לפני חצי שנה החליטו עדי אוראל, 32, והדס רפאל, 31, לשנות את חייהן מקצה לקצה. אוראל, שלמדה בכלל פסיכולוגיה ובמשך 8 שנים הייתה פרסומאית בכירה ורפאל, מעצבת פנים במקצועה, שעסקה שנים בהפקת אירועים החליטו להקים את המותג המקוון הראשון בישראל – את Fashest.

 

עוד ב-Onlife:

 

Fashest הוא אתר אינטרנט ומותג אופנה שנולד ברחבי הרשת.הוא מורכב מקולקציה ייחודית הנבחרת כל עונה מחדש על ידי אוראל ורפאל. באתר תוכלו למצוא בגדים, תיקים, נעליים ואקססוריז, אותם השתיים מייבאות בעצמן מדרום קוראיה, סין והונג קונג.כל הפריטים באתר נבחרים בקפידה תוך חשיבה על גזרות הגוף הנשי השונות, סוג הבד ונוחות. בנוסף, Fashest הוא גם מגזין אופנה הכולל בתוכו טיפים אופנתיים, מגלה לכן אתרים ברחבי העולם ונותן לכן הצצה לישראליות שחיות ברחבי העולם ומספרות את כל סודות האופנה מעבר לים.

 

אוראל ורפאל הכירו לפני 3 שנים דרך בני זוג שהיום כבר הפכו לאקסים מיתולוגיים. הן התאהבו אחת בשנייה מיד ועד היום הן טוענות כי החברות ביניהן היא הדבר הכי טוב שיצא מהיחסים ההם. הדמיון והמשותף ביניהן גרם לכך שהן פיתחו חברות אמיתית גם לאחר הפרידה של כל אחת מהן מבן הזוג, אולם משום שכל אחת הייתה שקועה בעולם העסקי שלה עברו שנתיים וחצי עד שרקמו יחד את החלום האופנתי שלהן.

 

מי את הצרכנית הישראלית?

אוראל מספרת: "תמיד אומרים שההמצאות הכי גדולות מגיעות מתוך צורך אישי. הרעיון של האתר שלנו הגיע קודם כל מצרכים אישיים אמתיים שלנו כצרכניות, כקונות וכגולשות". אוראל ורפאל זיהו את הצורך של הצרכנית הישראלית, זו שתמיד רוצה לדעת מה מגיע לה ומה אפשר יותר, זו שצריכה קצת מעבר לקנייה פונקציונאלית באתר מקוון, והחליטו לעשות מזה עסק.

 

חוויה כוללת: אזור בילוי מושלם לנשים

"רצינו לתת לקונות שלנו חוויה כוללת. אנחנו מאמינות, גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית, שהיום אנשים מחפשים את ה-360 מעלות, אין כבר סתם קנייה פונקציונאלית, אין היום משהו שעונה רק על צורך אחד". זו הסיבה אגב, טוענת אוראל, ש"הרשתות החברתיות תופסות מקום נכבד יותר ויותר בחיים שלנו. יש שם חוויה שהיא בילוי והחזון שלנו זה ש-Fashest יהיה ממש אזור בילוי שלם, ומושלם לנשים בכל מה שקשור לאופנה".

 

כל מה שהצרכנית הישראלית רוצה

 

בנוסף לכך, העובדה שמדובר באתר עם אמא ואבא (או שיש לומר אמא ואמא?) ישראלים מעניקה לגולשת הישראלית תחושת ביטחון ורוגע. "יש משהו מאוד נוח בזה שאת יכולה להתקשר לשירות הטלפוני ועונים לך בעברית ומיד מסבירים לך שאין שום בעיה להחליף את המוצר או לשנות את כתובת המשלוח", מסבירה רפאל.

 

אז מה מגיע לי?

