קצת עיקמו לנו את המציאות כדי שתראה כמו אגדה, לכן אין ברירה אלא ליישר אותה בחזרה: קייט מידלטון היא לא באמת אחת העם שבאה משום מקום, כי לא בכל אוניברסיטה טיפוסית מתהלך לו נסיך במסדרונות. צריך כסף בשביל להישלח לאוניברסיטה הנכונה. את שאריות האגדה אפשר לשאוב מהעובדה שאת ההון המשפחתי עשו המידלטונים בעזרת עסק קטן שצמח למימדים מפלצתיים: חברה למכירת צרכי מסיבות. ככה זה אצל האנגלים - את היאוש שלהם הם מגישים בכוסות שמתאימות למפה, שמתכתבת עם המפיות.

 

עוד ב Onlife:

 

לחבר בין האוכל, המפיות וההזמנות

אנחנו, לעומת זאת, רגילים לקבל את הייאוש על צלחת פלסטיק לבנה, לצד במבה קמחית ורבעי פיתות עם חומוס. לכן, העובדה ששתי נשים פתחו דווקא כאן חברה שגורמת לאירועים של הבריטים להחוויר, בהחלט מעוררת תמיהה.

 

שתי הנשים הללו הן מיכל מוזס (41), שפית, קונדיטורית ועיתונאית אוכל ואיוונה ניצן (33), מעצבת תעשייתית. השתיים גרות דלת מול דלת ולפני שנתיים הן החליטו שלא להסתפק רק בהנהון נימוסי, אלא להפוך לשותפות עיסקיות ולהקים את פטי גאטו – חברה להפקת אירועי קונספט. אבל מה זה, בעצם, 'אירועי קונספט'?

 

 

מיכל מוזס (מימין) ואיוונה ניצן (צילום: גידי בועז)

 

"אנחנו נפגשות עם הלקוח ומדברות איתו על סוג האירוע שהוא רוצה", מסבירה איוונה, "איזה אנשים יהיו, איפה זה יהיה, אם הם רוצים סטיילינג רק לשולחן האוכל או לכל החלל. אחר כך אנחנו מנסות לחשוב איתו על הנושא של האירוע, מה בעצם הפנטזיה שלו. זה יכול להיות הכל: מולן רוז', שודדי ים, מנגה יפנית וכל מה שאפשר לדמיין. לפי זה אנחנו בונות את התפריט ואת העיצוב הגרפי שיכתיב את הסטיילינג. כל מה שנרכיב יהיה בהתאם לזה: הבדים שנבחר, המדבקות שנשים על הבקבוקים, חובקני המפיות, המנות והצבעים שלהן, אפילו המרקמים שלהן – יותר קראנצ'י או יותר רך. הכל הרי קשור". 

 

מתוך אירוע בקונספט פיראטי:

 

(צילום: דניאל לילה)

 

(צילום: דניאל לילה)

 

 

בלי פחד, דווקא בגלל שזה קונספט חדש 

איך נולד הרעיון?

מיכל: "כשהייתי מכינה כתבות אוכל, היינו מצלמים סטים יפהפיים ועלה לי הרעיון לעשות את הסטים האלו לא רק לצילומים אלא גם באירועים". 

 

ביררתן קודם אם יש לזה ביקוש?

איוונה: "עם מי נתייעץ? הרי אין כזה שוק בכלל.זה כל העניין - שזה משהו חדשני, שאין כמוהו בארץ".

 

ובעולם?

מיכל: "בעולם יש, אבל מה שאנחנו עושות מאוד שונה מהקו האמריקאי. השולחנות האמריקאיים הם יותר סכמטיים. לוקחים צנצנות זכוכית, שופכים לתוכן סוכריות גומי ו - M&M וסוגרים עניין. אנחנו עושות דברים יותר מורכבים". 

 

איוונה: "באירופה יש אנשים שמעצבים שולחנות, אבל אז הם הולכים וקונים את שאר החומרים מכמה ספקים שונים. אצלנו הכל נעשה תחת קורת גג אחת".  

 

היו לכן חששות, בגלל שזה קונספט לא מוכר בארץ? 

מיכל: "לא חשש, אלא התרגשות ורצון לעשות משהו שונה. אם היינו עושות משהו מוכר אז היה חשש, כי מה לי יש להציע שלאף אחד אחר אין?" 

 

חנות ממתקים (צילום: גידי בועז)

 

לא לבת מצווש וימי הולדת

היום קצת קשה להיזכר, אבל הרבה לפני שהיו להם את בחירות 2013 על הראש, דאגו חברי ארץ נהדרת להאיר דווקא את תופעת ה'בת מצווש' המפוקפקת. מאז נדמה שהתופעה לה ניסו ללעוג הפכה ל'מאסט' בחברה הישראלית, ואירועי ההילולות למיניהם הפכו להיות אפילו יותר גדולים ומנקרי עיניים. על הרקע הזה, נראה ש'פטי גאטו' אמור לזרוח, אבל מיכל ואיוונה מסתייגות מההקשר: "אנחנו דווקא לא נמצאות באירועים הגדולים ובכל השואו אוף הזה", טוענת איוונה, "פונים אלינו אנשים שמחפשים ייחוד ולא כאלו שנכנסים לחופה במסוק או בלימוזינה".

