אין בתעשיית התקשורת אדם שלא מכיר את אתר התעשיה, המאגר הגדול ברשת של הצעות עבודה בתחומי טלוויזיה, רדיו, קולנוע, עיתונות, עיצוב, מדיה חדשה ועוד, וקצת קשה לזכור מה היה לפניו. מאחורי אתר הבית של כל עובדי התעשיה באשר הם (וכל מי שמחפש/ת להתברג אליה) עומדת גלי מאירי, 38. "האתר הוא כמו הילד הבכור שלי, ואני מגדלת אותו עד היום כמו ילד, בנוסף לשני ילדיי. לצערי, אני גם לוקחת אישית מאוד כל דבר שקשור אליו". אולי זו אחת הסיבות שהשקת הגרסה החדשה של האתר התארכה מעל המצופה – הוא היה חייב להיות מושלם.

 

עוד ב Onlife:

 

 

אתר שידוכים של עבודות

כבר שש שנים שמנהלת גלי מאירי את האתר, שגרסתו הרביעית יצאה השבוע. למרבה ההפתעה, מאירי היא בכלל פיזיותרפיסטית בהכשרתה. "כשלמדתי פיזיותרפיה בן זוגי למד קולנוע ונורא קינאתי בו, אבל אני אדם פרקטי מאוד – לא יכולתי ללמוד מקצוע יצירתי ולא בטוח כמו קולנוע. אז סיימתי את לימודיי ועבדתי בפיזיותרפיה. כשטסתי  לחופשה בברזיל, נשביתי בקסמו של מקום קטן שם, והחלטתי לעשות סרט דוקומנטרי על חשבוני, בלי לדעת כלום. כשניסיתי למכור את הסרט למפיקים הם לא ממש התלהבו, אבל הציעו לי לעבוד בתחום. אז עבדתי בהפקות במקביל לפיזיותרפיה.

 

"המקום האחרון שבו עסקתי בתחום היה ברהט והעבודה שם היתה קשה לי מאוד רגשית. זה מקום שנגוע בהמון בעיות של שחיתות ונפוטיזם, כשהסובלים העיקריים מהמצב היו הילדים עם שיתוק המוחין שטיפלתי בהם. הגעתי עד משרד החינוך כמו איזה דון קישוט, זה היה סוחט. הייתי בשלה להמשיך הלאה. ואז פנו אלי ממיומנה ושאלו אם אני יכולה לנסוע לאמסטרדם לשלושה חודשים כי המפיקה של מסע ההופעות שלהם חולה. התפטרתי ונסעתי. אחרי שחזרתי משם התחלתי לעבוד רק בהפקות", היא מספרת.

 

זמן לא רב אחר כך גילתה מאירי את הצורך האמיתי בקיים בתוך התעשיה. "כשרק יצאנו לדרך, האינטרנט לא היה מפותח כמו היום. עבדתי אז בהפקות בטלוויזיה ושאלו אותי ללא הרף אם אני מכירה אנשים לעבודה בהפקות, ומצד שני אנשים אחרים שאלו אותי אם שמעתי על עבודה בשבילם. קצת כמו שדכנית. באותה תקופה עוד הייתי רווקה ושאבתי השראה מאתרי ההיכרויות שבהם יש לאנשים כרטיסים והם מפולחים על פי קטגוריות. כך המעסיק יוכל למצוא עובד בהתאם לכרטיס שלו. עד היום יש באתר כרטיסים של מעסיקים ומועסקים וביניהם לוח דרושים, שהוא העיקר".

 

שדכנית של התעשיה. גלי מאירי (צילום: ענת פנקסי)

 

מאתר קטן לעסק מצליח

בתחילת דרכו לא היה לאתר מודל עסקי מסודר. "היו רשומים אז רק כ-500 איש (היום יש קרוב ל- 40,000). היתה לי עבודה במשרה מלאה וטיפלתי באתר בשעות הפנאי – בערבים ובסופי שבוע. כשרק הקמתי אותו הצעתי למתכנתים שסייעו לי אחוזים עתידיים, כי לא היה לי מספיק כסף לשלם להם. אז לא היו לוחות דרושים והאתר נכנס לנישה שהייתה מאוד צמאה לזה. עד היום לא שילמנו שקל על פרסום – הגיעו אלינו רק מפה לאוזן".

