העונה החמישית של הסדרה דם אמיתי (True Blood) עלתה לפני שבועיים בארה"ב והאנשים הטובים בחברת הלוויןYES  החליטו לפרגן לצופים האדוקים בארץ ומשדרים את הפרקים רק 4 ימים אחרי שעלו באמריקה.

 

עוד ב-Onlife:

 

מאחר שאני מהמכורות הקשות, ולא יכולה לחכות עד יום חמישי, אני מורידה (באופן חוקי כמובן) כל שבוע את הפרק וצופה בו להנאתי במחשב. היות והפרק שודר אתמול בערב, היום כבר אשב לי בניחותא, ואצפה בגיבורי בון טאמפ החביבים על המסך. אבל לבד.

 

בעלי לא מתחבר לדם אמיתי, הוא ניסה כמה פעמים, אבל לא התאהב כמוני ביצירה המדממת של הבמאי אלן בול, והאמת, זה לא מפתיע בכלל. סדרת הדרמה על הערפדים בדרום לואיזיאנה של בול, המבוססת על ספרה של שרלין האריס "מסתרי הערפדים הדרומיים", מיועדת בראש ובראשונה לנשים.

 

אלכסנדר סקארסגרד המגלם את אריק נורת'מן: אליל שוודי 

עבור כל מי שלא מכיר, דם אמיתי מגולל את סיפורה של סוקי סטקהאוס, מלצרית דרומית (ולא יפה מדי לדעת כותבת שורות אלו) שניחנה בכוחות טלפתיים ומתאהבים בה שניים מהגברים היפים בתבל. הם ערפדים כמובן, מה שהופך את הסיפור מעוד משולש אהבים טריוויאלי לעימות בין בני האדם ואומת הערפדים. בין לבין סיפור האהבה המשולש, מציפים את העיירה מכשפות, אנשי זאב, משני צורה, פיות וכל דבר אחר העולה במוחו הקודח של אלן בול וקשור לעולם העל טבעי.

 

לכאורה, הנוסחה על פיה מתנהלת דם אמיתי היתה אמורה להיות לגברים בלבד, תחת הכותרת: סקס מוכר. אבל ייחודה של דם אמיתי הוא ביוצרה אלן בול, הומו מוצהר, ובתכנים שהוא רוצה להעביר. דם אמיתי מציגה אנשים עירומים, זה נכון, אבל רוב הזמן, הגופות הערומות שמופיעות על המרקע הם של גברים. הגברים הם האובייקט המיני והם אלו שמקבלים את מלוא תשומת הלב.

 

קטע מתוך דם אמיתי - אריק נורת'מן ואלסייד איש הזאב עירומים ורק סוקי לבושה:

 

 

נכון, יש גם עירום נשי והרבה ציצי, אבל הוא לא מעניין בעליל. יש בו משהו מזויף ודמוי פלסטיק שלא מושך את העין כמו סוללת הגברים הנאים שנמצאים על המרקע.

 

זה התחיל עם ביל קופטון המרוכז (מילה יפה לנמוך) וממשיך עם אריק נורת'מן שהוא ההגדרה המילונית ל"אליל שוודי" (והפייבוריט שלי), ג'ייסון סטקהאוס, אחיה של סוקי ( שהוא סוג של "השרמוטה העירונית" ואפילו נאנס פעם ע"י חבורה של נשים), סאם – הגבר הרגיש שאת רוצה להביא הביתה לאמא, ועד אלסייד, איש הזאב החסון שמהווה את האיום המשמעותי ביותר על התואר של אריק (בגילומו של אלכסנדר סקארסגרד) בתור "בעל הגוף הכי יפה על המרקע".

 

נקודת המבט השונה שדם אמיתי מציעה לצופה היא שהופכת את דם אמיתי לממתק לעיניים נשיות ולסדרה שמצליחה לא להיכנע לתכתיבים מגדריים ולהפוך לפורנו רך. פרט לרגעים שבהם היא כן, קצת, סוג של, וגם אז, זה כל-כך יותר כיף מאשר פורנו אמיתי. 

 

קטע מתוך דם אמיתי - אריק מדבר עם סוקי עירום לגמרי:

 

 

למעשה, הסדרה כל כך מתרכזת בגופות הלוהטות על המסך, שלפעמים אפשר לומר שהעלילה היא רק משנית להם. בין כל האהבות, רציחות, ונשיכות מדממות שרצות על המרקע, לפעמים קל מאוד לאבד עניין והפוקוס חוזר רק כשאחד הגברברים מוריד את החולצה (בדרך למקלחת, בדרך להחליף צורה, בדרך לעבודה, לא באמת חשוב למה).

 

לעונה החמישית שנפתחה לפני שבועיים הצטרף שחקן חיזוק חדש, כריסטופר מלוני, הלוא הוא הבלש הותיק אליוט סטייבלר מהסדרה חוק וסדר: מדור פלילי. בין אם הדמות שלו תהפוך לחלק משמעותי בסדרה ולמניע עלילה מרכזי, או תישאר פלקטית וחד מימדית, זה לא באמת משנה. כל עוד הוא הוריד את החולצה, הוא עשה עבודתו נאמנה.

 

בבלוג הזה תמצאו כל יום המלצות מרעננות לקיץ המהביל שלנו - ובינתיים סידרתי לכם מתנה - פה למטה - ממלאים את הפרטים ואפשר לזכות בפרס!