טריני וסוזנה, צמד המגישות הבריטיות, חזרו לישראל לעונה שנייה בערוץ 10 הנקראת "טריני וסוזנה מרגישות בבית". השתיים, שנודעו דווקא בפורמט המייקאוברים שלהן, מקבלות בעונה הזו השראה מאלון גל ומיכל דליות, והפכו בן רגע לקואצ'ריות לחיים נכונים. האם השיטה תעבוד? נסיון העבר מוכיח שהשתיים אולי לא בשיאן, אבל בטוח לא מאכזבות.

 

עוד ב-Onlife:

 

טריני וודול (Trinny Woodall) וסוזנה קונסטנטין (Susannah Constantine) הפכו בעשור האחרון לאימפריה כלכלית חוצה יבשות, עם הון משותף שמוערך ביותר מ-10 מיליון פאונד (יותר מ-60 מיליון שקל) ורשימת עסקים והישגים שאף אחד לא יכול לקחת מהן: ספרים רבי מכר, תכניות בכל העולם, קווי הלבשה תחתונה ואפילו תכנית אינטרנט.

 

איך הכל התחיל?

בנות הזוג המוצלח (למתקשים - טריני היא סקיני, הרזה יותר מבין השתיים), הכירו בשנת 1994 במסיבה והחלו לכתוב טור משותף לדיילי טלגרף. ההתחלה לא היתה קלה בכלל והן אפילו מעידות על עצמן שהן לא ממש סבלו זו את זו.  סוזנה, אריסטוקרטית שנולדה לבית אמיד ויצאה אפילו עם בן מלוכה בצעירותה (בנה של הנסיכה מרגרט, דיוויד), חשבה שטריני היא יורו-טראש כשרק הכירו, וזו חשבה שסוזנה היא סנובית פלצנית. אבל למרות ההתחלה הקשה, הזוגיות הצליחה לשגשג והן כתבו את הטור בדיילי טלגרף שבע שנים.

 

טריני (מימין) וסוזנה - לטריני יש אישיוז עם החזה הקטן שלה

 

במהלך תקופתן בעיתון, טריני וסוזנה ידעו שנים לא קלות: הן הקימו אתר שנועד לייעץ לנשים בתחום האופנה בשםready2shop.com  שהיה פלופ כלכלי גדול. הוא הוקם בנובמבר 1999 וירד מהאוויר כעבור שנה בדיוק, לא לפני שכמעט גרם לפירוק החבילה שנקראת טריני וסוזנה.

 

כמו כן, ספר העצות הראשון שפירסמו יחד, ready 2 dress, לא נחשב להצלחה - הוא יצא ב-13 אלף עותקים בלבד והושמד לאחר כמה שנים. אבל אל דאגה, ספרן השני, What not to wear משנת 2001, כבר מכר יותר מ-670 אלף עותקים וגרף מכירות של יותר מ-8 מיליון פאונד. על הספר הזה, הן קיבלו מקדמה של 10,000 פאונד בלבד, לאור הפיאסקו הראשון. על ספרן השלישי, What not to wear 2, הן כבר קיבלו מקדמה של יותר ממיליון פאונד.

 

עוברות לליגה של הגדולים

כאמור, הטור בדיילי טלגרף עשה את הבאז הנחוץ, ובעקבותיו הוחתמו טריני וסוזנה לטלוויזיה, ולערוץ BBC 2, שם כיכבו כיועצות אופנה ומנחות של התכנית "מה לא ללבוש". הפורמט היה פשוט: קרובת משפחה שמתלוננת על מישהי לא אופנתית בעליל (או לעיתים רחוקות מישהו), וטריני וסוזנה עוקבות אחריה, מלמדות אותה להתלבש ואז נותנות לה כסף לעשות לבד קניות. הן עוקבות אחריה לאורך שבוע ובודקות כיצד הפנימה את העצות שקיבלה.

