איזה כיף – החלטת להקים עסק משלך. אפילו שכרת יועץ עסקי איכותי ואת בדרכך להקים אימפריה. עכשיו הגיע השלב הבא: לבנות את הנוכחות האינטרנטית הראשית שלך, או במילים אחרות, הגיע הזמן להקים אתר אינטרנט מגניב, שיקי ונוצץ שבאמת יראה לעולם מי את ומה יש לך להציע (ובאותה הזדמנות יראה גם לעולם איך עושים את זה כמו שצריך).

 

עוד ב Onlife:

 

רגע לפני שאת מתחילה לעשות סקר שוק כלל ארצי, פותחת חשבון חסכון להוצאה האסטרונומית של בין 6,000-12,000 ש"ח או אפילו מתמכרת לפייסבוק בחיפוש נואש אחר מעצבת אתרים שהיא גם מגניבה, גם אוהבת ורוד וגם יודעת לעצב תוכן שיווקי – כדאי מאוד שתקראי את הכתבה הבאה.

 

לפנייך מדריך 5 השלבים להקמת אתר אינטרנט שלא ירוקן לך את הארנק, שלא יהיה יתום מתנועה ובעיקר - שלא יוציא לך את הנשמה עד שתראי ממנו תוצאות.
 

1. רכשי דומיין וחבילת אירוח

לפני שאת בכלל מתחילה לבנות את האתר, את חייבת שלבייבי שלך יהיו שני דברים: מארח (הוסט) וכתובת URL (דומיין). המארח שלך הוא בעצם האתר שיהווה את ספינת האם שלך – הוא יתן לאתר הקטן שלך מקום לגור בו ולשים בו את כל הדברים (תמונות, קבצים וכו').

בנוגע לרכישת דומיין, זכרי שישנו חוק-על אחד ויחיד: אם העסק שלך בארץ ובעברית - רכשי דומיין עם סיומת 'co.il', ואם העסק שלך מיועד להיות עולמי ומכוון לקהל הקורא אנגלית - רכשי סיומת 'com'. זהו.

 

2. בחרי פלטפורמה

פלטפורמה היא בעצם התוכנה שתעזור לך להקים לעצמך את האתר במהירות ובלי כאבי ראש מיותרים, ידע בתכנות או כשרון לקריאת קודים – הפלטפורמות הקיימות היום הן כל כך פשוטות וקלות לתפעול, שאת תקימי לעצמך אתר מקסים ברגע.

 

בניגוד לדעה הרווחת, אין שום צורך שתקימי אתר סופר-מקצועי או מנקר עיניים על ההתחלה. למען האמת, אני מכירה נשים שהעסק שלהן כבר גדל לסוג של מיני-אימפריה והן עדיין דבקות בפלטפורמה החינמית. ההבדל היחיד הוא שעכשיו הן פשוט שכרו מעצב אתרים יוקרתי להחריד על מנת לשפץ אותה.

שתי הפלטפורמות האהובות עלי: פלטפורמת Wordpress (הכנסי ל - www.wordpress.org) או פלטפורמת Blogger (הכנסי ל -www.blogger.com). היתרון הגדול ביותר שלהן הוא שהן חביבותיו של אדון הכל ברשת - גוגל. הוא מכיר אותן היטב ואוהב אותן מאד. משום כך, רוב הסיכויים הם שהאתר שלך יקודם במנוע החיפוש מהר יותר מאשר אם תשתמשי בכל פלטפורמה אחרת ברשת.

 

 

בנוסף, אל תשכחי להשתמש בכלים שיש לך כאן ב - Onlife - את יכולה לפתוח פה כרטיס שיווקי, שהוא מעין מיני-אתר משלך, בפחות מחמש דקות. קליק אחד ממש כאן, מצד שמאל, ויצאת לדרך. תשתמשי בכלי הזה, יש לו את היכולת להציב אותך אל מול עשרות אלפי אישוני עיניים, מבלי שהזזת אפילו אצבע.

 

3. עצבי את האתר שלך

בכל מה שנוגע לעיצוב האתר זכרי דבר אחד בלבד - עזבי שטויות כמו אתר יפה, מושך, ורוד או צהוב. זה אכן חשוב, אבל לא הכי חשוב. מבחינה עיצובית האתר שלך צריך לעשות דבר אחד בלבד והוא לגרום לאנשים להרשם לרשימת התפוצה שלך.

