השבוע, כמדי שנה בתשע השנים האחרונות, פרסם מגזין פורבס את רשימת מאה הנשים החזקות והמשפיעות בעולם. לא הרבה השתנה מהשנה שעברה, בעיקר לא בכל מה שקשור לראש הרשימה.

 

עוד ב Onlife:

 

בעשיריה הפותחת אפשר עדיין למצוא את הפוליטיקאיות הבולטות והמובילות בעולם, כשהסלבריטאיות, שכניסתן לרשימות האלה מלכתחילה שנויה מעט במחלוקת, נשארות קצת מאחור. אפילו אופרה ווינפרי, שבמשך שנים נחשבה לאחת הנשים המשפיעות בעולם והיא הרבה יותר מסתם סלבריטאית, מגרדת את העשיריה הראשונה מלמטה, במקום 11 המכובד. השלישיה הראשונה - אנגלה מרקל, הילרי קלינטון ודילמה רוסף - זהה לחלוטין לשנה שעברה. פרט נוסף שלא משתנה כבר כמה שנים הוא הנציגות הישראלית היחידה ברשימה - שרי אריסון.

 

1. אנגלה מרקל

תפקיד: קנצלרית גרמניה

השכלה: דוקטורט בכימיה קוואנטית

גיל: 58

 

צילום: shutterstock

 

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תופסת את המקום הראשון זו השנה השישית ברציפות, ולא במקרה. מרקל, שזוכה בגרמניה לתמיכה ציבורית חסרת תקדים של כמעט 70%, משחקת תפקיד מרכזי ביותר במשבר הכלכלי האירופאי שממשיך לאיים על כלכלת העולם כולו. מעבר למחויבות שלה לשיקום כלכלת האיחוד האירופאי שמונה 17 מדינות, שיקום שמונח ברובו על כתפיה, מרקל גם קראה למנהיגי העולם לחדש את המחויבות לפרוטוקול קיוטו, הסכם משפטי המחייב מדינות מתועשות להפחית את פליטת גזי חממה. מרקל פתחה לאחרונה ערוץ יוטיוב משלה, בו היא עונה באופן אישי וישיר לשאלות של אזרחי גרמניה.

 

 

2. הילרי קלינטון

תפקיד: מזכירת המדינה של ארה"ב (שרת החוץ)

השכלה: תואר ראשון במדעי הרוח עם התמחות במדעי המדינה, תואר שני במשפטים

גיל: 64

 

צילום: Shutterstock

 

הילרי קלינטון הגיעה גם השנה למקום השני ברשימה. כמזכירת המדינה של המעצמה החזקה בעולם, תפקיד המקביל לתפקיד שממלא שר החוץ, קלינטון התמודדה בשנים האחרונות עם אתגרים רבים: מהאביב הערבי ועד ההדלפות של ויקיליקס, מהאיום האיראני ועד נפילת משטרים רבים, עיני כל העולם נשואות לארה"ב. במקביל, גם הרשת התחילה לחבב את קלינטון, בעיקר באפריל האחרון, כשהמימ "סמסים מהילרי" צבר תאוצה, וקלינטון הוכיחה שמאחורי תדמית "אשת הברזל" ותפקידה כבד המשקל, מסתתרת גם אישה קלילה עם הרבה הומור עצמי. בתוך כל הסערה הילרי קלינטון מצליחה לנווט בתבונה רבה, וגם לשמור על הפופולריות הגדולה שלה. קלינטון הצהירה לאחרונה כי בכוונתה לפרוש מהחיים הציבוריים בסוף השנה, אבל תומכיה הרבים עדיין ממתינים בהתרגשות להצהרה אחרת, כזאת שאולי תוביל אותה להיות האישה הראשונה שתכהן כנשיאת ארה"ב.