כדי לייצר את חווית הקנייה הכוללת יצרו אוראל ורפאל את כרטיסיית הפפיונים שלהן אשר מעניקה קנייה עשירית באתר חינם, מארזי יום הולדת מיוחדים לפי גיל וסגנון, סייל שבועי עליו מחליטות הגולשות בעצמן ומגזין אופנה המורכב מבלוגים של נשים מכל העולם ועצות אופנתיות מיסכה קורנפלד (אחות של שפרה קורנפלד).

 

חצאית מטפחת, 260 שקלים

 

"ידענו שהשם נשמע קצת כמו פשיזם אבל זה בדיוק אנחנו - פשיסטיות באופנה"

אוראל ורפאל מספרו שידעו שהן רוצות שם בינלאומי אולם לקח להן המון זמן להחליט על שם שיתאים וייצג את המותג שלהן. "התלבטנו המון אבל כל הזמן חזרנו לשם הזה שהמשמעות שלו זה Fashionו-Best.

 

הדס רפאל ועדי אוראל - פשיסטיות באופנה

 

ידענו שהוא קצת מזכיר פשיזם אבל גם אהבנו את זה כי האמת שאנחנו פשיסטיות באופנה", מסבירה רפאל. וכמו בעלים של אתר מקוון וידוע אחר בשם Etsy גם הן רצו שם שיהיה קשה להגות, "כי ברגע שאנשים יתאמצו להגיד את זה, הם גם יזכרו את זה", אומרת אוראל.

 

קמות ועוזבות הכל באמצע החיים

האומץ והתעוזה שיש באוראל ורפאל ניכר לעין מהרגע שהן פותחות את הפה. בכל זאת מדובר בשתי נשים שמכירות את עולם הפרסום, שכבר הגיעו לדרגות בכירות בתעשייה, הרוויחו משכורות יפות ועדיין החליטו שזה לא מספיק להן.

 

רפאל הפיקה אירועים וכנסים במשך שנים, ייבאה ארצה מותג תיקים מפורסם מאיטליה ולקחה על עצמה פרויקטים בעיצוב פנים. אולם בשנה האחרונה היא הרגישה שכבר אין לה לאן לגדול. אוראל מצידה, עבדה 8 שנים במשרדי פרסום והגיעה לדרגה מאוד בכירה באחד ממשרדי הפרסום הגדולים במדינה.

 

"קמתי בבוקר ופשוט לא רציתי ללכת לעבודה"

בסופו של דבר, חופשה בתאילנד בה לקחה על עצמה אוראל את המשימה למצוא מלתחה שלמה לחברה "מאותגרת אופנה" ושהייה בבריכה עם אינספור סטארטאפיסטים ועצמאיים גרמו לה להבין שהיא מבוזבזת.

 

"חזרתי מהחופשה שלי ובבוקר פשוט לא רציתי ללכת לעבודה. מצד שני, אמרתי לעצמי יהיה לי קשה לעזוב, הרי בסך הכל היה לי טוב וגם הרווחתי המון. היה נשמע לי מטורף לעזוב הכל רק כדי לצאת לאיזו הרפתקה", אומרת אוראל. אבל לגורל היו תוכניות אחרות.

 

זו בדיוק הייתה התקופה שתעשיית הפרסום נפגעה קשות מהמחאה החברתית והחברה פיטרה מעל ל-40 עובדים. אוראל, לעומת שאר העובדים, לא פחדה למקומה. "ידעתי שאני נכס ושאני נותנת את הנשמה שלי בכל דבר שאני עושה, לא חשבתי שלמרות המשכורת הגבוהה שלי יוותרו עלי. טעיתי". בסופו של דבר, "כשהודיעו לי באותו יום שהחליטו שכל מי שמרוויח X  כסף והוא לא מנהל או סמנכ"ל נאלץ ללכת הביתה, מצאתי את עצמי מנחמת את המנהלת שלי", מסבירה אוראל. "הבנתי שאלוהים מתכנן לי משהו".

