המצה אינה המכשול העיקרי לשמירה על המשקל בחג.אמנם, במצה אחת יש בממוצע 130 קלוריות, פחות משתי פרוסות לחם, אבל השטח שלה גדול פי 3 מפרוסת לחם וכמות הממרח ששמים עליה, גדלה בהתאם. אפילו כשמורחים גבינה תוספת הקלוריות משמעותית, על אחת כמה וכמה כשמדובר בממרחים משמינים.

 

עוד ב-Onlife:

 

כמובן שעדיף למרוח גבינות לבנות עד 5%, בכל הטעמים. הן תורמות חלבונים איכותיים והמון סידן.מי שסובל מלחץ דם גבוה או נטייה לבצקות, כולל נפיחות תחת העיניים, צריך להיזהר מגבינות בולגריות. במאה גרם בולגרית יש כמעט חצי כפית מלח.ממרח מומלץ נוסף הוא אבוקדו. טבעי, מכיל שומנים טובים, ויטמיןE ואשלגן, אבל גם פה כדאי להיזהר בכמות, כי ברבע אבוקדו יש כבר מאה קלוריות.

 

 

מרגרינה, חמאה או מיונז?

מרגרינה, חמאה ומיונז, מכילים בדרך כלל מעל 75% שומן ובכל כפית יש כמעט 50 קלוריות.באופן מפתיע, בין אלו דווקא חמאה היא המוצר הכי טבעי, החיסרון שבה הוא קצת כולסטרול.אחריה – המיונז שעשוי משמן צמחי, אבל המוצרים מכילים לא מעט חומרים משמרים ותוספים.  פחות מומלצת מרגרינה רגילה שיש בה שמן שעבר תהליך כימי שהפך אותו למה שנקרא "טראנס", שמזיק לגוף.

 

בין סוגי המיונז והמרגרינות עדיפים המוצרים הלייט. סוגי המיונז העדיפים הם מיוקל שמן זית/קנולה 5% של תלמה, הלמנס לייט וכמויונז של תלמה. פחות עדיפים מיונז אמיתי של הלמנס, מיונז אמיתי של תלמה ומיונז אמיתי של היינץ. סוגי המרגרינות העדיפות הם מזולה לייט שמן זית של ויקול, ושמן זית של קנולה. פחות בריאה היא מרגרינה בטעם חמאה של שופרסל.

 

 

מה טוב במצה עם שוקולד?

איך לאכול מצות ולא לעלות במשקל?

מרוב סוגים של מצות, כבר התבלבלנו: האם יש סוג מצה אחד שהוא מומלץ, ומהי המצה הכי פחות מזיקה

לכתבה המלאה

מצה עם שוקולד הפכה לאחד ממאכלי החג המסורתיים.אני אמורה להשמיץ את השוקולד, אבל אם באמת רוצים, אפשר למצוא משהו טוב להגיד: שוקולד למריחה מכיל קקאו ואת כל היתרונות של נוגדי החמצון שבו. הקקאו מכיל חומרים שמסוגלים להפחית את הסיכון למחלות לב ולסרטן, משפרים את המצב הרוח ואף מעכבים תהליכי הזדקנות.הקקאו אינו מכיל כמות גדולה של קפאין – רק 10% מאשר בקפה או בתה.

 

בין ממרחי השוקולד, עדיפים אלה שמכילים גם אגוזים (לטענת היצרנים 15% אגוזים), אלו, תורמים שומנים איכותיים, ומינרלים כמו ברזל, מגנזיום, אבץ וסידן....  אבל למרות הכל- עדיין לא מדובר במוצר בריא, זה ממרח שבערך שליש ממנו זה שומן, שאינו תמיד איכותי, ובערך שני שליש סוכר לבן, שמכל הבחינות מיותר.

 

 

איזה ממרח שוקולד הכי בריא

בכפית שוקולד למריחה יש כ-75 קלוריות, כך שאפשר להגיע לתוספת 300 קלוריות רק מהממרח.ממרחי השוקולד העדיפים הם ממרח שוקולד ללא סוכר עלית, ממרח שוקולד אגוזים השחר, נוטלה וממרח קרם קקאו ואגוזים שופרסל. פחות מומלצים הם ממרח בטעם שוקולד של עלית וממרח בטעם שוקולד של השחר.

 

אם רוצים למרוח משהו מתוק על המצה, ממרח חלבה הוא פתרון מצוין.  אחוז שומן בו הוא כמו בממרח שוקולד, אבל מדובר ב50% טחינה. הטחינה מכילה שומנים איכותיים, וכמות עצומה של ויטמינים מקבוצהB, ויטמיןE,  ומינרלים כמו ברזל, סידן, מגנזיום, אבץ, סלניום ועוד... ואף נמצא כי הטחינה תורמת לעליה ברמת הסרוטונין במוח, הלוא הוא החומר שתורם לנו לשיפור במצב הרוח ולירידה בחשק למתוקים.

 

 

אפשרויות לממרחים מתוקים המכילים עד 30 קלוריות בכפית, הם ריבת חלב, ממרח תמרים וריבה.לדעתי, מבין הריבות, עדיפות אלו שאינן מכילות "תוספת סוכר", כלומר מכילות רק את הסוכר הטבעי של הפרי.

 

הריבות הדיאטטיות מכילות כמות גדולה של חומרים משמרים וממתיקים, ופחות רצויות לגוף. הן מכילות חצי מכמות הקלוריות בריבה רגילה (חיסכון של 10 קלוריות כפית) ומתאימות בעיקר למי שסובל מסוכרת.