תכנית הריאליטי המצליחה אמריקן איידול התחילה בצילומי העונה ה-11 לאחרונה, עם צוות שופטים חדש בניסיון לרענן את הפורמט המזדקן מעט. עם תחרות קשה בדמות הפרגיות הצעירות דה וויס ואקס פקטור ברשותו של סיימון קאוול, לאמריקן איידול אין את האופציה לקפוא על השמרים ולקוות לטוב. בין הרייטינג המתדרדר, הרשתות המתחרות והעובדה שהפורמט פשוט מיצה את עצמו (היוש כוכב נולד), אמריקן איידול הבינו שהם צריכים לנקוט בכל האמצעים לעורר את העניין, הבאזז והרייטינג בהתאמה, סביב התכנית. 

 

עוד ב-Onlife:

 

 

הפתרון היה פשוט, או כך הם חשבו. ממש כמו שסיימון קאוול ליהק בגאונות את בריטני ספירס ודמי לובאטו לאקס פקטור, ובכך הגדיל את קהל היעד שלו בעוד שני פלחי קהל (אוהדי בריטני - מצעירים ועד אנשים בני 30 פלוס, שגדלו עם השירים של בריטני, ואוהדי דמי לובאטו, הצעירים מאוד), כך עשו גם באמריקן איידול, והחליפו את חבר השופטים. במקום ג'ניפר לופז וסטיבן טיילר, נשכרו למלאכה הדיווה מריה קארי, זמר הקאנטרי קית' אורבן וניקי מינאז', הסנסציה החדשה בעולם ההיפ-הופ.

 

ואכן, כמה ימים בלבד לתוך הצילומים, כבר נשמעים מתוך חדרי האודישנים קולות המבשרים על חוסר אהבה בין השופטות, תככים, צעקות ולאחרונה גם קללות ואיומים. 

 

לפי עדי ראייה בתכנית, אין אהבה גדולה בין שתי הזמרות ומריה קארי אף קראה למינאז' כלבה, ואמרה שהיא מתנהגת כמו ילדה בת 3. האחרונה, החזירה לה בקללות, איומים, ואף הגדילה ואיימה על חייה.

 

סרטון הוידאו שמציג את אחד הקרבות המילוליים בין מריה קארי וניקי מינאז':

 

דיווה עם קבלות

 

אין ספק שמריה קארי היא ממש לא שה תמים והיא לא בדיוק מפנה את הלחי השניה להתגרויות מצד מינאג', אבל בעוד שניקי מינאז' הגיעה על תפקיד הפרובוקטורית, 

למריה קארי יש את כל הסיבות בעולם להתנהג כמו דיווה.

 

החל מהיותה הזמרת שקידמה למקום הראשון במצעד הבילבורד האמריקאי יותר שירים מכל אמן אחר בעולם פרט לביטלס, דרך היקפי מכירות שנאמדים ב-175 מיליון עותקים ועד עשרות פרסי גראמי, ה-WMA וה-AMA בהם זכתה. פרט לכל אלו, היא גם שיאנית גינס במנעד האוקטבות המרשים שלה. כאמור, היא מגיעה עם קבלות. 

 

אבל ניקי מינאז', היא סיפור אחר לגמרי. הזמרת, שנחשבת לשם חדש ועולה בתעשיית ההיפ הופ, היא לכל היותר פרובוטורית מהסוג הכי פחות מתוחכם, שלא לומר, ליידי גאגא לעניים. העניין הגובר סביבה הוא לרוב בגלל הבגדים יוצאי הדופן או מילות השירים שלה, בהם היא "נכנסת" בכל העולם, כדוגמאת השיר stupid hoe (זונה מטומטמת). אם את מריה קארי לקחו לאמריקן איידול בגלל הכישרון, היכולות וגם הפרובוקציה, את ניקי מינאז' הביאו רק בשביל לעורר מהומות. אבל איפה עובר הגבול?

