הדוגמנית קייט אפטון, שעד לאחרונה היתה ידועה בעיקר בזכות השער הזה למגזין ספורטס אילוסטרייטד, והמהומה שקמה סביב בלוגרית שכינתה אותה "דוגמנית שמנה", נבחרה לככב במודעות של מותג הנעליים סם אדלמן. המודעה, מציגה את אפטון עם לנז'רי סקסי ונעלי העקב המפורסמות, על רקע ניו יורק, באה לתאר את האישה שאדלמן רואה בחזונו.

 

הצלם של המודעה, דיויד ליפמן, אמר לאתרWWD  על הבחירה בקייט אפטון שהיא "מאוד מודעת, והיא נבחרה לתפקיד בדיוק בגלל גזרתה הלא  דקיקה".

 

קייט אפטון החליפה בתפקיד הפרזנטורית את שרלוט קמפ מול, דוגמנית הוט קוטור צרפתייה (רזה כמובן) ובמהפך הזה, מקווים בסם אדלמן להבהיר שפניהם מועדות לכיוון חדש לגמרי למותג. המעצב אף אמר כי "הבחירה באפטון הגיעה בזמן טוב, ובכלל לא היה קל להם לבחור בנערת "אינדי" (אפטון נחשבת לנערת שוליים בעולם האופנה כי היא התחילה לדגמן אופנה גבוהה רק בשנה שעברה)".

 

תמונות מתוך הקמפיין החדש של סם אדלמן בכיכובה של קייט אפטון

 

עכשיו, מצד אחד אפשר להסתכל על הקמפיין הזה, כחלק מהשינוי שקורה בעולם האופנה בשנה האחרונה. החתירה לבריאות להבדיל מהרזון החולני ששרר בו עד עתה, וקידום של נשים "אמיתיות", מתחיל לחלחל אפילו למותגי האופנה הגבוהה, ומדובר בשינוי מבורך של ממש. עורכת מגזין ווג באנגליה, אלכסנדרה שולמן, אפילו הסבירה למה הקמפיין של אפטון כ"כ משמעותי. "כל-כך קשה לעבור מתחום אחד לשני בעולם האופנה, ובמיוחד מעולם בגדי הים להוט קוטור, כי דוגמניות ההוט קוטור הן בהוויתן חסרות קימורים ואילו דוגמניות בגדי הים חוגגות אותם". אבל, שניה לפני שאנחנו פותחים את בקבוק השמפניה, אפשר להסתכל גם על הצד השני של המטבע. והוא, שמדובר בקמפיין למותג נעליים.

 

כלומר, עם כל הכבוד לסם אדלמן ולעובדה שהוא לגמרי עלה בתחנה הנכונה ותפס את "רכבת הנשים האמיתיות", הפואנטה פוספסה, ובגדול. נעליים, עם כל הכבוד, מתאימות לכל אחת. שמנה או רזה. יותר מזה, נעליים אפילו מזוהות עם נשים שמנות, מאחר והן לא יכולות (לרוב) לבזבז את כספן על בגדים שלא עולים עליהן, הן נוטות להתנחם בזוג נעליים יפה.

 

תמונות מתוך הקמפיין החדש של סם אדלמן בכיכובה של קייט אפטון

 

והאמירה ש"הם בחרו באפטון כי היא לא דקיקה"?רק תבינו כמה אנחנו מתוכנתים כבר לחשוב שהדוגמניות שלנו צריכות להיות אנורקטיות. ניחא תגידו על בגדי הוט קוטור, שהם יושבים יותר יפה על מישהי שכולה עור ועצמות, אבל נעליים? זה באמת משנה האם הדוגמנית שוקלת 10 קילו יותר או פחות? מדובר בנעליים.

 

הבחירה בקייט אפטון, היא בכלל לא שדרוג עבור הדוגמנית, שהצהירה לא פעם על רצונה לעבור לעולם האופנה הגבוהה. תמונות הקמפיין של אפטון, בין אם היא בלנז'רי ועקבים על אדן החלון, בלנז'רי על הרצפה או בלנז'רי על כסא, הם פשוט שיעתוק מוחלט של דמותה כפי שאנחנו מכירים אותה עד היום, מגיליונות בגדי הים. הבחורה הסקסית, פרועת השיער ופשוקת השפתיים, עם מראה ה"סיימתי עכשיו לעשות סקס לוהט".

 

המודעות לא באמת מחדשות לנו שום דבר, אין בהן שום חזון, שום יצירתיות, שום דבר. הן לקחו את דמותה של אפטון מהפרסומת להמבורגר או למרצדס בנז, זו שגברים מזילים עליה ריר, ושמו עליה נעליים. וחבל.

 

גם כי נשים הן הצרכניות של נעליים וגם כי לא מגרה לראות את אפטון עם לנז'רי, שלא לדבר על חוסר האמינות שמשדרת בחורה שיושבת בבית עם כותנת לילה סקסית ונעלי עקב, וגם כי אם הם רק היו עושים מודעה קצת אחרת, קצת כמו השער של אפטון לווג, זה שהציג אותה בכל יופיה אך עם חולצה סגורה ללא שמץ של מחשוף, הם היו יכולים לעשות משהו מעניין באמת.