הדרישה של הרב שלמה אבינר מנשים לשמור על חוקי צניעות כבר מגיל 3 מעוררת סערה. הרב, מהחשובים בציונות הדתית, הוציא עלון בו הוא מתאר בפירוט כיצד אישה צריכה להתלבש, ומדגיש כי יש לאכוף את הכללים כבר בגילאים המוקדמים.

 

כמחאה, העלתה עיתונאית ערוץ 10 טליה פלד קינן, את תמונת הילדות שלה, עם וידוי כועס נגד דברי הרב. לאור הסערה שעוררו דבריו מפרסמות בפרויקט מיוחד ב-Onlife עוד נשות תקשורת בולטות את תמונות ילדותן ה"פרוקובטיביות".

 

טליה פלד קינן, עיתונאית ערוץ  10

 

 

אין ספק הייתי פרוצה. קוראת עכשיו על דבריו של הרבה שלמה אבינר לגבי הלבוש הצנוע הנדרש מבנות 3 ומעלה, ואני מסתכלת על תמונה שלי בגיל 4. הרב מסביר כי בנות חייבות מגיל 3 ללבוש שרוולים עד כף היד. אסור בגד אדום. אסור שקוף. גרביונים 40 דנייר לפחות. אסור שיער פזור. אני מביטה בתמונה ומבינה - הייתי מופקרת. לא פלא שבגללי, ובגלל נשים אחרות שכמותי, כל הרעות החולות נופלות על ישראל.אני קוראת לכל הנשים להעלות תמונות ילדות. להכות על חטא. ונשאר רק לסכם:שאלוהים יעזור לנו.

 

 

 

אפרת אנזל, עיתונאית ומגישת טלוויזיה ורדיו

 

 

כמה מביך, כמה לא נעים. כבר בגיל שלוש הייתי פרוצה ואף אחד לא שם לב.סיני, קיץ 1978. חם. חם מאוד. חם כמו שרק בסיני יכול להיות. ואבא ואמא, אוי לבושה, בשם החום הנורא, נתנו לי להסתובב ככה. אשה צעירה, בלי כסות לגופה, בלי שרוול ארוך, בלי אפילו איזו חולצת טריקו, לכסות על השדיים, על המותניים הצרות, על העור החלק, החמים, השזוף.

 

היום בפרספקטיבה של שנים אני תוהה איך הם לא חששו שלמיקי וגבי, הדודים שלי, יתעוררו היצרים האפלים. בכל זאת אישה חשופת חזה, אוחזת בקבוק משקה בידיה, מביטה בהם בשפתיים פשוקות, ושערה המרושל נופל על עורפה הלוהט והמתקתק. או לבושה. אוי להוריי.אוי לו לגבר, שכל כך לא סומך על עצמו ועל יצריו, שצריך הוא לכסות אישה בת שלוש.

 

 

שרית וינו אלעד, שחקנית

 

 

בדברי ההקדמה כתב הרב שלמה אבינר: "כמה נפלאה ונעימה היא צניעות בת ישראל. כמה אצילות וכבוד, טהרה וקדושה יש בה, כמה יש בהסתרת הגוף כבוד הנשמה שהיא עיקר האדם. כמה עדינות וענווה יש בה. כמה ברכה יש בה, כמה פנימיות יש בה, 'כל כבודה בת מלך פנימה, ממשבצות זהב לבושה'. כמה היו אמותינו לאורך כל הדורות ובכל המקומות צנועות וקדושות". רק מההקדמה כבודו גמר. לא היינו צריכות להתלבש או להתפשט. זה היה קל.

 

ונכון, כבודו- נעים לבטל דווקא את הברור מאליו בפסוק- ממשבצות זהב לבושה, ולהגיד- לא ללבוש זהב. הבנת הנקרא שלך היא משו-משו! וכשאתה כותב שככה היו אמותינו- כבר אנחנו מבינות שאתה מדבר על קוד הלבוש של מי שמשרתת אותך. אז לא, מותק. הסניף נסגר!

 

מעיין קרת, דוגמנית, יוצרת ועיתונאית

 

 

 

כמה כיף היה לי אז - להסתובב בלי כלום, שום בגדים! עד היום אם היה אפשר הייתי בוחרת להסתובב ככה בפרהסיה. מזל שיש את שנות הילדות להיות קצת תמימות ולא להתחשב באברי מין זכריים, כמה שנים לפני שאנחנו מבינות שהלבוש שלנו יכול לעורר מישהו אחר. זמן כזה בו אנחנו נהנות להיות אהובות כמו שאנחנו. 

 

כמה אנוכי מצד הרב ומצד כל הגברים הפדופילים שלא מאפקים את עצמם לחשוב שהיצר שלהם יותר חשוב מהילדות של מישהי אחרת. גועל נפש.

 

הילה אלפרט, עיתונאית

 

 

כמה יצר עולה מתיאור הבדים, מההתעכבות על השקיפות ועל האופן בו נצמדים הבדים לגוף. תקנות הצניעות שפרסם הרב אבינר מרגישות כמו באו להפשיט ולא להלביש.

