אני מניחה שלא רק אני חיה פה בפחד. לא פחד שיפטרו אותי או שיהיה לי סרטן, פחד אמיתי, שפעם אגיד את המילה הלא נכונה לבנאדם הלא נכון, שבמקרה אצפצף למישהו וידקרו אותי, או את בעלי, או את הילדים.

 

עוד ב- Onlife:

 

הנערים שדקרו את גדי ויכמן לא הפחידו רק אותו. אני בטוחה שאם תשאלו את המורה שלהם בתיכון ואפילו ביסודי, גם היא תגיד שאולי מפעם לפעם היא "עיגלה" להם איזה ציון כדי לא להסתבך, שלא היה לה כל כך נעים לבוא לכיתה.

 

בישראל, מי שאכפת לו מהחיים שלו, שותק

אם תשאלו את השכנים שלהם, תגלו שהיו עוד אנשים שפחדו להגיד להם לא לעשן בחדר מדרגות ולא להציק לילדה שהולכת לכיתה ב'. אם תשאלו את המנהלת בבית ספר, את המנקה של המדרגות בבנין שלהם, את האנשים בשכונה שלהם, תגלו שהאנשים האלה הפחידו ממש הרבה אנשים, ושבטוח יש אנשים בבנין שלהם שנושמים לרווחה על זה שלא הם נרצחו, ועכשיו הערסים העברייניים מקומה 2 כבר לא יפחידו את הילד הקטן שלהם. ואתם יודעים מה? אתם בטח יכולים לשאול ילדים מהכיתה שלהם. אני בטוחה שכבר מכיתה ג' לא היה כל כך נעים להיות "חבר" שלהם מהכיתה. אבל מה- זאת ישראל. ובישראל כולם סובלניים לאלימות.

 

המשפחה האומללה הזו, שעשו לה מסיבת בגאז' בתוך הבית היא המשפחה של כולנו. גם אני התקשרתי כמה פעמים למשטרה, וגם אותי שאלה המוקדנית אם אני רוצה את הטלפון של מוקד הרעש של העירייה. גם לי הסבירו שאין מה לעשות ושצריך לחיות ככה.

 

לפני שעברתי לרמת עמידר (בה אני גרה עכשיו) גרתי ביפו. השעה שתיים בלילה, ועוברת מכונית מלאה בערסים, לא משנה מאיזה דת, והווליום כל כך גבוה שהוא מפעיל את האזעקות של כל המכוניות בשכונה. והם נוסעים הלוך וחזור, לאט, מסתכלים מהחלון. זו שכונת מגורים, בה ישנים ילדים שצריכים ללכת לבית ספר מחר. אבל להם לא יקרה כלום. גם אם מישהו יתקשר למשטרה, סביר להניח שהיא לא תבוא.

 

המשטרה מחפשת עדי ראיה לרצח של גדי ויכמן- אבל בישראל אף אדם שפוי לא ישים את החיים שלו בסכנה וילך להעיד נגד אנשים אלימים כאלה. שעה אחרי שהוא חוזר מהעדות כבר איזה דוד של אחד הצדיקים האלה בא וגומר גם אותו. בישראל, מי שאכפת לו מהחיים שלו, שותק. בישראל יודעים שיש מערכת צדק שלא תגן עליך.

 

כולנו יודעים ממי צריך להיזהר

הרי אפשר לזהות את המקומות האלימים האלה בחברה שלנו. כל מורה בתיכון יכולה להגיד מי מאיים עליה, מי מפחיד אותה, מהאבא של מי צריך להיזהר. סיור בכל שכונת פריפריה ביום שישי בערב יכול להביא מדגם מייצג של אנשים שלא פוחדים מכלום. על סמויים שמעתם? אפשר גם לגלות אלימות בעזרת שוטרים באזרחי.

 

האנשים האלימים לא הופכים פתאום לאלימים. העובדה שיש עליהם סכין אומרת משהו. העובדה שאבא שלהם מאיים על המורה בבית ספר אומרת משהו. העובדה שהם יכולים לעמוד מתחת לבתי מגורים ולעשות רעש אומרת משהו. וכן- שוטרים יקרים- אתם יכולים לעצור אותם ללילה נחמד באבו כביר על הפרת הסדר הציבורי. אם את המפגינים הלפלפים של המחאה עצרתם- תוכלו לעצור גם את הערס המרעיש.

