אני רוצה להתחיל מהסוף. החלום שלי זה לא להיות תלויה בעצמי. זה לקום בבוקר, לא צריכה לעבוד קשה, לא צריכה לחשוב - אני רוצה שיהיו לי עסקים שיעבדו בשבילי. אני מנסה למצוא את הנוסחה, אני חושבת שאני בדרך. אני חושבת שאני יותר מאושרת מאי פעם בחיים. לקח לי הרבה שנים - שנים טובות, שנים פחות טובות. אף פעם לא בפוקס, תמיד בעבודה קשה, במלחמה. אני מקווה שעם הגיל זה יבוא קצת יותר בקלות.

 

עוד ב Onlife:

 

 

להיות עצמאיות זה מהותי בעיניי, לא לשחק את המשחק במסגרת חברות, אלא לפתוח עסקים עצמאיים ולנהל את העסק כמו שאת רוצה וכמו שאת אוהבת. האושר, הפיצוי והחופש שיש בניהול עסק ולהרוויח ממנו את מה שאת רוצה - שווה מיליונים, יותר מכל עבודה בכל משרה. רק להשפיע על הסביבה קרובה שלך, על האנשים שאת אוהבת, זה יותר שווה בעיניי מלהיות ראש ממשלה. הפיצוי הוא ענקי.

 

אני כאן כאישה שיש לה מספר עבודות במקביל: מנהלת, יועצת, שותפה, אימא ובת זוג. היו לי כמה מיזמים בחיים. חלקם הצליחו, חלקם לא וחלקם הצליחו לא כמו שחלמתי. היו ליד. הפסדתי הרבה כסף. גם הרווחתי. השיעור הוא מה שחשוב בחיים. על איך אנחנו קמים כשאנחנו נופלים. אני חושבת שאנחנו בזמן מצוין להקים עסקים פרטיים ומיזמים, ויש 5 שיעורים שכדאי ללמוד.יש עוד הרבה יותר, אבל בעיני זה הדברים החשובים.

 

1. השיעור הכי חשוב: בחירת השותפים

 

אנחנו לא יכולים לפתוח עסק לבד, צריך שותף. והבחירה של השותף - על זה יקום או ייפול העסק.  את השותפים הטובים מזהים בקלות, ובזרימה של המו"מ. אופטימיות ורצון טוב הם סימן נפלא. לא אלה שרוצים לדפוק אותך בכל סעיף במו"מ. לא האגרסיביים וסחטני האנרגיות. מרגישים זאת איך שהם נכנסים לחדר. עם הסיגר במעלית, והדיבור המתנשא. את רוצה את ההפוכים מהם: נדיבים, הגונים, מתורבתים, צנועים וכמובן - עדיף כאלו שתחום עיסוקם וניסיונם סינרגטי ואסטרטגי לעסק שלך. תרגישו את זה בבטן. אל תיקחו שקל מבהמה. זה לוקח לכן את הנשמה אחר כך. אתן לא מתארות איזה מחיר קשה תשלמו.

 

2. חלוקת עבודה

היזם לא יכול להיות גם המנכ"ל, גם מנהל הכספים וכוח אדם וגם מנהל המכירות והשיווק. אתן חייבות להתמקד במה שאתן טובות בו, ולתת לאחרים להשלים את מה שאתן לא טובות בו. שחררו שליטה ותכירו בחולשות. אחרת, גם את הדבר שאתן טובות בו – אתן תעשו לא טוב.

אל תתנו לשותפים לשכנע אתכן אחרת, למרות שבסתר לבכן אתן חושבות שתוכלו לעשות את הכול. אין לכן זמן לזה.

 

3. שקיפות ודיאלוג

לשאול שאלות קשות ולהציף בעיות. לא לפחד לעורר אותן כל הזמן, ולא להתעצבן כשמישהו מטיל ספק. עדיף שתגלו בעצמכן את הבעיות ותהיו מוכנות לקראתן לפני שעולים לאוויר, ותוכלו לדאוג שהמוצר יהיה הרבה יותר טוב. בכל מקרה, זה עדיף ממצב בו בלוגרים, עיתונאים ומתחרים יגלו זאת עליכן - הנזק יהיה הרבה יותר גדול ויקר.

דעו שהשינוי הוא קבוע במיזמים. מתחילים מנקודה אחת, והדברים משתנים ומגיעים לנקודה אחרת. אל תהיו עקשניות, בחנו עוד אופציות. מבטיחה שהתוצאות יהיו טובות יותר.

 

4. תקציב שיווק ופרסום

זה התקציב הכי חשוב שלכן. לא הפיתוח ולא ההשקעה בטכנולוגיה. זהו גם התקציב שכולם נוטים לקצץ בו, בחוסר ניסיונם. הוא הכי קריטי. שום שיתוף פעולה אסטרטגי, או ברטרים לא יחלפו אותו. גם אם יהיו כאלה, תמיד זה יהיה על בסיס מקום פנוי, או מתי שממש לא מתאים לכן.

 

חברה חדשה חייבת להביא למודעות את היתרונות שלה, בעיקר בתחומים חדשניים או כאלו שמצריכים חינוך שוק. זהו תקציב שבלעדיו לא תוכלו לשרוד, לא תוכלו להתחרות. כי אף אחד לא ידע על קיומכן. גם אם יהיו לכן מוצרים נפלאים, ייחודיים, מוגנים בפטנט עם בידול אמיתי ויתרונות יחסים ברורים. זה לא יעזור לכן, בלי תקציב שיווק. איך תצליחו, אם לא יהיו אנשים שידעו שאתן קיימות ויקנו את המוצרים? איך תגיעו ליעדי ההכנסות והמכירות?

 

5. אל תוותרו על החלום שלכן

אל תוותרו, גם כשאתן נכשלות. פשוט תממשו אותו יותר טוב. תלמדו מניסיון. היום, קרנות השקעה מעדיפות יזמים שניסו ונכשלו מאשר כאלו שרק הצליחו. מסתבר שיש להם יותר סיכוי להצלחה.

 

כדי להיות מאושרות, עליכן לעשות את מה שאתן אוהבות, הכי טוב שאתן יכולות. מי שלא מעיז, מת מבפנים. תכוונו לירח. מקסימום, אם תפספסו קצת - עדיין תהיו בין הכוכבים.