בין קותי סבג לסער סקלי, תמיר ורדי, צבי פורטל וקים רטוש, הגברים בעונה הרביעית של האח הגדול על שלל האג'נדות שלהם, היו שחקני משנה. בסופו של יום, העונה הזו הייתה מאבק איתנים בין שתי נשים צעירות שמוכרות את היופי שלהן, רק כדי להתקדם בחיים.

 

אם לפני שנתיים, הקרב המרכזי שהציע האח הגדול היה בין סער שיינפיין, מודל הגבריות הישרא-מצ'ואיסטית לבין אלירז שדה, הערס הרגיש, הרי שהשנה דמויות המשנה, האקססוריז הנשיים שברקע, התעוררו לחיים. וגם להן היה מה להגיד.

 

 

עוד ב Onlife:

 

 

פתאום זה נראה הגיוני שהדתיים רוצים שנשב מאחור

מן העבר האחד של הזירה – אביבית בר זוהר, האישה והפלסטיק. בראיון שנתנה למאקו מיד לאחר הדחתה הבלתי צפויה, סיפרה האישה המוחזקת כי אימצה לעצמה שוגר דדי'ז כדי לעזור להוריה המתקשים כלכלית. "כל הגברים שלי ידעו", סיפרה בובת הבראץ בריסים רוטטים, "קודם כל כסף לעזור להורים שלי, ואחר כך הדברים האחרים. זו העסקה. זה הדיל". במציאות שבה כל סתיו שפיר ממוצעת בוכה על העדר היכולת לבנות לעצמך חיים במו ידיך ולטפס למעלה מן הרקע ממנו באת, אביבית בר זוהר מצאה סטארט אפ.

 

מרגע הכניסה לבית, אביבית הייתה זו "שלא מסוגלת להימשך לשכירים". היא שיווקה את עצמה כחובבת יהלומים ומותגים, היא הזדעזעה מעצם הרעיון לצאת עם מישהו שמשתמש בקופונים כמו ערן טרטאקובסקי, ושיא השיאים היה באפיזודת תוספות השיער, כשהתחננה על חייה מול סער סקלי באחת מן הסצנות היותר מבזות שנראו בטלוויזיה, וביקשה ממנו שיקריב את כספי הפרס שבו זכה כדי לקנות לה 130 יחידות שיער.

 

כל מהותה של אביבית בר זוהר הייתה תלות בגברים ותשומת לב גברית, החל מרגב, דרך ערן, אביב וצבי, ולבסוף, כאמור, אפילו סער, ש"מימן" אותה למרות שמעולם לא היה בין השניים קשר רומנטי. כשמסתכלים על אביבית כמייצגת של המין הנשי, פתאום זה נראה יחסית הגיוני שהדתיים רוצים שנשב מאחור. היא הרוויחה את זה עבורנו ביושר.

 

 

 כל מהותה היא תלות בגברים ותשומת לב גברית. אביבית בר זוהר עם שי רגב (צילום מסך)

 

היופי כמפלט מחיים חסרי עתיד

מן העבר השני של הזירה ניצבה לה הכאילו-אלטרנטיבה – יאנה יוסף. היא יפה עד כאב, היא גאה ואצילית, והיא מצהירה בראש חוצות שהיא לעולם לא תהיה מוכנה לצאת עם גבר עשיר רק כדי שייתן לה כסף. יאנה היא כזו אחת שנוח להצביע לה ולהשקיט את המצפון שלך כשאת אומרת לעצמך – "הנה, נשים לא חייבות למכור את עצמן לכל המרבה במחיר כדי להתקדם".

 

לאביבית יאנה קוראת מאחורי הגב "נערת ליווי", אבל גם היא לא מספקת חלופה של ממש. כי גם יאנה יוסף מוכרת את היופי שלה כדי להתקדם בחיים הקשים האלו – במקום ללכת ללמוד באוניברסיטה, לעשות עסקים חובקי עולם או לפתוח מיזם חדשני, היא הולכת לעשות את הדבר היחיד, לכאורה, שאישה יודעת לעשות כדי לצאת מחיים של עוני: היא פוצחת בקריירה של דוגמנות, במקביל ללימודי משחק. במילים אחרות גם יאנה, כמו אביבית, משתמשת ביופי שלה כמחלץ מחיים חסרי עתיד.

 

מכרים של יאנה יוסף שהתראיינו לכלי התקשורת בתקופה שבה הייתה בבית האח, סיפרו על נערה צעירה ושאפתנית שכבר שנים מנסה לפרוץ לתעשייה. היא מדגמנת קצת, משחקת קצת, יוצאת קצת עם סלבס כמו אייל גולן ונתן גושן, והכל בשם מרדף אחרי חלום התהילה שישחרר אותה מהמציאות הקשה שבה היא חיה. גם שנים של דחיות וכשלונות לא הביאו אותה להחליף חלום. ולמה שתחליף? היא הרי יפה, מה עוד היא יכולה לעשות חוץ מלהתפרסם?

 

מה עוד אפשר לעשות עם יופי כזה חוץ מלהתפרסם? יאנה יוסף (צילום יח"צ: רונן אקרמן)

 

האופציות היחידות להצלחה נשית: נערת ליווי או דוגמנית

שתי הנשים הללו, יאנה ואביבית, הפכו ליריבות מרות בבית, למרות ששתיהן מייצגות את אותה תפיסה בסיסית. התפיסה שאישה יפה מרקע קשה, ייטב לה אם תמכור את המראה שלה בדרך לחיים טובים יותר, אם כבת זוג של גברים עשירים, או ככזו שמוכרת את פניה היפים למגזיני אופנה תמורת ממון (ואולי בגלל זה יאנה ואביבית הפכו ליריבות כה מרות – הן ראו אחת בשניה את בבואתן שלהן. והיא לא הייתה מחמיאה במיוחד).

 

אם לסמוך על הטלוויזיה שלנו, אלו שתי האופציות היחידות שיש לנשים צעירות להיחלץ מחיים מרים של עוני, וזה המסר שבנות צעירות קולטות – שהאלטרנטיבות האפשריות להתניידות חברתית הן או להיות דוגמנית, או להיות נערת הליווי של המאיון העליון.

 

כי כאמור, העונה הזו הייתה מאבק איתנים בין שתי נשים צעירות שמוכרות את היופי שלהן רק כדי להתקדם בחיים. הרי בסופו של יום, מה עוד יש לנשים למכור.