במציאות עמוסה ברשתות חברתיות ובלוגים, כולנו התרגלנו ליהנות מהפצת הגיגינו בעולם, לחלקנו זה הפך ממש לצורך. אבל מעטים האנשים שהצליחו להגשים את החלום של קהילת הבלוגספירה, וממש להתפרנס מהתחביב הזה. טיש אוקסנריידר היא אחת מהם.

 

עוד ב Onlife:

 

להפוך תחביב למקור פרנסה

ב – 2008 פתחה טיש אוקסנריידר את הבלוג הראשון שלה, Simple Mom. "התחלתי עם זה כי חיפשתי פלטפורמה לכתוב, תחביב שהייתי טובה בו", סיפרה אוקסנריידר. היא קראה קצת על הקונספט של בלוגינג-מקצועי, וחשבה שזה יהיה נחמד אולי להרוויח מזה קצת כסף, אבל "הכנסה הייתה רעיון, לא מטרה עיקרית", אמרה.

 

בארבע השנים שחלפו מאז, טיש אוקסנריידר פרסמה ספר, ספר אלקטרוני, פתחה פוד-קאסט (שידורי אודיו או וידאו ברשת) והרחיבה את הבלוג שלה לרשת של שישה בלוגים, ויש לה צוות פרילאנסריות ("רעיות, אימהות, אחיות וחברות") שעובד עבורה. גם בעלה, אגב, הוא חלק מהעסק. טיש אוקסנריידר חיה את החלום הבלוגרי, כשהדבר היחיד שהיא צריכה בשביל לעשות את העבודה שלה ולהתפרנס זה חיבור לרשת. הרשת כולה עוסקת בנסיון לחיות חיים פשוטים יותר, והיא נקראת Simple Living Media.

 

טיש אוקסנריידר מספרת על השימוש במדיה חברתית למען עשייה חברתית:

 

בין כמעט 200 מיליון בלוגים ברשת – איך היא עשתה את זה?

 

1. פיתחו בלוג ואל תשוו את עצמכם לאחרים

ראשית, כמעט בכל ראיון איתה אוקסנריידר חוזרת ומדגישה כי הטעות הראשונה של בלוגרים היא שהם מלכתחילה תופסים את עצמם כקטנים מדי. לטענתה, אחת הסיבות לכך שרוב הבלוגים לא שורדים יותר מכמה חודשים ספורים היא העובדה שהבלוגרים משווים את עצמם לבלוגים מבוססים היטב, והם מרגישים נחותים. "אני אומרת להם לא להשוות את פרק 1 שלהם עם פרק 20 של מישהו אחר", מסבירה אוקסנריידר.

 

2. הכינו מראש מקום למודעות

"אם אתם מתכננים למכור מודעות באיזשהו שלב, הכינו להם מקום מלכתחילה", מציעה אוקסנריידר. "כך, כשתתחילו לפרסם מודעות, הקוראים לא יתהו מה קרה ולא יפקפקו במניעים שלכם", היא אומרת. בבלוג שלה, למשל, תמיד היה "באנר" מוכן, שהכיל אינפורמציה או מודעות מסופחות, עד שעסקים התחילו לקנות את החלל הזה ולמלא אותו במודעות. זה לא קופץ בעיניים, זה לא "מגיע משום מקום" ולא יוצר את התחושה שמכרתם את המקום הזה על חשבון תוכן או עיצוב.

 

3. אל תחכו שמפרסמים יפנו אליכם

כחצי שנה לאחר שפתחה את הבלוג, כשהיו לה בערך 500 מנויים, החליטה אוקסנריידר שהגיע הזמן להתחיל להרוויח. היא עברה על בלוגים מבוססים ומוכרים, הפונים לקהל דומה לקהל שלה, הכינה רשימה של כל המפרסמים בבלוגים האלה, ופנתה אליהם בהודעה אישית במייל, כשהיא מציינת שהחל מהחודש הבא היא מקבלת מודעות. ארבעה חזרו אליה, משום שהתחברו לתוכן של הבלוג, למחיר שהציעה (30 דולר) או לסוג מערכת היחסים שהיא הציעה להם. "זה הצית בי אש והניע את המטרה הקטנה הבאה שלי – להגדיל את התנועה בבלוג", היא אומרת.

 

4. תארגנו את עצמכם

אם אתם רוצים ליצור בלוג שמפרסם באופן קבוע ומסודר, כזה שיש לו נישה משלו והוא מצליח ליצור סביבו קהילה, אתם חייבים לתכנן מעט קדימה. כתבו לעצמכם לוח זמנים, ותכננו את השבועות הקרובים, הכינו מראש את התכנים. "ואל תשאירו את המייל, פייסבוק או טוויטר פתוחים בזמן שאתם עובדים. לעולם לא תישארו מפוקסים", היא מדגישה.

 

5. עשו זאת בשביל הכיף, לא בשביל הכסף

אוקסנריידר מדגישה את מה שאמור להיות כמעט מובן מאליו – אתם חייבים לאהוב את הנושא שעליו אתם כותבים, אתם חייבים למצוא בו עניין תמידי. "עשו זאת בשביל האהבה לזה ולא בשביל הכסף", היא אומרת. "הכסף יבוא, אבל עשו משהו שאתם מוכנים לעשות גם בחינם".

 

 

________________________________________________________

עוד לא הצטרפת לפורום נשים ועסקים של Onlife? היכנסי לפורום ופתחי אתר עסקי משלך בחינם