"אפשר חתימה?" מניח השר לביטחון פנים, בני סלע, את הצעת החוק בפני יו"ר הסיעה, חיים רמון.  "אתה בסדר?" מרפרף רמון על הטקסט וקמטי דאגה על מצחו, "ההצעה מעלה עובש מכנסת לכנסת, תן לה לגווע!".

 

"הבט שוב", חיוכו של סלע מתרחב, "אני מציע התיישנות, ולא ביטול ההתיישנות, על עברות מין. תוך 24 שעות מרגע האונס, אם לא הוגשה תלונה במשטרה, תחול התיישנות על עברת המין. אישה שאכן נאנסה תלך ישר למשטרה ותדווח, אחרת היא מעלילה!". עיניו של הפרלמנטר הוותיק אורו. החלטה נבונה הייתה להבטיח לאיש רב הפעלים את המקום החמישי ברשימה.

 

הביפר רוטט בכיסי השניים  –ארז אפרתי, עוזר פרלמנטרי לשר האוצר איציק מרדכי, מזמין להצבעה בוועדה. כשתופסים המאחרים את מקומותיהם, הדיון בשיאו.

 

שר האוצר הבא, איציק מרדכי

 

יש חשיבות מכרעת בעיני, להחתמת טופס 'ויתור על אוטונומיה גופנית' במעמד הקבלה לעבודה, לפני שימוש בעובדת!", טוענת בלהט השרה לעידוד ילודה, ושריון הפלדה שלגופה מחרה מחזיק אחריה בשאון רב. הקיץ הקדים השנה, וחברות הכנסת נוזלות מתחת למעטה פלדה הממגן מפני אלימות מינית. קוד הלבוש החדש הוריד את האונסים בלשכות במידת מה, והסבל נראה כמו רע הכרחי.

 

"יש קודים חברתיים שלא צריכים להיות מוגנים בחוק", מבטל את דברי השרה עופר גלזר, יו"ר הועדה, "זכותו של מעסיק על גופן של עובדות היא מערכי היסוד של המדינה." חברי הועדה מהנהנים בהסכמה. ההחלטה נתקבלה, שירותי מין יכללו בסל הטבות של בעלי סמכות ללא צורך בוויתור על אוטונומיה גופנית.

 

"הברקה אדירה להחזיר את מרדכי למקום הרביעי ברשימה" לוחש חנן גולדבלט, שר בלי תיק, באזנו של רמון ,אך זה מתבונן בגלזר, ומתמוגג מחבר הכנסת הטרי שמצדיק את המקום השלישי שקיבל במפלגה.

 

יו"ר הכנסת הבא, חיים רמון

 

בעוד דקות תצא הקואליציה לגיבוש באחד ממועדוני החשפנות שצצו כפטריות אחרי הגשם, משנכנס לתוקף חוק מיסוד הזנות.

 

בינתיים, בתיבת הדואר ממתינים עשרות מיילים ליו"ר. "לסביות שוות אוהבות לעשות סקס של ליקוקים מגרים": אין כמו המיילים של יובל מסנר להעלאת המורל ,משועשע רמון, עד שקולט את התפוצה הרחבה לה נשלח המייל. אחת מחברות הכנסת לסבית מוצהרת, ולא מתאים משבר קואליציוני חודשים ספורים לאחר כינון הממשלה.

 

"הומור משובח!" מציץ מאחורי כתפו שר הרווחה ויועץ ראש הממשלה לענייני נשים, ויו"ר הסיעה נרגע.  אכן, לא יותר מהומור. נשים בעמדות בכירות צריכות להבין הומור. ואם הן לא, אז אולי כדאי לעגן זאת בחוק.

 

"יאללה, נוסעים?" מקשקש מספר 2 עם מפתחות הרכב." זזנו", נועל רמון את הדלת, וצועד לרכב עם משה קצב.

 

משה קצב (רויטרס)

 

 

מתי קרבנות תקיפה מינית יקבלו חנינה?

"כל אדם יכול ורשאי לפנות לנשיא המדינה ולבקש כי תבחן בקשתו להתערבות הנשיא בעניינו – בין אם מדובר באסיר, המבקש לשנות את תקופת המאסר שהוטלה עליו, ובין אם מדובר במי שניתנה לגביו החלטה שיפוטית בהליך פלילי והוא מבקש לשנות את תוצאותיו. את הבקשה יש לשלוח לבית הנשיא בירושלים", נכתב באתר משרד המשפטים.

 

בהליך פרוצדורלי פשוט, יכולים אסירים למצוא את דרכם החוצה, לחופש, להשאיר מאחור את הכאב, וללכת לחפש לעצמם פיסת אושר.

 

חיפשתי באתר טופס דומה לנפגעות. למי שאיבדו אמון בגברים, או בבני אדם, שמערכות יחסים רומנטיות או מיניות מהן והלאה ,כי אהבה ומין מקושרים אצלן לסבל, להשפלה, לכאב, לשימוש בהן כאילו היו חפצים.

 

רציתי לשלוח את הקישור לחברות אהובות שלי, שחיות על קצבת נכות של ביטוח לאומי, נשים מבריקות ומרתקות שהאפשרות שילכו ללמוד, ויסללו את דרכן באקדמיה, מופרכת .נשים יצירתיות עם ידיים מופלאות וחשיבה מאתגרת, שהאפשרות שיצאו לעולם עם האמנות שלהן, כמעט ולא קיימת, כי האתגר הכי גדול עבורן, הוא לקום בבוקר, לשטוף פנים, לצאת מהבית, להיות באינטראקציה עם אנשים, להעביר יום בעולם הזה, בלי לרצות למות.

 

עבריין מין לא יכול לשרת בתפקיד ציבורי

אבל הטופס לא נמצא .אין שום הליך פרוצדוראלי שיכול לשחרר אותן לחופשי. הן כלואות עם זיכרונות האונסים שלהן, שנים רבות. מאסר עולם, בלי חנינה.

 

אני רוצה לחיות במדינה בה אנסים יוצאים לחופשי, כשהנשים בהם פגעו משתקמות, סולחות, ונותנות את הסכמתן לחנינה. אני רוצה לחיות במדינה בה אדם שהורשע בעברת מין, ריצה את עונשו, וחזר להיות אזרח מן השורה, לא ימלא בשום תנאי תפקיד ציבורי, בשכר שאני מממנת במיסים שלי.

 

וכדי שאלו יקרו, על החברה להראות רצינות הרבה יותר גדולה בהתייחסותה לעברות מין בישראל.

 

על משרד המשפטים ונשיא המדינה לדחות על הסף את בקשת החנינה הצינית להפליא של האנס המורשע משה קצב, ולדחותה שוב, בכל פעם שתצוץ בעתיד, עד שהנפגעות יאמרו אחרת ,ועל אזרחיות ואזרחי המדינה לוודא שמי שהורשעו בעברות מין, ימצאו עצמם הרחק מהזירה הציבורית, על אחת כמה וכמה בכנסת ישראל, ובממשלת ישראל, האמונות על בטחונה הפיזי של כל אישה בארץ.

 

הטקסט בו פתחתי ב?דיוני, בואו נשאיר אותו ככה.

 

במתפקדות: לובי פמיניסטי, אנחנו נאבקות לחברה בטוחה יותר, וצודקת יותר לנשים

נשמח אם תצטרפו

פייסבוק

אתר