מחקר שנערך באוניברסיטת דרום קליפורניה ופורסם היום בכתב העד  MBC לגנטיקה רפואית, מגלה כי נשים בעלות חזה גדול נמצאות בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן השד.

 

עוד ב -Onlife:

 

 

במחקר השתתפו כ - 16,000 נשים, כולן ממוצא אירופאי. מידות החזה של הנשים שלקחו חלק במחקר נעו בין מידה AAA למידה DDD. החוקרים סרקו את הקוד הגנטי של המשתתפות וחיפשו מוטציות הקשורות להיווצרות סרטן השד.

 

על פי הממצאים, אצל שלוש מכל שבע נשים נמצא קשר בין גודל החזה לבין הסיכון לחלות בסרטן השד. החוקרים טוענים שחלק מהמוטציות שנמצאו אצל הנשים הללו קשורות לפעילות של ההורמון אסטרוגן, שכאמור אחראי להתפתחות השדיים, ונמצא בעבר כגורם המשפיע על היווצרות גידולים סרטניים.

 

הקשר שמצאו החוקרים בין גודל השד לסיכוי לחלות בסרטן אינו תלוי בגיל האישה, אם עברה הריונות או היניקה, וגם לא לתורשה או היסטוריה רפואית בהקשר של סרטן במשפחה.

 

בעוד שמחקרים קודמים קשרו את צפיפות השד (כמות הרקמה שאינה שומנית בשד) לסיכון גבוה לחלות בסרטן השד, עד המחקר הזה לא נמצאה הוכחה לקשר בין גודל השד עצמו לסרטן השד.  

 

נשים רזות עם חזה גדול, היזהרו

מחקר קודם שפורסם בשנת 2006 בהרווארד ושנערך על 90 אלף נשים שטרם הגיעו לגיל המעבר, מצא שנשים בעלות חזה גדול ובעלות גזרה צרה היו בקבוצת סיכון גבוהה ללקות בסרטן השד בגיל מאוחר יותר.

 

הנשים, שנמצאו במדד BMI  של 25 ומטה אבל במידת חזייה של ומעלה, היו בקבוצת בסיכון גבוה ללקות בסרטן השד – יותר מאלה שהיו בעלות חזה קטן (B  או A) אבל במבנה גוף דומה.

 

עורכי המחקר בהרווארד סייגו וטענו שהממצאים אינם מצביעים על כך שנשים בעלות חזה קטן צריכות להיות שאננות ולא לבדוק את עצמן לגילוי מוקדם של סרטן השד.