 

התכנית היתה להיט היסטרי שהיוותה את כרטיס הכניסה של טריני וסוזנה לליגה של הגדולים. לאור ההצלחה, טריני וסוזנה "קודמו" מערוץ BBC 2 לערוץ BBC 1, שם הן הקניטו, עקצו ואף נזפו, בחדות לשון לא אופיינית לבריטים הקרירים והמנומסים את המשתתפים. חדות הלשון, הבוטות יוצאת הדופן והעצות הלא מתפשרות, הם שהפכו אותן למי שהן. כלומר, לשם דבר. עורכת מגזין ELLE הבריטי דאז, שרה ביילי, ניסתה להסביר את התופעה ואמרה "לא מצפים משתי נשים שנראות הכי פוש (יוקרתיות - י.ב.כ), לקרוא לחזה 'ציצי' בפריים טיים, לדבר על תחתונים מסמורטטים, לתפוס למתמודדת בחזה או להתייחס לחצאית כאל Pussy pelmet (סלנג לחצאית שלא מסתירה שום דבר - י.ב.כ)".

 

הספר "מה לא ללבוש" של טריני וסוזנה

צילום: ויקיפדיה

 

לאחר ש"מה לא ללבוש" הפכה להצלחה מסחררת ברחבי בריטניה, כמו כל דבר טוב, היא הגיעה לארה"ב, והפריצה הגדולה באמת של טריני וסוזנה הגיעה בדמותה של הכוהנת האמריקאית הגדולה מכולן - אופרה ווינפרי. הן הופיעו בתכנית שלה פעמים רבות כיועצות סטייל ומייקאוברים, כשהגדולה שלהן והדבר שמייחד אותן מסטייליסטיות אחרות היה שהן הציגו הרבה מאוד פעמים על עצמן והשתמשו ב"פגמים הגופניים" שלהן כדוגמא, טריני התייחסה לציצי הקטן שלה ואצל סוזנה זו היתה הבטן המשתפלת. הן כבשו את הקהל בכך שהפכו את עצמן לנגישות עבורו.

 

בשנת 2006 טריני וסוזנה עקרו מערוץBBC  לערוץITV , עבור חוזה של 1.2 מיליון פאונד והתחילו את התכנית החדשה שלהן "טריני וסוזנה מתפשטות...". בפורמט החדש, טריני וסוזנה עזרו לזוגות להתמודד עם בעיות אמיתיות במשפחה כמו בגידות, גירושין או אפילו מחלה קשה, ובו בעת נתנו להם עצה ומייקאובר אופנתי בניסיון לבנות מחדש בטחון עצמי ולהחיות את הזוגיות.

 

ממש כמו בעונה השניה של התכנית ישראל, "טריני וסוזנה מרגישות בבית", כך גם ב"טריני וסוזנה מתפשטות" המקרים פקפקו ביכולות של טריני וסוזנה להתמודד עם נושאים רציניים אבל הזוג המשיך במתכונת שלהן, ייעץ לזוגות ללא הסמכה אמיתית והמשיך לרתק קהל גדול למסך הטלוויזיה.

 

טריני וסוזנה מקדמות את התכנית החדשה שלהן בחזיה

 

באותה שנה הן גם השיקו את קו ההלבשה התחתונה שלהן "Trinny and Susannah Magic Knickers" - הלבשה תחתונה (מחטבים, תחתונים ועוד) שנועדה להחמיא לנשים עם ישבן, בטן וירכיים. על העטיפה של אריזת התחתונים, מופיעה הבטן האמיתית של סוזנה. עם ובלי המחטב.