 

 

3. דילמה רוסף

תפקיד: נשיאת ברזיל

השכלה: תואר ראשון במדעי הרוח

גיל: 64

 

צילום: ויקיפדיה

 

דילמה רוסף היא האישה הראשונה שמכהנת בתפקיד הנשיאה של ברזיל, והיא נחושה לשמר ולחזק את הכלכלה של המדינה שלה. רוסף השיקה את התכנית "ברזיל ללא אומללות", המיועדת להכחיד את העוני הקשה, ולעודד נגישות של חינוך, טיפול רפואי ושירותי סניטציה לנזקקי המדינה. בנוסף, רוסף נחושה לעודד צמיחה של יוזמות ועסקים קטנים במדינה. מטרתה, על פי ראיון שהעניקה למגזין פורבס, היא להשאיר אחריה "מעמד ביניים מתרחב, תחרותי ומשכיל". דרכה של דילמה רוסף לנשיאות לא הייתה רצופה קולג'ים יוקרתיים והשקות נוצצות. רוסף נלחמה כל חייה למען עתיד טוב יותר למדינה שלה, ואף שילמה על כך מחיר כבד: לאחר ההפיכה ב - 1964 בברזיל, הצטרפה רוסף לקבוצות גרילה שמאלניות שלחמו בדיקטטורה הצבאית. ב - 1970 נתפסה על ידי השלטונות ונכלאה עד 1972. לאחרונה פורסם כי לטענתה עברה עינויים קשים בכלא. היום, רוסף זוכה לתמיכה רחבה במדינה (כמעט 80%), וצפויה להיבחר לכהונה שניה.

 

 

4. מלינדה גייטס

תפקיד: יו"ר משותף קרן הצדקה של ביל ומלינדה גייטס

השכלה: תואר ראשון במדעי המחשב וכלכלה, תואר שני במנהל עסקים

גיל: 48

 

צלום: ויקיפדיה

 

לכאורה מדובר באישה שהיא רק "אישתו של ביל גייטס" ובסך הכל מדובר בניהול קרן צדקה ולא בניהול מדינה או עסק גדול. אבל במקרה של מלינדה גייטס מדובר בקרן הצדקה הפרטית הגדולה בעולם, ובאישה עם אג'נדות, שגם יושבת במספר דירקטוריונים וחברי נאמנים, ביניהם הוושינגטון פוסט. הקרן של ביל ומלינדה גייטס מתעסקת בעיקר בחינוך, בריאות ומלחמה בעוני, ולאחרונה הוסיפה לרשימה גם מלחמה בהריונות לא רצויים. גייטס, אישה קתולית, מפצירה בוותיקן לשנות את עמדתו בנוגע לאמצעי מניעה, ולאחרונה הצהירה כי תקדיש את חייה, בנוסף ל - 560 מיליון דולר, להנגשת אמצעים למניעת הריון לנשים עניות. עד היום השקיעה הקרן כ - 25 מיליארד דולר בחינוך, בריאות ומלחמה בעוני.

 

 

5. ג'יל אברמסון

תפקיד: עורכת ראשית, ניו יורק טיימס

השכלה: תואר ראשון בהיסטוריה וספרות

גיל: 58

 

צילום: ויקיפדיה

 

השנה זו הפעם הראשונה שאברמסון נכנסת לעשיריה הפותחת ברשימה. בשנתה הראשונה בתפקיד (והיא האישה הראשונה שכיהנה בתפקיד הזה), ג'יל אברמסון ערכה במגזין הוותיק מהפכה. אברמסון ניערה את האבק, החליפה בעלי תפקידים והצליחה לגייס כחצי מיליון מנויים חדשים ולמעלה מארבעים מיליון כניסות חדשות לאתר מדי חודש. אבל יותר מהכל, מדובר באישה הראשונה שמכהנת בתפקיד עורכת ראשית באחד העיתונים הגדולים, החשובים והמוערכים בעולם.

 

 

6. סוניה גנדי

תפקיד: ראש מפלגת הקונגרס הלאומי ההודי

השכלה: תואר באמנויות

גיל: 65

 

צילום: ויקיפדיה

 סוניה גנדי, אלמנתו של ראש ממשלת הודו לשעבר רג'יב גנדי, נתבקשה על ידי הקונגרס, לאחר הרצח ב - 1991, למלא את מקומו, וסרבה. למרות הלחץ הציבורי הכבד, גנדי עמדה בסירובה לעסוק בפוליטיקה עד תבוסת מפלגת הקונגרס הלאומי בבחירות של 1996. ב - 1997 נכנסה לפוליטיקה ובשנה שלאחר מכן נבחרה לכהן כיו"ר המפלגה. מאז ועד היום היא מחזיקה בתפקיד, פרק זמן שאף פוליטיקאי לפניה לא הצליח לשרוד.

 

 

7. מישל אובמה

תפקיד: האישה הראשונה של ארה"ב

השכלה: תואר ראשון בסוציולוגיה ולימודים אפרו-אמריקאיים, תואר שני במשפטים

גיל: 48