 

אז מי בעצם הקהל שלכן?

איוונה: "בדרך כלל מדובר באירועים קלאסיים, בכלות שיודעות מה הן אוהבות ויש להן טעם מובהק וברור. יש גם בריתות או בנות מצווה והרבה מאוד קהל עסקי, כמו חברות שמשווקות מוצר חדש, או מארחות אנשים מחו"ל".

 

ברוח מולן רוז' (צילום: דן לב)

 

זו לא חוויה זולה במיוחד. אתן לא פוחדת שעכשיו, לאור המצב הכלכלי, אנשים יעדיפו אופציות אחרות, או לחזור לפיתה עם החומוס?

"בסוג האירועים שאנחנו עובדות עליהם מעולם לא היו פיתות עם חומוס, אלה אירועים שגם ככה היו מזמינים אליהם קייטרינג, ואולי גם מעצב, בנפרד, שהיה מעצב מסביב לאוכל, בלי נושא שמתבטא גם בצורה בה האוכל מוגש. בהתחלה באמת כיוונו לימי הולדת לילדים, אבל מהר מאוד הבנו שמעטים ישקיעו ככה בימי הולדת, ושזה יותר מכוון לאירועים חד פעמיים, שמציינים סימני דרך בחיים. 

 

"צריך גם להבין לעומק את עניין הכסף: אנחנו לא איזה מפעיל לילדים, ששם מפה חד פעמית וממתקים משוק לוינסקי. על כל קולקציה כזו אנחנו עובדות לפחות שבעה ימים, מהבוקר עד הערב: בנייה של התפריט, עיצוב גרפי, הדפסות, סיור בחנויות בדים, תפירה, בניית האביזרים, הכנת הממתקים ביד, הקמה של האירוע והפעלה שלו".  

 

אירוע חנוכה (צילום: דניאל לילה)

 

אם לא נעשה את זה עכשיו - לעולם לא נמצא לזה זמן

אתן עוד מוצאות זמן למשפחה?

"זה מאוד קשה. לכל אחת מאיתנו יש שני ילדים, ומאוד חשוב לנו שהם יהיו איתנו. כשהקמנו את העסק, הבטחנו לעצמנו שאנחנו לא מוותרות ואוספות אותם כל יום לארוחת צהריים. אנחנו עובדות בבוקר ומהרגע שהילדים חוזרים ועד שהם הולכים לישון אנחנו גונבות פה ושם זמן. אחרי שהם הולכים לישון, אנחנו חוזרות שוב לעבוד. זה דורש המון מאמץ, כי היום שלנו לא נגמר ברגע שמשכיבים את הילדים".

 

ואתן לא חושבות לפעמים "מה היה לי רע להיות שכירה?"

מיכל: "לא. אנחנו מגדלות סוג של ילד נוסף ומגשימות את עצמנו דרך זה. אנחנו עושות את מה שאנחנו אוהבות, בלי אף אחד שמכתיב מלמעלה. יש לזה מחיר, אבל אם לא נעשה את זה עכשיו - אף פעם לא נמצא את הזמן. אנחנו גם מקוות שנעורר השראה אצל נשים אחרות להגשים את עצמן וכל הזמן ליצור ולהתחדש, גם אם רק כתחביב. לא לוותר על הנשמה".

 

עוגת מנגה - אנימציה יפנית (צילום: דן לב)

 

יש לכן איזה טיפ עבור נשים שיש להן רעיון יוצא דופן והן חוששות ללכת עליו?

איוונה: "אנחנו הלכנו לייעוץ עסקי דרך מט"י. ידענו שיש לנו פנטזיה ושאנחנו יודעות איך לבצע אותה, אבל שאין לנו מושג איך לממש אותה מבחינת הפרקטיקה של הנהלת החשבונות, התימחורים וכו'. לכן היינו צריכות מישהו שיחזק אותנו באזורים האלו".

 

מיכל: "אנחנו נשים, אז בניגוד לגברים אנחנו לא מתביישות לבקש עזרה". 

 

לעוד תמונות מדהימות של עוגות בסטייל, היכנסו לפייסבוק של Onlife

________________________________________________________

עוד לא הצטרפת לפורום נשים ועסקים של Onlife? היכנסי לפורום ופתחי אתר עסקי משלך בחינם

________________________________________________________

עוד לא הצטרפת לפורום נשים ועסקים של Onlife? היכנסי לפורום ופתחי אתר עסקי משלך בחינם

________________________________________________________

עוד לא הצטרפת לפורום נשים ועסקים של Onlife? היכנסי לפורום ופתחי אתר עסקי משלך בחינם