מחקר חדש שהתבצע באנגליה נותן אישור לפנטזיה הכי ורודה שלנו, וקובע כי נשים שעושות שופינג דווקא חוסכות כסף.

 

המחקר, שהתבצע באוניברסיטת אוקספורד ובדק את הרגלי הצריכה של יותר מ-400 גברים ונשים, מצא כי גברים שעושים קניות ורואים תג מחיר בצבע אדום, חושבים אוטומטית שהמוצר נמכר בהנחה משמעותית לעומת מוצרים עם תג מחיר הכתוב שחור על גבי לבן.

 

מסיבות אבולוציוניות בלבד, גברים מושפעים יותר בקלות מנשים כשהם רואים את הצבע האדום, הם נמשכים אליו, ומשוכנעים כי הם עושים עסקה משתלמת. למעשה, יותר מ-85 אחוזים מהגברים "נפלו" בפח התגית האדומה, גם כשהמחיר היה זהה לחלוטין לזה הכתוב שחור על גבי לבן, ואפילו גבוה יותר.

 

 

 

לעומתם, הנשים שהשתתפו במחקר, לא הסתמכו על צבע התגיות בלבד, ובדקו לעומק איזו תווית מציעה הנחה יותר משמעותית.

 

לאחר שנבדקו תוצאות המחקר, אמרה החוקרת הראשית, ד"ר ננסי פוצ'ינלי כי "בסופו של יום, נשים הן קנייניות טובות יותר מגברים, כי הן מבלות יותר זמן בקניות. נשים חסינות לתגיות האדומות של המחיר כי הן יותר סקפטיות בכל הנוגע לפירסום ורואות את התמונה הגדולה יותר".