 

כשעלתה הגרסה השלישית, לפני שלוש שנים, כבר היה לאתר מודל עסקי שהתבסס על מנויים. "בדיוק ילדתי את בתי הבכורה, האתר צמח, המעסיקים שלי באותה תקופה לא הסכימו שאפחית מהמשרה שלי והבת שלי לא הסכימה לשתות מבקבוק. השותפה שלי, רויטל שחר, אמרה שאם לא אעבוד באתר במשרה מלאה העסק לא יצליח. היא עודדה אותי לקחת סיכון, לעזוב את העבודה המסודרת ולקפוץ למים. בתקופה ההיא תעשיה עוד לא היה רווחי, אבל בסופו של דבר התחלתי לקחת משכורת קטנה, והיום אני מתפרנסת רק מזה. זה לא איזה סטארט אפ טכנולוגי, זה עסק, כמו כל עסק קטן".

 

לא כל הגולשים צריכים להיות מנויים ורוב השירותים ניתנים חינם. עלותו של מנוי הוא 25-39 שקל בחודש והוא מאפשר, בין היתר, מבט ראשון – לפני כולם – במשרות מתאימות. מלבד המנויים, מתפרנס האתר גם מפרסומות, ובגרסה החדשה התווסף גם אינדקס ספקים ואינדקס לימודים ייחודי. "האתר ממוקד מאוד. אלה אנשים שהם הברנז'ה – ה"פועלים" של התעשיה. מצד אחד המיקוד טוב, אך מצד שני זה קהל יעד קטן יחסית. לכן הפרסומות ספציפיות מאוד: לימודים בתחום, ציוד הפקות ונושאי תרבות בעיקר".

 

תוכן, לוח דרושים, אינדקס ספקים. אתר התעשיה המשודרג (צילום מסך)

 

לא מתלוננת אבל רוצה לגדול

מאחורי תפעול האתר עומדת מאירי כמעט לחלוטין לבדה, אבל לקראת ההשקה של האתר החדש היא לקחה עוזרת בחצי משרה. "אני קצת ריכוזית מדי וקשה לי להאציל סמכויות – זו בעיה", היא אומרת. בנוסף, מאירי עובדת עם קבוצה של פרילאנסרים, שכותבים תכנים. "אנחנו מפרסמים ראיונות עם אנשים שקשורים לתעשיה או לחדשנות, ובאופן טבעי אנחנו גם מנסים לקדם יצירה צעירה, הפקות חדשות ובמקביל להציף תכנים שיוכלו לעזור לגולשים שלנו גם בצד העסקי של העולם הזה".

 

בעתיד הנראה לעין מקווה מאירי להמשיך לגדול, לתת שירות כמה שיותר טוב ולפתח מוצרי אוף-ליין כמו כנסים, קורסים ומסיבות. "אנחנו רוצים לגדול, אבל אני לא מתלוננת על מה שיש לנו", היא אומרת. ואולם נראה שהפידבקים מבשרים טובות לפוטנציאל הצמיחה של האתר. "מנקודת המבט של העובדים יש דעות שונות. המעסיקים, לעומת זאת, מרוצים מאוד. רוב העובדים הרשומים באתר איכותיים בטירוף. לפעמים אני עושה בעצמי סינון ראשוני לקורות חיים עבור משרה ספציפית ומתפעלת. זה משהו שלא תמיד אפשר להגיד על אתרים אחרים". 

 

________________________________________________________

עוד לא הצטרפת לפורום נשים ועסקים של Onlife? היכנסי לפורום ופתחי אתר עסקי משלך בחינם