מיכל גולדן, בלוגרית ובעלת טור

 

 

זו אני בגיל 5. – תצלום הוא מגן שמחה. יתכן וזכרוני מטעה אותי  ולגננת קראו בכלל דרורה. בגיל 5 אהבתי במיוחד ללבוש חולצות אדומות. שמלות או חצאיות היו מסורבלות ולא נוחות בעיני. נהגתי לשחק עם חברי הטוב, "רוני מקרוני". שיחקנו בעיקר בחצר, בארגז החול או במגלשות. אימא שלי הקפידה לספר אותי, לכן תמיד הייתי בשיער פזור. שנאתי תסרוקות ובמיוחד שנאתי צמות.

 

מעולם לא קיבלתי שיעור בצניעות. וממילא נהגתי ללבוש את הבגדים של אחותי הגדולה שעברו אלי כשהיו קטנים אליה. היום כאימא, אני יכולה לומר בוודאות – אין שום דבר שאינו צנוע בילדה בת 3. ילדות וילדים צריך שילבשו בגדים שנעימים ונוחים להם ומשמחים אותם.

 

 

מירב איילון, בעלת משרד יחסי ציבור ודוברות

 

 

התמונה הפרובוקטיבית בעליל הזו צולמה אי שם בשנות ה- 70 בטקס שבועות בקיבוץ עין-גדי. אני כבת 6-7 נושאת ביכורים וכמו בנות ישראל שחוללו בכרמים ובגלל זה נחטפו על ידי בני שבט בנימין (ראה "חג" ט"ו באב)..כי הן הנשים התחילו.

 

ואולי זה על רגל אחת כל הפרדוקס של מה שעשו לדת היהודית אנשים כמו הרב אבינר - הפכו אותה חשוכה חולנית, צבועה ומתחסדת. אולי כדאי להזכיר לרב (שאינו זכאי לתואר "כבוד הרב" כי כבודו כבר מזמן לא מונח במקומו) שמגרה זה בראש ומכסה טפח מגלה טפחיים

.

ובקיץ הישראלי של אותה ארץ זבת חלב ודבש לחנוט ילדות בבגדים חמים ועוטפים כמו תכריכים בגלל ראשים סוטים של גברים מבוגרים זהו פשע ועוד צורה של הדרת נשים.

 

אורטל בן דיין,  אקטיביסטית פוליטית, פמיניסטית מזרחית, סוציולוגית וחוקרת

 

 

גם אני הייתי פרוצה כשהייתי בגן חובה. אני בלי גרביונים! והשרוולים קצרים רחמנא ליצלן! עוד מישהי מכן הייתה פרוצה כשהייתה בת 3? מוזמנות לעלות תמונות!

 

הדס שטייף, כתבת המשטרה של גלי צה"ל

 

 

קיבלתי מתנה בגד ים בצבעים של כחול אדום ולבן. עד היום אני זוכרת את המגע של בגד הים הזה, וריחו, על גוף הילדה שלי. אבא שלי צילם, ילדה מאושרת מבגד ים חדש, בחוף הים. רק בגד הים, הוא היה החשוב. בגד הים ולא הגוף, מי ידע מה זה הגוף, מה הוא אומר, ואפילו החלו ניצנים קטנים של ציצים, מה זה הדבר הזה? ילדה שקיבלה בגד ים והתענגה עליו בים. רק בגד ים, וים, ואבא מצלם.

 

אז מה? הייתי זונה של בגד ים? מה זו זונה? מי ידע? זה היה בגד ים, רק בגד ים בכחול אדום ולבן. המחשבות הסוטות, הם בראשו של מי שאומר על ילדה קטנה שהיא זונה. ילדה שמי שמלביש אותה, הם מי שילדו אותה, וגאים בה, ומייפים אותה

.

אם כך משהו רואה את הילדה, זונה, הוא פדופיל בפוטנציה (או פדופיל ממש) שדמיונו הקודח, מטיל כתם שחור על ילדה תמימה. בבגד ים כחול אדום ולבן. רק בגד ים.

 

ענת סרגוסטי, מנכ"לית אג'נדה - מרכז ישראלי לאסטרטגיה תקשורתית, עיתונאית ומשפטנית

 

 

זו אני בגיל שנתיים, אולי שלוש. האם הרבנים רואים בעיניים האלה מבט מפתה? מאיים על יכולתם לשנן טקסטים? לדבוק בשם יתברך?

 

נורית קנטי, עורכת רדיו

 

 

סלח לי הרב אבינר, לא היו לי גרביונים דנייר 4, ועוד העזתי לפרוש רגליים על ברכי אמי. הוראות הלכתיות מופרכות כאלה מרחיקות אנשים כמוני מהדת ומהמסורת ומעמיקות את הפערים בין חילונים לדתיים. זה בעיקר מעורר בי תחושה לא נוחה של שימוש בכח הפסיקה כדי לסגור ולצמצם את עולמן של המאמינות, תוך כדי הפיכת לובשות-המכנסיים-הקצרים-בגיל-שלוש לחייזריות פרוצות שאין להן שום דבר משותף איתן. זה הופך אותנו לשני עמים.

 

אני מכירה מעט את התלמוד, בטח לא כמו הרב אבינר, אבל אני מרשה לעצמי לנחש שגדולי הפוסקים והרמב"ם  ראו ברכיים חשופות של ילדות בנות שלוש, ולמרות זאת- אמונתם לא נפגעה וחוסנם הגברי נשאר כשהיה.

הצטרפו למחאה - העלו את תמונת הילדות שלכן בפייסבוק של אונלייף