לילדה של גדי ויכמן לא יהיה כלום, היא בסך הכל נפגעת טרור עברייני

ונגיד שיתפסו את הערסים האלה. והם יהיו במשפט שנתיים, במהלכו יחזרו בתשובה, וכולם ישכחו את שני היתומים האומללים ואת האישה המסכנה, והשופט יגיד כן זה לא רצח כי הוא לא תכנן את זה אז זה הריגה וזה 20 שנה מקסימום, ואז רק אחד מהם ילך לכלא ויקצבו את עונשו אוטומטית כמו שעושים לכולם, והוא ישב 13 שנה, ובגיל 31 הוא יוכל לצאת כדי שיוכל לאנוס מישהי או את הילדה של גדי ויכמן כי היא בת 15 ומדובר הרי בעבריין שהיה לו הרבה זמן לחשוב ולפתח שרירים ולהפוך להיות עוד יותר רע ממה שהוא היה בגיל 17.

 

בכלא הוא יעשה תואר, ויחיה על חשבון משלם המיסים, כאשר למישהו כמוהו מגיע פשוט לא לחיות. והוא יזכה לשיקום, ולפסיכולוגית, ולילדה של גדי לא יהיה כלום כי היא לא נפגעת טרור אלא רק נפגעת טרור עברייני ולא יהיה לה שום עזרה פסיכולוגית, לא לה ולא לאמא שלה ולא לאח שלה שצריכים עכשיו לחיות בלי אבא, בשעה שהערס הזה עושה על חשבונם תואר ולומד תורה ואוכל 3 ארוחות ביום ויוצא לחופשות עד גיל 31, שאז הוא יצא וימשיך להיות הפושע שהוא.

 

אני בעד להתחיל במדיניות יד קשה

כל אלימות כלפי מורה / רופא / איש רווחה ובאופן כללי עובד ציבורגם אלימות מילולית צריכה להיות מלווה בעונש חמור של מאסר בפועל + קנס כספי של עשרות אלפי שקלים. אני בטוחה שיהיו כמה מורים ועובדות סוציאליות שיתמכו ביוזמה הזו.

 

נוער שמתנהג באלימות למורים שלו צריך להיענש בחומרה, כולל ענישה של מחנכיו הטבעיים- ההורים. מצידי שיהיה דרך הכיס. אם אבא של ערס בן 15 שמטריד מינית מורה ישלם למורה 50,000 ש"ח וימכור בשביל זה את המיצובישי שלו, אולי הוא יטרח לחנך את הילדים שלו כראוי.

 

כל מסיבת בגאז' צריכה להסתיים באבו כביר.

 

כל איום באלימות צריך לקבל יחס של אלימות לשמה. מישהו אמר לך שהוא ידקור אותך? זה מתועד? הוא צריך לשבת בכלא כאילו הוא דקר אותך. וגם לשלם לך המון המון כסף.

 

כל אסיר בבית הכלא צריך ללכת לעבודות כפיה, כאשר כל משכורתו תלך למשפחות הקורבנות. 25 שנה של עבודה בבניין או בסלילת כבישים, או בניקוי שירותים של בית חולים- נראה לי הרבה יותר הוגן מללמוד תואר ותורה ולהתבטל כל היום בתא.

 

זאת המחאה שצריכה להתחיל

אנחנו חיים בחברה כל כך אלימה, כל כך סובלנית לאלימות. האלימות נמצאת בכל מקום - בטלוויזיה, ברדיו, בגן הילדים, בכביש, בפייסבוק. בישראל, בכל מקום שאתה הולך אלימים כלפיך. 

 

מותו של גדי צריך להיות המוות האחרון, קריאת ההשכמה של המדינה הזאת להסתכל מסביב ולהבין איזה מקום דוחה ואלים נהיינו, איך הפחד משתק פה את כולם והמשטרה לא עושה כלום.

 

זאת המחאה שצריכה להיות. זאת המלחמה שלנו, כי היום אנחנו יוצאים לרחובות בשביל זכויות שבקרוב מאד יילקחו מאיתנו באלימות ברוטאלית ולא יהיה מי שיגן עלינו-  הזכות על קנייננו, הזכות על גופנו, הזכות לחיים.

 

________________________

גלי מאירי, אמא לשניים, היא הבעלים והמנכ"ל של אתר תעשיה.קום