יום הולדת, מגיל מסוים, יכול להיות מדכא למדי ואפילו מסוכן. מחקר ארוך טווח שנערך באנגליה על כשני מיליון איש, מצביע על כך כי אנשים החוגגים את יום הולדתם, מועדים למות בו יותר מאשר ביום אחר. 

 

עוד ב- Onlife

על פי המחקר, "דיכאון יום ההולדת" גורם למוות מהתקפי לב, שבץ, התאבדויות ואפילו סרטן. על פי הנתונים, אנשים בני 60 ומעלה מועדים למות ביום ההולדת שלהם בשיעור של כ-14 אחוזים בממוצע. על פי המדענים, המתח שאנשים חשים ביום ההולדת שלהם הוא אחת הסיבות למקרי המוות. הנתונים מראים עוד כי רוב מקרי המוות אירעו בגלל אירועים לבביים, שהתרחשו ביום ההולדת בשיעור של 18.6 אחוזים. 21.5 אחוזים ממקרי המוות יוחסו למוות בגלל שבץ, בעיקר בנשים, והנתון המפתיע היה כי 10 אחוז של מקרי מוות ביום ההולדת הוא בשל סרטן, גברים ונשים כאחד.

 

ד"ר וולאדטה אג'אדיק – גרוס, פסיכיאטר בכיר באוניברסיטת ציריך אמר: ימי הולדת הם קטלניים הרבה יותר ממה שחושבים, במיוחד בקרב אנשים מבוגרים. הנתונים הללו נתמכים ממחקרים שמעשו בבית חולים בקנדה, שמראים כי אנשים, בעיקר מעל גיל 60, לוקים בשבץ הרבה יותר בימי הולדת מאשר בימים אחרים. בנוסף קיימת עלייה משמעותית ברמת ההתאבדויות באנשים בני 60 ומעלה בימי ההולדת שלהם,  בעיקר בקרב גברים.

 

מהנתונים של המחקר עלה כי קיימת עלייה של 35 אחוזים בעלייה בהתאבדויות בימי ההולדת, 28 אחוזים עלייה במקרי מוות מקריים, תאונות דרכים למשל, ועלייה של 44 אחוזים במקרי מוות הקשורים לנפילות, כשהסיכון מתחיל לעלות בתקופה של כארבעה ימים לפני יום ההולדת.

 

בין המפורסמים שמתו ביום ההולדת שלהם: וויליאם שייקספיר מת ביום ההולדת ה-52 שלו, ב-1616, אינגריד ברגמן נפטרה ביום ההולדת ה-67 שלה, בשנת 1982.