לפני כארבע שנים ניגשה אמילי דין בת התשע לאימה, ג'ולי דין, עקרת בית בריטית בת 45, וסיפרה לה כי היא חווה אלימות בבית הספר. דין הבטיחה לבתה כי לא תצטרך לחזור לבית הספר הזה, ויהי מה. מכשול אחד עמד בדרכה: שכר הלימוד בבית הספר הפרטי היחיד באזור עמד על 12,000 פאונד בשנה. ג'ולי דין התיישבה להכין רשימה של דרכים לגיוס הכסף לשליחת שני ילדיה, אמילי ומקס, לבית הספר הרצוי,כשבתה, שבדיוק קראה את הספר הארי פוטר, הציעה לה להכין תיקים דמויי ילקוט, כפי שנושאים גיבורי הספר.

 

עוד ב Onlife:

 

מ- 600 ל- 12 מיליון פאונד

ארבע שנים אחר כך, וחברת The Cambridge Satchel Companyהמצליחה שהקימה דין מייצרת מדי יום 900 תיקי עור מעוצבים דמויי ילקוט, המיוצאים לעשרות מדינות בעולם ומגלגלת מחזור שנתי של 1.2 מיליון פאונד. פרט לחנויותיה שלה, נמכרים התיקים גם בחנויות אורבן אווטפיטר'ס, סאקס פיפט' אבניו, בבתי הכלבו היוקרתיים בלומינגדייל'ס והרודס ועוד, ומחירים נעים בין 80-130 פאונד.

 


בהשראת הילקוטים בספר הארי פוטר. ג'ולי דין והתיקים (מתוך עמוד הפייסבוק של החברה)

 

החודש נכנסה ג'ולי דין לרשימה המכובדת של מגזין האופנה המקוון Drapers List כאחת ממאה הנשים המשפיעות ביותר בעולם האופנה, יחד עם קייט מילדטון וסטלה מקרטני. "זה פשוט לא יאומן" אמרה השבוע בראיון לדיילי מייל הבריטי. "זה מדהים לראות לאן הגענו ביחס ליעד הראשוני שהצבנו לנו – גיוס כסף עבור החינוך של הילדים". כאשר נשאלה האם תמיד הייתה בה תשוקה לאופנה ענתה: "ממש לא, ותמונות שלי משנות ה- 80 יעידו על כך היטב".

 

דין מעידה על עצמה כמי שאינה אוהבת סיכונים. "מעולם לא לוויתי כסף וגם היום אני ב- 100% הבעלים של העסק שלי. העדפתי להתקדם לאט לאט ולא לקחת סיכונים מיותרים", אמרה לא פעם. יחד עם אמה, פרדה, כשותפה ותקציב זעום של 600 פאונד בלבד, התחילה דין לגלגל את העסק ממטבח ביתה. "בחרתי בילקוטים, כי תמיד אהבתי אותם עוד כשהייתי ילדה. האיכות של תיקי הגב של ילדיי היא פחות טובה ממה שהיה פעם והם מתבלים ונרמסים מהר מאוד".

 

ג'ולי דין ואימה, פרדה (מתוך עמוד הפייסבוק של החברה)

 

פיפה מידלטון לקוחה

תחילה תכננה דין, בוגרת אוניברסיטת קיימברידג', שישה דגמים של תיקים מעוצבים, תוך שהיא מתפקדת כעקרת בית ובלילות קוראת ספרים על ניהול עסק עצמאי. את אתר האינטרנט הראשוני של החברה עיצבה ותכננה בעצמה בפחות מ- 20 פאונד. חברותיה של בתה מבית הספר שימשו עבורה כדוגמניות צילום עבור האתר והקטלוג. 

החנות הראשונה נפתחה בקובנט גרדן ודין החלה ליצור קשרים עם בלוגרי אופנה מקומיים, אליהם נחשפה לראשונה באינטרנט. אלו אהבו את הסחורה, והחלו לפרגן לדין ולפרסמה מפה לאוזן. התפנית המשמעותית הראשונה הגיעה בשנת 2009 כאשר עיתון הגארדיאן הבריטי, כלל את הילקוטים המעוצבים של דין במדריך המתנות המומלצות לכריסטמס. ההזמנות קפצו ל- 74 ביום. השמועה החלה להתפשט וסלבריטאיות מקומיות כגון פיפה מידלטוןאלכסה צ'אנג, והשחקנית אלה פאנינג החלו לפקוד את החנות.

קצת לפני המשחקים האולימפיים בקיץ 2012 בחרה התוכנית האמריקאית הפופולארית The Today Show  בחברה של דין כאחד מהעסקים הבריטיים המעניינים ביותר בתחום האופנה, וערך על העסק כתבת סיקור נרחבת. "האתר שלנו קרס בעקבות העניין הזה, אבל זו הייתה חוויה מצוינת", מעיד דין.

 

ג'ולי דין ושני ילדיה (מתוך עמוד הפייסבוק של החברה)

הרגע המרגש ביותר

בימים אלו ממש מתכוננת ג'ולי דין במרץ לשבוע האופנה הבריטי שייפתח בפברואר הקרוב, ובנוסף יש כרגע על הפרק גם עיצוב של ליין תיקי גברים לחורף הקרוב. ג'ולי דין מעידה כי היא נותנת דגש מקסימלי על איכות התיקים וכל תיק עובר בקרת איכות גבוהה ופרטנית לפני שהוא יוצא מהמפעל ונשלח לחנויות.

 

כיום מעסיקה דין 84 עובדים: לחברה יש מפעל ייצור גדול בלסטרצ'ייר, ועוד מפעל משולש בגודלו עתיד להיפתח בבריטניה בחודשים הקרובים. בכלל, מסתבר שדין היא פטריוטית בריטית גדולה. "אני אמכור לסין, אבל תמיד אייצר בבריטניה. חשוב לי לתמוך בכלכלה המקומית שלנו", אמרה באחד הראיונות שהעניקה בעבר.

למרות ההצלחה, ג'ולי דין לא שוכחת איך הכל התחיל. את הרגע המרגש ביותר עבורה בשנים האחרונות היא עדיין זוקפת לסיבה המקורית שהניעה את כל המהלך. "הרגע שבו הייתי הכי גאה, היה כאשר הלכתי עם בתי לקנות תלבושת אחידה לבית הספר החדש. היא כל כך מאושרת שם, וזה היה שווה הכל. זה היה רגע מרגש".

 

ג'ולי דין מספרת על התיקים:

________________________________________________________

עוד לא הצטרפת לפורום נשים ועסקים של Onlife? היכנסי לפורום ופתחי אתר עסקי משלך בחינם