 

במשך חודשיים אוראל עבדה על סטארט-אפ אינטרנטי שקשור לארה"ב וכבר ראתה את עצמה על קו תל אביב-ניו יורק עד שפתאום העסק נפל. כדי להתנחם החליטה אוראל לנסוע להרצליה, שם גרה רפאל. השתיים יישבו על החוף ושתו יותר מדי בקבוקי יין.

 

בבקוק השני הן כבר התחילו לחלום על הרעיון

 

באמצע הבקבוק השני, השתיים כבר התחילו להפליג ברעיונות ועד סוף הערב הן כבר ידעו שהן לוקחות את זה על עצמן. יומיים לאחר מכן, בלי יותר מדי דיבורים הן התחילו לעבוד. חודשיים וחצי לאחר מכן הן כבר היו על המטוס, בדרכן למפעלים בהונג קונג, סין ודרום קוריאה.

 

"יצאנו למסע אל הלא נודע"

"בגלל שנורא חשוב לנו לראות, להרגיש ולמדוד כל פריט פריט התעקשנו לנסוע למזרח ולבקר בעצמנו במפעלים", מסבירה רפאל. השתיים היו בטוחות שהן מכירות את התרבות האסייתית - בכל זאת אוראל ביקרה 8 פעמים בתאילנד – אולם מסתבר כי חופשות  באיים ושופינג בבנקוק לא מספיקים כדי להפוך לנשות עסקים מהמזרח.  

 

מודדות כל פריט ופריט, גם כשהסינים אומרים שאסור

 

"סין לא דומה לשום דבר שהכרנו. ההתנהגות הכי מקובלת אצלם ברחוב, נשים וגברים כאחד, זה יריקות. יש להם ממש מקומות ספציפיים ליריקות. המאכל הלאומי שלהם זה רגל תרנגול עטופה בתבלין שמעלה בחילה. בסך הכל מדובר בחוויה די קשה ורק כשהיינו שם הבנו למה כל כך הרבה קניינים לא נוסעים פיזית כדי לייבא את הבגדים", אומרת אוראל.

 

קמות ב-5:00 בבוקר, הולכות לישון ב-1:00 בלילה

מעבר לצבעים ולריחות שלא הכירו, אוראל ורפאל נאלצו להתמודד עם אנשי עסקים, מוכרים ובעלי מפעלים שלא ידעו מילה באנגלית. "לקחנו מתורגמנית בכל אזור שהיינו, אבל זה לא עזר לנו הרבה כי היא לא ממש הבינה אותנו. אחרי כמה ימים פשוט התחלנו לתקתק מחירים במחשבון, ממש כמו שעושים בדוכן בתאילנד".

 

הדס רפאל ועדי אוראל - מטיילות במפעלים ושווקים 

 

בסופו של דבר, לאחר שבועיים של חוסר שינה, ימים שהתחילו ב-5:00 בבוקר והסתיימו ב-1:00 בלילה, לאחר ייעוץ עסקי שנתגלה כפלופ, ולאחר נסיעות של שעות ברחבי סין, הונג קונג ודרום קוראיה במטרה לגלות כל מפעל ומפעל, הצליחו השתיים להרכיב את קולקציית הקיץ הייחודית שלהן.

 

כי כשאתן כוח נשי אין דבר כזה "בלתי אפשרי"

היום אוראל לא מהססת כשהיא אומרת "בגדול גם אני וגם עדי מאמינות שאין דבר כזה בלתי אפשרי. כשהיה שם משהו שהיה בלתי אפשרי, הוא לא היה בלתי אפשרי עבורנו כי גרמנו לזה לקרות.

 

שמלת כפתורים ארוכה, 370 שקלים

 

"אנחנו פשוט ככה, זו גם הסיבה לכך שחשבנו על הרעיון בינואר ובמרץ כבר היינו במטוס. יש לנו חזון ואנחנו הולכות לכבוש את עולם האופנה המקוון".

 

לנו נותר רק לאחל בהצלחה ואולי להתחיל לפתח את החלום אישי שלנו.