיז אותי לפעמים. היא משתמשת בנעליים שלי ובאקססוריז שלי כל הזמן, אז למה שאני לא אשתמש בשלה?".

 

בכלל, היחסים של מדונה עם לורדס יכולים לשמש כמראה מצוינת לאורח הרוח הנוכחי שלה: לא רק שהיא צירפה את בתה למסע ההופעות החדש כחלק מקבוצת הרקדנים, היא גם לא עשתה שום דבר כשתמונת פפראצי בה נראית לורדס מעשנת. במקביל לאלה, היא מנסה להתחבר עם הכוכבים הצעירים של היום, כמו ג'סטין ביבר – הוא כתב לה ברכות בטוויטר על האלבום החדש, והיא בתמורה הזמינה אותו להופיע איתה: "אם נהיה באותה עיר, אתה מוזמן לעלות איתי על הבמה מתי שתרצה", כתבה לו כאחרונת הטינאייג'ריות.

 

ואם כבר בטוויטר עסקינן, אי אפשר להתעלם מהמריבות הפומביות שהיא מנהלת שם, המדוברת שבהן (למעט התקרית עם די.ג'יי Deadmau5) היא עם העיתונאי והמנחה הבריטי פירס מורגן: השניים רבו מסיבה לא ברורה, שאיש מהם אינו מוכן לפרט אודותיה, והוא מצדו הכריז שהיא מוחרמת משתי התוכניות שלו, הבריטית והאמריקאית. מנהלה האישי של מדונה, גיא עוזרי, ניסה להרגיע את הרוחות בטוויטר, אך ללא הצלחה. מורגן הודיע שמדונה תהיה מוזמנת לתוכניות שלו רק עם תכרע ברך ותתנצל בפניו בשידור חי.

 

במאית כושלת, נערת פופ מזדקנת

כל אלה, לצד הדיאטה העקשנית וההתמכרות לספורט שעד לא מזמן שיווה לה מראה שרירי מדי ומרתיע, פלוס הניסיון הלא מאוד מוצלח שלה לשדר חזות של אמנית רצינית עם סרט חדש שביימה בשם "W.E". הסרט יצא לאקרנים בחודש שעבר אך לא נהנה מהצלחה יתרה ונצלב על ידי הביקורות.

 

ב"ניו יורק פוסט" סבורים שמדונה בסך הכל יורה לכל הכיוונים, בניסיון לאמץ לעצמה את התדמית הנכונה ביותר לשנת 2012. "היא מבינה שאנחנו כבר לא נתייחס אליה כיוצרת קולנועית מכובדת, לכן מוטב לה לחזות להיות נערת הפופ הפרועה. מבחינתה, הגיל אינו מדד לדבר – היא עדיין מלאת מרץ כפי שהייתה לפני 30 שנה. אלא שמישהו צריך להגיד לה שהיא כבר מזמן לא בת 20, ואולי כדאי שתתנהג בהתאם".

 

מטריד, כן, אבל בואו לא נשכח שבכל זאת מדובר באחת הכוכבות הגדולות בעולם, שאוחזת בקריירה מרשימה כבר למעלה משלושה עשורים. נכון לעכשיו, יש מי שסבור שמדובר בכלל בחלק ממסע יחסי הציבור של האלבום והמופע החדש – ניסיון מחוכם ומוצלח לייצר באזז, כפי שכזה מיוצר בעידן המודרני. ייתכן שהיא לא אינפנטילית כלל, אלא פשוט גאונת תקשורת.

 

בשבוע שעבר היא סיפקה למנחה הלייט נייט ג'ימי פאלון ראיון בן 25 דקות ששודר בפייסבוק דווקא שהוכרז כראיון היחיד שייערך לקידום האלבום – בלי תוכניות אירוח וראיונות אחרים. בראיון היא דיברה בכנות על אמהות ("הדבר הכי חשוב ונכון שעשיתי בחיי") ולימדה את פאלון לרקוד. אבל היא למעשה עושה שימוש בכל הפלטפורמות האפשריות כדי לדחוף את עצמה בחזרה לכותרות. ובסך הכל, העסק הזה מצליח לה לא רע. 

והנה הראיון של מדונה עם ג'ימי פאלון: