התחלנו. שוב אני מקבלת למייל מבצעים לצימרים בצפון וללנז'רי מתחרה ב- 50 גוונים של אדום ושחור. גם חופשות רומנטיות במחיר משתלם במלון שלושה וחצי כוכבים בלונדון, פריז או פראג קוראות לי לבוא. הן נחות בתיבת הדואר האלקטרוני לצד האפשרויות לארוחת טעימות/קינוחים/ליטופים במסעדות נבחרות, במחיר משתלם של 130 שקלים לסועד, היין התוסס שנשאר לנו במקרר משנה שעברה עלינו לא כולל שירות.

 

עוד ב Onlife:

 

 

כל זה קצת עשה לי פריחה, גרם לי להבין שהגיעה העת להסיר את עצמי מכמה רשימות תפוצה, וגם לתהות קצת על קנקנו של החג הלא פורמלי אבל הו-כה כלכלי הזה. טיעונים על אנטישמיות בצד, ולנטיין דיי הוא יום מעיק, הרבה לפני שהוא יום נעים ורומנטי.

 

היום הזה עובר בארנק, לא בלב

יכול להיות שזה התחיל עם המון כוונות טובות. בחור אחד, ממש מזמן, השיא זוגות בסתר, ואז מת בשביל זה. בעולמנו אוהב הטקסים, הפכו את זכרו להזדמנות לקיום מסורת מלאה במחוות רגשיות זוגיות. גם בדת היהודית יש לנו יום כזה, שמקורו באירוע תנ"כי מלא באלימות כלפי נשים מהסוג המזוויע ביותר, שבסופו כולם השלימו ויצאו לרקוד בכרמים. אין כל רע ברצון לנצל תאריכים מסוימים כנקודת עוגן בה אנחנו אומרים לעצמנו, "יאללה, הנה תירוץ מעולה להפגין הערכה וחיבה, לשבור שגרה".

 

אבל משהו בדרך ללב שלנו השתבש, והיום הזה עובר בארנק, ואז עוצר לתת לפנויים והפנויות בעיטה, ככה בכיף, שייזכרו שלהם אין. בימיי כרווקה היום הזה לא היה ניתן להתחמקות. כל חלון ראווה, החל ממסעדות וכלה בחנויות לכלי בית התמלא בלבבות, דובונים עם לבבות, שוקולדים (בצורת לבבות) ודובונים שמחזיקים לבבות וכלואים בתוך חזייה עם גימור פרווה שנמצאת בתוך בלון הליום ענק וורוד, עם לבבות. זה היה נעים בערך כמו הקוץ מהוורד שלא הייתי מקבלת ישר לתוך העין.

 

דובונים עם לבבות בתוך חזייה שבתוך בלון ענק וורוד, עם לבבות (צילום: Shutterstock)

 

הרבה יותר מדי מאותו הדבר הדביק, היקר והממוחזר

החג הזה לא בשביל רווקים, יגידו לי. ובכן אני מצטערת, אבל גם אם אתם בזוגיות אוהבת אתם לא אמורים להזדקק בהכרח לתאריך שיזכיר לכם להיות רגישים ולייצר מחווה רומנטית. נכון, יש זוגות שזה מתאים להם ואפילו עושה להם טוב על הלב. לרוב, זוגות טריים ששמחים על כל סיבה למסיבה יכולים ליהנות מהפגנת הרגשות שהיום הזה מציע. לעומתם, גם זוגות ותיקים, שתלאות החיים המשותפים קצת העכירו להם את האווירה יכולים להיעזר בוולנטיין דייכדי לעשות משהו נחמד יחד ולרענן את האבק מעל התשוקה. לפעמים הגורם החיצוני כן מקרב ומסייע בשחזור אינטימיות.

 

 הבעייתיות הגדולה כאן היא התכתיבים שהיום הזה מציע לנו בימינו אנו. אם כבר בא לכם לחגוג, כזוג, מי לעזאזל החליט שמה שהיא או הוא רוצים זה עוד דובי/יהלומים/משהו עם לב? המחוות שהיום הזה מציע לנו בשווקים הן צרות אופקים, חדגוניות ולרוב גם יקרות. בדומה לתעשיית החתונות בישראל, גם כאן יש עודפות של הרבה יותר מדי מאותו הדבר הדביק, הממוחזר ושיעלה לכם כמה שיותר כסף.

 

מה מיוחד בטרנדים שיש אצל כולם? האם החתונה של מישהו בעולם הזה באמת מציגה את ההתחייבות הזוגית שלו/שלה כי יש בה עשן קל, עשן כבד, כנרית חשמלית שמורידה נוצות לבנות, יונים מופרחות לאוויר שנופחות בלונים, זיקוקים וכניסה לחופה על סוס לבן שמושך פסנתר כנף?

 

לפעמים שווארמה יכולה להיות הדבר הכי רומנטי בעולם

תמיד אפשר להאשים את הוליווד, ולהגיד שהתרגלנו לחלום על מחוות גדולות כי למדנו איך להתנהג מקומדיות רומנטיות. אבל אפילו שם, ברוב המקרים, יש היום שמץ של מודעות עצמית. כמו שאנחנו יודעים שבמציאות לבטמן היה נשבר הגב בשלב הרבה יותר מוקדם, הגיעה השעה שנפנים שבמציאות - לכל אחד ואחת מאיתנו יש טעם שונה. ולא, לא כולם אוהבים/יכולים להרשות לעצמם את מה שהיום הזה דורש במעין מוסכמה חברתית-כלכלית בלתי נסבלת. אין בזה היגיון, ויותר מזה, בהרבה מאוד מקרים אין לזה שום קשר למי שאתם ולמה שאתם אוהבים.

 

לבטמן היה נשבר הגב, ולא כולנו רוצות בדיוק את אותה המחווה (צילום: Sutterstock)

 

מותר לומר, יש מי שנמצאים בזוגיות, מפרה, אוהבת ולא מציינים את היום הזה. מה לא בסדר איתם? שום דבר, הם פשוט לא אנשים של תאריכים, אלא של מחוות יומיומית. של הפגנת חיבה כשהיא באה בטבעיות, ולא באופן מאולץ. מניסיון אישי, גם לבוא לאסוף אותך מיום מפרך עם שקית מעט שמנונית שמכילה שתי מנות של שווארמה איכותית יכולה להיות המחווה הכי רומנטית בעולם.

 

אם כבר רוצים לנצל את היום הזה לטובת התפנקות לשדרוג הזוגיות, אפשר שהמחווה הרומנטית תהיה משהו אישי ומתאים לשני בני הזוג. זה יכול להיות משהו קטן, שאחרים ילגלגו עליו אולי, זה יכול להיות אפילו משהו שקט, בלי מסעדה, כזה שאף אחד לא יידע שאתם עושים – כי לא, לא צריך אישור ותשואות מהסביבה כדי ליהנות מהאהבה שלכם. זה יכול להיות כמעט כל דבר בעצם, וכמעט כל דבר כזה יהיה כנראה טוב יותר ממה שהשווקים מציעים לכם על אוטומט, אם הוא באמת יהיה קשור אליכם.