 

ניקי מינאג' - מהומה רבה על לא דבר

 

בסרטון הוידאו של אתר TMZ רואים את מריה קארי אומרת למינאג' שהיא מתנהגת כמו ילדה קטנה ואת מינאז' מאיימת עליה בחזרה. החל מ"אני אחטיף לך מכות" ועד "off with your head" (סלנג) היו מילותיה המדוייקות.

 

מעורר השראה או מעורר מהומה

 

עכשיו, נכון שבעולם הרייטינג ואחוזי הצפייה, אי אפשר באמת לצפות שבעונתה ה-11 של אמריקן איידול, אנשים יישארו מרותקים למסך רק בגלל המתמודדים, אבל ניקי מינאז' היא ירידת מדרגה אחת יותר מדי למטה. 

 

מראש, היה ידוע כי מריה קארי לא רוצה את מינאז' בחבר השופטים. מקורביה אמרו כי "מריה רוצה להיות חלק מפאנל של שופטים מעוררי השראה ולא חלק מפריק שואו. מריה חושבת שניקי תהיה הסחת דעת והפוקוס יהיה על ההתנהגות השערורייתית שלה ולא על המוסיקה עצמה". וכאמור, ממש מספר ימים בלבד לאחר תחילת הצילומים, הנבואה הידועה מראש, אכן התגשמה. 

 

הבעיה היא עם אמריקן איידול. ממש כמו כוכב נולד 10, שגוסס לאיטו ללא פתרון, כך גם הפורמט של איידול לא ממש מוצא את עצמו בשנים האחרונות ואפילו קצת טובע בין חילופי השופטים מעונה לעונה. ההבדל בין העונה הזו לקודמותיה, הוא בדמויות לחיקוי שהמפיקים בחרו להציב בשולחן השופטים. 

 

בריטני ספירס לאקס פקטור: מאיימת על אמריקן איידול עד כדי נקיטת צעדים קיצוניים

 

מודל לחיקוי או מודל לגינוי

 

לאורך השנים, השופטים של אמריקן איידול היו דמויות ראויות לחיקוי בצורה כזו או אחרת, מי מאיתנו לא היה רוצה קריירה כמו של ג'ניפר לופז, פאולה עבדול ואפילו אלן דג'נרס, שאמנם אין בינה ובין מוסיקה דבר וחצי דבר, אבל אי אפשר להגיד דבר בגנות הערכים שלה.

 

כיום, בעונה ה-11, ניקי מינאז', נשכרה אך ורק לעורר מהומות ופרובוקציות. שהרי, אם ביום הצילום השלישי כבר התלהטו הרוחות עד לכדי איומים, אפשר רק לדמיין מה יקרה בהמשך הדרך. 

 

נכון, גם בין סיימון לפאולה היו חילופי דברים, אבל הם לעולם לא התדרדרו לכדי אלימות מילולית מובהקת הכוללת איומים וקללות (מספר הפעמים שמינאז' צעקה את השורש f-u-c-k באודישן אחד הוא בלתי נתפס). איפה הסובלנות והכבוד לשופט שיושב לצידך ואיפה - וזו שאלה שבאמת מצריכה אותנו לחזור אחורה במנהרת הזמן - איפה הימים בהם היכולות המוסיקליות של המתמודד, היו עיקר התכנית?

 

המפיקים של אמריקן איידול חוטאים לצופים שלהם בהצבת דמויות פרובוקטיביות במתכוון בניסיון לעורר רעש בלבד. ילד שיראה את ניקי מינאז' מתפרצת על חברתה לפאנל השופטים ומאיימת עליה, יכול לקחת מהתכנית אך ורק את המסר הכל-כך שגוי כי לאנשים כמו מינאז' מגיע לקבל במה עולמית ועוד להיחשב מודל לחיקוי. והאמת, אם אנחנו מסכימים לקבל אנשים כמו מינאג' על מסך הטלוויזיה שלנו, אנשים שיודעים להתבטא רק בקללות ואיומים ולא סובלניים כלפי דעות אחרות, אנחנו נידונים לעולם בו כוכב נולד היא תכנית חינוכית עשויה לעילא.