 

לאחר שתי עונות של "טריני וסוזנה מתפשטות..." הן פיתחו פורמט נוסף שנקרא "טריני וסוזנה מפשיטות את האומה" ובו הן לקחו "תופעה" כלשהי וניתחו אותה מכל הכיוונים. סוגיות כמו זיקנה, ציצים, מדים, רגליים ועוד, עברו תחת עינן הבוחנת, ובכל אותה עת הן המשיכו במתכונת החושפנית והתייחסו לפגמים שלהן, תוך כדי ביצוע "ניסויים" עצמיים בשם התכנית (לדוגמא: טריני "השתילה" לעצמה שדי סיליקון חד פעמיים באחת התכניות הנוגעות בסוגיית החזה). הכל בשביל האומה.

 

משתלטות על העולם

לאחר שכבשו את בריטניה בכל צורה אפשרית, הן החליטו להרחיב את היריעה ונסעו לארה"ב, הפעם כדי להישאר. בשנת 2009 הן נסעו ברחבי אמריקה, צדו נשים לא מודעות אופנתית ברחבי הקניונים ועשו להן מהפך. אחת מהסיבות להצלחה המסחררת שלהן היתה כי להבדיל מגורואים של לייף סטייל אחרים, טריני וסוזנה מעולם לא הטיפו לאף אישה לעשות דיאטה או לשנות את אורח חייה. הן מודעות לסיטואציה בה הן נמצאות לפרק הזמן הקצר בה הן מתלוות לנשים ורוצות שכל אישה תפיק את המירב מהנתונים הגופניים שלה. הן עוזרות לנשים עם הלבשה תחתונה נכונה, שלפיהן יכולה לשנות באחת את כל המראה של האישה ועוזרות לנשים למצוא בגדים שיהלמו ויחמיאו למידות גופן.

 

אריזת התחתונים של טריני וסוזנה:

זו הבטן האמיתית של סוזנה

 

בהמשך הן עשו את אותו הדבר באוסטרליה, ניו זילנד, ושנה לאחר מכן בפולין, שוודיה וישראל. העונה הראשונה של טריני וסוזנה בישראל נחשבה להצלחה בכל קנה מידה וערוץ 10 מיהר לחתום על עונה נוספת עם הצמד הכריזמטי. 

 

 

המותג מתחיל להידרדר?

עם זאת, מאחורי הקלעים, השמועות שמתרוצצות מספרות על קשיים כלכליים, לא בסדר גודל של בני תמותה רגילים, אבל בהחלט קושי לשמר את איכות החיים הגבוהה שטריני וסוזנה ומשפחותיהן הורגלו אליה לאורך השנים. את ההצלחה הגדולה הן חוו בשנות האלפיים המוקדמות, ובשנים האחרונות הן קצת מתקשות לשחזר אותה. 

 

בשיא הקריירה שלהן, טריני וסוזנה עשו פרסומות לנסקפה ולמותג הקניות און ליין littlewoods, שהכניסו לחשבון הבנק שלהן מאות אלפי פאונדים. כיום, הן מופיעות בביוטי סיטי של סופר פארם ומחלטרות בפרסומות לישראכרד. והמבין יבין. כמו כן, בעקבות העליה של העונה השניה של התכנית שלהן בערוץ 10, שכידוע לכל נמצא בקשיים כלכליים, ניתן להניח שעלות הפקת התכנית ושכרן של הטאלנטיות לא היה גבוה ביותר. 

 

למעשה, אם הן היו בשיא שלהן, הן לא היו מכתתות רגליהן מסביב לעולם והיו נשארות בבריטניה או לכל היותר בארה"ב, איפה שהכסף הגדול נמצא. כמובן שכששאלו את טריני וסוזנה מה המשיכה שלהן לישראל, הן מספקות תשובה הגיונית משלהן ואומרות שאולי היו ישראליות בגלגול קודם. והאמת, זה לא נורא רחוק מהמציאות. שתי הבריטיות הבוטות, שמדברות "דוגרי", בכנות לא אופיינית ולא מתפשרת, לעיתים חטטנית אבל תמיד מכל הלב, נכנסות לאנשים לחיים ומשנות אותן. מלתחה אחת אחרי השניה.