נקודת המוצא של קולקציית אביב- קיץ 2012 של גרטרוד הייתה פריחה. הרעיון נכון, שכן, מה יכול להיות יותר מרענן בקיץ הלוהט שלנו מאשר פריחה צבעונית? הטרנד הפרחוני אמנם מלווה אותנו כבר מספר לא מבוטל של עונות, אך בקולקציה של גרטרוד לא מדברים שוב על מרבדי פרחים בגווני הפסטל הכל-כך טרנדיים בקיץ 2012, אלא על פריחה מסוג אחר לגמרי.

 

עוד ב-Onlife:

 

"המשיכה בקולקציה היא לאו דווקא לכיוון מרבדים ססגוניים בשדה בר טבעי, אלא לפריחה בסביבה עירונית: נקודות הצבע שמופיעות בתוך האדניות, בגנים הציבוריים ובין מרצפות הבטון. אלו מייצגים ריאליזם שנוגע בפנטזיה, רומנטיקה מהולה במעט אירוניה ובעיקר תחושת התחדשות וחיוניות שהנחתה את העיצובים והבחירות בקולקציה", מספרות בעלות המותג נטע טבת ורות מילגרום.

 

המעצבות, הדס גביזון ושירה שיר, ידעו היטב כיצד לא ליפול לקלישאת "שמלת הקיץ הפרחונית" הרגילה ודילגו בקלילות מעל המחסום, על ידי השמת דגש על הדפסים, שהפכו לנותני הטון של הקולקציה ועל דפוסי פריחה או הצבתם של הדפסים מקבוצות צבע ואווירה שונות זה לצד זה.

 

בהתאם לגזרות ושיטת העבודה, בחירות הבדים כוונו לעבר אריגים בעלי נפילה עשירה כדוגמת ויסקוזה ומשי במשקלים שונים, קופרו ופשתן מעורבים במשי, לצד כותנה בעלת נוכחות בסיומת למינציה.

 

מתוך קולקציית הקיץ 2012 של גרטרוד

 

הצבעוניות העונה נשענת על קשת של גוונים פסטליים עם נגיעות מעוררות של צבעים פירותיים כגון כתום משמש, בננה ולימון. לצד אלו בולטת סקאלה רחבה של כחולים ותכולים המחליפים לא פעם את השחור המסורתי כאופציה לגוון נייטרלי, אך כזה השומר על רעננות. בהחלט שינוי מבורך בהרגלי הרכישה של הלקוחה הישראלית הממוצעת והשמרנית.

 

בחרנו להמליץ דווקא על הדגמים המודפסים ומצאנו אותם כמובילים ומעוררי עניין רב יותר מהדגמים החלקים והנקיים. בדגמים המודפסים, לטעמינו, טמונה נקודת הכוח של הקולקציה ובחרנו שלושה דגמים ראויים לציון:

 

1. שמלה מתפוגגת

שמלת חולצה שדפוס הצומח האינטנסיבי שבחלקה התחתון מתפוגג לתוך רקע לבן בחלקה העליון. מעבר לעיצוב המתוחכם והאסתטי, היא מאפשרת טשטוש מחמיא של אזור האגן ומומלצת מאוד לנשים בעלות מבנה גוף אגס שמעוניינות להדגיש דווקא את החלק העליון של הגוף ולטשטש באלגנטיות את אזור האגן.

 

 

 

2. חצאית קפלים פרחונית

חצאית הקפלים עם התפתחות הדרגתית של פריחה אדומה על רקע פסים ברחבים משתנים. אהבנו במיוחד את השילוב בין הפרחים לפסים, אבל יש לנו הסתייגות קלה לגבי גזרת הפליסה, שידועה בחוסר היכולת שלה להחמיא לקימורי גוף נשיים (שעברו את מידה 40). במידה ואת בחורה רזה או בעלת גוף במבנה ישר יחסית, אנחנו ממליצות בחום על הדגם היפהפה הזה.

 

 

 

3. שמלת ויסקוזה

שמלת הויסקוזה עתירת הבד - הצללית המשוחררת והנינוחה של העונה היא תוצאה של שימוש בכפלים נפגשים ורודפים. פליסה, כיווצים, וגזירה אלכסונית המאדירה את נפילת הבד בעיקר בחלקים התחתונים של דגמי שמלות וחצאיות. כל אלו תרמו לא רק לתחושה האוורירית המלווה את לבישת הבגד אלא גם מעניקים לו תנועה מיוחדת בעת ההליכה. שמלת הויסקוזה המדוברת, שבה קפל נפגש הממוקם במרכז חלקה הקדמי והאחורי, כמו גם המכפלת הצומחת שלה, מגלמת בתוכה את כל אלו וממחישה את תחושת החופש שבה.

 

 

טווח מחירים

חולצות:  198 - 664 שקל, חצאיות: 376 - 680 שקל, שמלות: 424 - 824 שקל, מכנסיים: 640 -  776 שקל.

 

נקודת אור פיננסית

מעבר לקולקציית הקיץ הנוכחית שתמצאו בחנויות הרשת, אל תפספסו גם את חנות העודפים של המותג - "גרטרוד הקטנה" - שממוקמת בכיכר מסריק בת"א. 

 

אפילו שאת רוב פריטי קולקציית קיץ 2012 עדיין לא ניתן למצוא שם, בחנות העודפים מחכים מגוון פריטים מתוך עודפים של קולקציות קיץ קודמות של המותג, מותגי היבוא והלבשה תחתונה, והכל בטווח מחירים: 120 - 700 שקל. האיכות עדיין אותה איכות והפריטים מצליחים לשמור על רלוונטיות קלאסית. בקיצור, שווה ביקור.

 

חנויות גרטרוד: דיזנגוף 225 תל אביב, 03-5467747, אוסישקין 44א' רמת השרון, 03-5473648, מתחם בית חרות, 09-86657160.

גרטרוד הקטנה (חנות עודפים), פרישמן 77 תל אביב, 03-5239902