הסכמתי להצטלם לפרויקט "יפה כמו שאת" כי האישה שהתקשרה היתה מקסימה.

היא התקשרה בזמן שהייתי בשיחה אחרת אז פשוט אמרתי לה כן כדי לנתק מהר. סתם, האמת שאני מאוד תומכת ברעיון של קמפיין חברתי שמצלם נשים בכל הגדלים והצבעים.

 

ממש כמוני, מדובר בנשים שמודעות לעצמן, שלא אכפת להן להצטלם בהלבשה תחתונה כי הן בטוחות בעצמן ושלמות עם עצמן. אלו נשים עם אישיות שלא חוששת מאיך הסביבה תופסת אותה. נשים סקסיות ובטוחות בעצמן.

 

כל מקום שיציעו לי איפור ושיער אני באה.

אין דבר שיותר משפר את מצב הרוח מאשר שמאפרים אותך, ומתעסקים לך בשיער. אז בכל מקום שיש בו איפור ושיער, אני שם.

 

גם בחורה מלאה רוצה ויכולה לצאת טוב בתמונות.

מצד אחד חבל לי שלא משתמשים בפוטושופ, אבל אם הצלם מספיק טוב, אז הוא יודע לתפוס את הזוית הכי מחמיאה. אין מה לעשות, פוטושופ עובד על דברים כמו פיגמנטציה, הצללות, וכן, גם להצר קצת את ההיקפים. גם מישהי מלאה ובטוחה בעצמה ובגוף שלה רוצה לצאת טוב בתמונות. זה לא דבר רע להגיד. זו המציאות של חיינו.

 

אני, כאישה מלאה, לא רוצה שיראו לי שומן בגב או יוצא מהחזיה. גם בתכניות שאני מופיעה בהן אני תמיד מופיעה עם שרוול, זה נראה עלי יותר יפה. אני לא מתביישת בידיים שלי, זה פשוט מצטלם יותר טוב. זה שאני מלאה לא אומר שאני לא רוצה לצאת טוב בתמונות.

 

אם אני אפסיק לאכול אני אהיה עצובה.

הייתי רוצה להיות 5 קילו פחות. הייתי רוצה לרדת קצת במשקל. אני לא נגד דיאטה, אם אני ארזה כמה קילו, אני לגמרי אזרום עם זה, ויש לי גם מצבי רוח ולפעמים אני גם יורדת במשקל בלי לשים יותר מדי לב. אבל תכלס, זה מבאס לחזור מיום עבודה, כשאת גם ככה גמורה מעייפות ואז ללכת לחדר כושר לשעתיים. ובנוסף גם לא לאכול. אם אני אפסיק לאכול אני אהיה עצובה. זה הפחד הכי גדול שלי. אז מה עדיף? שאהיה רזה יותר בכמה קילו או שאהיה עצובה? עדיף בהרבה מבחינתי לשבת בבית ולאכול פיצה.

 

לא עושים מספיק בגדים אופנתיים לנשים במידה 42.

אני לא מבינה למה לא מייצרים מספיק בגדים במידות גדולות אם יש כל-כך הרבה נשים בגודל שלי. לנשים מעל מידה 42 קשה לקנות בגדים. זה מה שאני חושבת כשאני רואה נשים מלאות ברחוב. לא עושים מספיק בגדים אופנתיים ומגניבים לנשים במידות 42 ומעלה, ורוב הבגדים שיש הם בצבע שחור.

 

כשאני רואה אישה מלאה ברחוב אני לא אומרת "היא נראית כמוני". אני רואה נשים רזות, מלאות, שדופות ושמנות, אבל אין אף אחת כמוני. השאלה היא על מה כל אחד בוחר להסתכל.

 

אני הולכת זקופה ומזכירה לעצמי שאני נראית טוב והכל בסדר, פעם את יותר רזה, פעם יותר מלאה, העיקר להיות מאושרים.

 

מאיה בצלאל במהלך הצילומים לפרוייקט "יפה כמו שאת" של Onlife, בחסות H&O

צילום:  יונתן ניסן  - www.ynissan.com

 

לא ידעתי שאני שמנה עד גיל 21.

מאיה בת ה-15 היתה 15 קילו יותר ממה שאני שוקלת היום. הייתי שמנה עם משקפיים ואף פעם לא ידעתי שאני שמנה. יש לי תמונות מהצבא, אני עם מדי ב' כי מדי א' לא עלו עלי בכלל, והייתי מבסוטית לגמרי. עטפו אותי בבית בכ"כ הרבה אהבה, שלא ידעתי בכלל שאני שמנה. 

 

בגיל 21 עשיתי בדיקות דם והרופא אמר לי שיש לי אחוז שומנים גבוה בדם. זו היתה הפעם הראשונה. אחרי זה הלכתי לתזונאית ומשם הכל התחיל להתגלגל.

 

הפתרון להרגיש טוב עם עצמך ביום יום הוא להקיף את עצמך באנשים שאת אוהבת ושאוהבים אותך. זה התשובה להכל. גם בחורה סופר רזה תרגיש חרא אם היא תקיף את עצמה באנשים שלא עושים לה טוב. החוכמה היא להסתובב עם האנשים הנכונים.

 

מאיה בצלאל, פרויקט "יפה כמו שאת" (צילום: אוהד רומנו)

 

נשים רזות לא מאיימות עלי.

למה שבחורה רזה תאיים עלי? כי היא מודל היופי המקובל ביותר בחדשות ערוץ 2? איפה זה מקובל? אני בחיים לא הגעתי למקומות ומישהו אמר לי "את לא מתאימה לפה כי את שמנה". זה לא קרה לי בחיים.

 

יש בטלוויזיה נשים שמנות, אני לא רוצה לנקוב בשמן כי יכול להיות שעד עכשיו הן חשבו שהן מלאות ואני לא אהיה זו שאגיד להן שהן שמנות, אבל יש. לא חסר. מי שבא ומלהק אותי למשהו, הוא לא אומר לעצמו אם היא היתה 20 קילו פחות – הייתי לוקח אותה. זה לא מה שאני עושה. העבודה שלי היא לדבר ולהיראות טוב. ואפשר להראות טוב גם מלאה. אגב, מראש לא הייתי הולכת לאודישן של בת השכן הכוסית ואז מתבאסת שלא קיבלו אותי.

 

להורים שלי ממש לא אכפת שאני אצטלם עם חזיה ותחתונים.

להורים שלי ממש לא אכפת שמצלמים אותי בהלבשה תחתונה. אלו אותם הורים שבאתי אליהם ואמרתי להם שאני הולכת לחפש הומו שיעשה איתי ילד. בסדרה. באינטרנט. חושבים שעל הלבשה תחתונה הם יגידו לי משהו?

 

מבחינתי, הצלם אוהד רומנו צריך להתמקד לי בציצים. להתמקד בחזה ולמעלה. לשכוח את כל מה שמתחת לחזה.  מה שאני לא מבינה זה איך לא היו בצילומים נעלי עקב. אמרו שהצילומים הם בסגנון "טבעי". אבל זה מאוד הגיוני להסתובב בית על נעלי עקב ועם בייבי דול. אני לא יודעת מה אתם רואים בטלוויזיה, אבל ב"עקרות בית נואשות" הן כל הזמן מסתובבות ככה.

 

מאיה בצלאל על הסט של "יפה כמו שאת":