 

שתי הפלטפורמות שהזכרתי בסעיף הקודם מציעות מבחר עצום ומאוד מגוון של תבניות עיצוב מהממות -  בחינם או בתשלום. הבחירה והשליטה היא לגמרי שלך. כל מה שאת צריכה לעשות כדי למצא את תבנית העיצוב מהחלומות זה להקיש בחיפוש בגוגל את שם הפלטפורמה שלך (Wordpress או Blogger) ולהוסיף את המילה ‘Template’. התקיני את תבנית העיצוב בעזרת הפלטפורמה וזהו, גם את השלב הזה סיימת.

 

4. הוסיפי תוכן מקורי ועשיר במילות מפתח

מילות מפתח הן בעצם צירוף המילים שאת מכניסה למנוע חיפוש (כמו גוגל) כשאת מחפשת משהו. המטרה שלך, בתור בעלת עסק, היא שהאתר שלך יגיע לדירוג כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש, עבור כמה שיותר ביטויי חיפוש שכאלו. ככל שתדורגי גבוה עבור ביטויי חיפוש רבים יותר – כך תגדל התנועה לאתר שלך. הקסם מתחיל להתרחש כאשר תתחילי לראות שביחס ישיר לגידול בתנועה באתר שלך תגדל גם ההכנסה שלך.

 

את מילות המפתח שתבחרי יהיה עלייך לשלב בתוכן מקורי ואיכותי מאוד. אל תעתיקי מאמרים של אחרים ואל תכתבי כתבות שהן שטויות ונועדו לשם "דחיסת" מילות מפתח בלבד - גוגל אוהב שירות איכותי לגולש. יש לו דרכים לעלות על הטריקים האלו, ואם הוא יחשוד שהאתר שלך עסק בפעילות "אפורה" שכזו, האתר שלך יחטוף את מה שבעולם האינטרנט אוהבים לקרוא לו "סלאפ" (סטירה), שזה גירוש מוחלט מתוצאות החיפוש. לא נעים בכלל, ואת ממש לא רוצה להגיע למצב הזה.

 

שימי לב ש - Onlife נותנים לך את האופציה להוסיף בלוג פרטי משלך, שהינו חלק מהמיני-אתר שלך. לא מזמן גיליתי את האופציה הזאת, ואני לגמרי מאמצת אותה. נצלי את זה, נצלי את זה, נצלי את זה – יש לך פה הזדמנות נפלאה לחשוף את התוכן שלך לעולם ולהתחיל ליצור לעצמך קהל, תוך שימוש ברייטינג שלהם, ובמאמץ מינימלי.

 

5. אל תשכחי תמונות

עד כמה שתוכן איכותי, מקורי ועשיר במילות מפתח חשוב לקידום האתר שלך ולקבלת תנועה של לקוחות פוטנציאליים חדשים, טקסט אינו הדבר היחידי שמנוע החיפוש "קורא" בימים אלו. אחוזים הולכים וגדלים של תנועה לאתרים מגיעים היום דווקא ממקום בלתי צפוי והוא התמונות הנמצאות באתר שלך: יותר ויותר גולשים מחפשים ברשת תכנים ויזואליים (תמונות ווידאו) ומעדיפים אותם על פני תוכן כתוב או טקסט. לכן, התנועה שמגיעה לאתרים ממקורות כמו 'Google Images', 'Bing Images' או הרשת האהובה עלי - פינטרסט, רק הולכת וגדלה.

 

היות ומנוע החיפוש לא מתוחכם עד כדי שיבין מה יש בתוך התמונה, עליו להעזר במילות מפתח המתארות את התמונה. מילות מפתח שיש בכוחך לתת לתמונה שלך. לכן השקיעי בתמונות איכותיות והשקיעי במילות המפתח המקושרות לתמונות אלו. ישנם אתרים ברשת כיום שעיקר התנועה שלהם מגיע מהן.

 

איך שלא יהיה - את צריכה להתחיל

לסיכום, אם עדיין אין לך אתר כדאי מאוד שתתחילי לזוז, כי בעולם של היום, אם אין לך נוכחות אונליינית הממתגת אותך בצורה טובה, אין לעסק שלך סיכוי אמיתי להגיע רחוק. את לא צריכה להקים יצירה שתמוקם בלובר הדיגיטלי יום אחד, את רק צריכה להתחיל.

 

 

לאתר של נטלי ריי

לעמוד הפייסבוק של נטלי ריי

_______________________________________________________

עוד לא הצטרפת לפורום נשים ועסקים של Onlife? היכנסי לפורום ופתחי אתר עסקי משלך בחינם