"יכול להיות שהיה עדיף למדינה שלנו אם עדיין רק לגברים היה מותר להצביע. אין דבר גרוע יותר מחבורת נשים מרושעות ושטופות שנאה. הן שטניות באופן שבו הן יכולות לשפד בן אדם. אני לא רואה את זה אצל גברים. במהלך כל התקופה שעבדתי, תמיד העדפתי שיהיה לי בוס גבר מאשר בוסית אישה. הפכפכות, אף פעם אי אפשר לבטוח בהן".

 

עוד ב Onlife:

 

הסיבוב שעשינו כשנשים קיבלו זכות הצבעה

קשה להאמין, אבל כמעט כל מה שאפשר לחשוב על מקור הציטוט הזה הוא פשוט לא נכון. לא אמר אותו גבר, זה לא קרה באירן וזה גם לא ציטוט משנות העשרים של המאה הקודמת. את המשפט הזה אמרה אישה אמריקאית בשנת 2012. לא, אין שום תירוץ או הצדקה לדבר הזה.

 

האישה שהוציאה את הפנינים האלה מהפה היא ג'ניס ליין, נשיאת התנועה הפוליטית השמרנית מסיבת התה במיזורי. במהלך ראיון נשאלה ליין, כמובן, על זכותן של נשים לעבור הפלה במקרה של הריון לא רצוי. ליין, כמובן, ענתה שזה אסור ונורא ואיום, וזה בסדר להוציא להורג פושעים כי הם בוגרים, אבל איך נקבל החלטה כזאת בשביל ילד שעוד לא נולד, וכמובן שהוא כבר ילד מרגע ההתעברות. התשובות הרגילות. אלא שאז שאל אותה המראיין אם היא לא חושבת שאולי יש יותר מדי פוליטיקאים גברים שאומרים לנשים מה לעשות עם הגוף שלהן.

 

הגבר שישב לצדה של ג'ניס ליין ענה תשובה דמגוגית על איך תא שנמצא במאדים נתפס כסימן לחיים וגם תא שיצמח לתינוק הוא חי, ועל שאלת המוסר מול שאלת החקיקה, אלא שאז נכנסה ליין עם המשפט הבא: "אני באמת הולכת לקחת אותך כאן אחורה. כנראה שהסיבוב הכי גדול שעשינו היה כשנשים קיבלו את הזכות להצביע". כשהמראיין שואל אותה למה היא מתכוונת, ליין לא מהססת ושוטחת את ההסבר המצוטט למעלה, בדבר שטניותן, רשעותן והפכפכותן של נשים, בעודה מתרפקת על הימים בהם לא הייתה לה זכות להביע את דעתה על החיים שלה במדינה.

 

לכאורה, מדובר בדמות קיצונית מאיזו תנועה פוליטית במיזורי. אבל מסיבת התה אינה תנועה שולית בכלל, ואמירות שאינן שונות בהרבה נשמעות מכל כיוון במערכת הפוליטית. זה אף פעם לא נורא חשוב, פה איזה סנטור נשכח, שם איזה ראש עיר איזוטרי. אבל הדברים שנאמרים הם חשוכים מאין כמוהם, וכשהם מתחילים לצבור מסה קריטית – הם מסוכנים.

 

ג'ניס ליין בעוד רגע קטן אבל מזהיר של מודעות עצמית:

 

למה ג'ניס ליין בעצמה פעילה פוליטית?

אחד הדברים היחידים שמעוררים יותר כעס ורחמים משנאת נשים ברמה הזאת, היא שנאת נשים ברמה הזאת שמגיעה מאישה. אני לא חושבת שיש אף אוכלוסייה בהיסטוריית האוכלוסיות המדוכאות שהפנימה טוב כל כך את הדיכוי, וקיבלה אותו על עצמה בזרועות פתוחות. ואין אוכלוסייה שנעשה לה עוול גדול יותר לאורך ההיסטוריה מנשים. אין אוכלוסייה שספגה דיכוי גדול כל כך, במשך זמן ארוך כל כך בהיקף רחב כל כך. כמה עצוב לראות שנשים רבות מחבקות את הדיכוי הזה עד היום, הודפות בכעס כל מילת ביקורת. אני לא חושבת שאי פעם יצא לי לשמוע איש ציבור אמריקאי ממוצא אפריקני שאומר "מלכתחילה לא היו צריכים לשחרר את העבדים, כל הבעיות שלנו התחילו שם". לא נתקלתי באף יצור חי שנוטר טינה על החופש שלו.

 

האם ג'ניס ליין חושבת את הדברים האלה גם על עצמה? כי אם כן, איך היא מרשה לעצמה לנצל את הזכויות האלה, שהושגו עבורה בעמל רב? אם כן, הרי שמקומה לא בפוליטיקה, לא? "בגלל שלנשים יש את הזכות להצביע, אני פעילה", מסבירה ליין. "בגלל שאני רוצה לוודא שתהיה מעט שפיות עבור נשים בעולם הפוליטי". יפה. הגיון בריא כזה כבר מזמן לא ראיתי.