לקראת יום העצמאות ה-65 של מדינת ישראל, מקיימת הקרן החדשה לישראל בשיתוף עם בית הלל תחרות כרזות חירות במסגרת פרויקט "על הפרק".

 

התחרות מתקיימת בפייסבוק, ובמסגרתה יכולים המועמדים - החל מסטודנטים לעיצוב ועד כל גולש אחר שרוצה להשתתף - לשלוח את הכרזה שעיצבו, והגולשים מצביעים על ידי סימון Like לכרזה הנבחרת שלהם.

 

הפרויקט פועל מזה שנתיים ומטרתו להעלות למודעות ציבורית סוגיות חברתיות שונות בחברה הישראלית.

 

נכון לעכשיו, אלה 10 הכרזות המובילות עד כה, אבל עוד לא מאוחר מדי: גם אתם עוד יכולים להיכנס ולהשפיע: היכנסו לדף הפייסבוק של התחרות והצביעו לכרזת החירות המועדפת עליכם. 10 הכרזות שיזכו למספר הרב ביותר של לייקים (עד יום העצמאות) יועברו להכרעה של ועדת שיפוט, ושלושת המקומות הראשונים יזכו בפרסים כספיים.

 

אלו הן 10 הכרזות המובילות:

 

הועלתה על ידי Or Reichert


מאז הסכמי אוסלו הזכורים לדיראון עולם, נשללה החירות מהישראלים לנוע בחופשיות בארצם.

 

 

הועלתה על ידי Aviv Ben Shabat


עם צמיחת ההיי-טק והסטארט-אפ, דועכת לה התעשייה והעבודה העברית. בישראל 2013 כמעט ואין עובדים, יש רק מנהלים, והייצור, כמו ברוב העולם המערבי הופך לאט לאט לייבוא. מפעלים נסגרים ועובדי כפיים נפלטים ממעגל העבודה לטובת התור בביטוח הלאומי. את העובדים עללו מחליף ייבוא זול מהמזרח הרחוק שהופך מדינות רבות לבתי חרושת ענקיים בהם מעסיקים בני אדם בתנאים ובשכר מחפירים. כנראה שחירות הוא מושג יחסי.

 

 

הועלתה על ידי Shaked Yarchi


פולארד. חי-רות. סוף. 28 שנה בכלא האמריקאי. הגיע הזמן לשים לזה סוף. שקד שרה ירחי

 

 

הועלתה על ידי Michal Zilberberg


חירות מתחברת אצלי לנושא השחרור מעבדות לחירות. כיום בחברה הישראלית ישנם אלפי עבדים מודרניים, עבדים שקופים המסתובבים בינינו. שוטפים לנו את הצלחות במסעדה, מנקים לנו את השירותים בקניון ומאבטחים את הקרנבלים שבהם אנו מבלים. לא נדע חירות אמיתית עד שלא נוקיע את נגע העבדות מתוכנו. השחרור מהעבדות שלהם יוביל לחירות שלנו. "יצאנו לשנות פני העולם, לשים קץ לשעבוד אדם באדם. מתי נולדנו? בשעה שניצוץ כבוד ראשון הוצת בלב העבד המושפל הראשון נגד משפילו. אנו לא ננמיך את הדגל עד בוא היום, והיה דגלנו לדגל החברה המשוחררת, עד יקום האדם במלוא קומתו, ויתגלה לעין-כל כאור הנצחים הצפון בו, כשדעתו רחבה ולבו טהור וידיו נאמנות וחייו חופש וצדק. אין לא עבד עברי ולא עבד כנעני, לא כושי ולא סיני. וכבודו כל אדם ראש פינה הוא לחברה הנגאלת. בוא יבוא היום ההוא" משה בלינסון.

 

 

הועלתה על ידי Tzipy Ben Mordekhai


האם אנחנו באמת נמצאים בזמן חרות? או שהגלות והשעבוד פשוט החליפו צורה לרעש והצפת מידע? החיבור לעצמנו ולאלוהים היא החירות האמיתית בעיני.

 

 

הועלתה על ידי Shoval Kolaz


חופש ביטוי לקיום צדק חברתי. הפייסבוק כבמה בה ניתן להתבטא, להעביר מסרים ולייצור מהפכות חבריות, בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים כחברה בה כל אחד הוא פיקסל היוצרת תמונה כוללת של חירות בישראל.

 

 

הועלתה על ידי Guy Avin


בואו רק נאמר שישראל ב-2013 ממש לא צריכה את משה שיחצה בשבילה את ים סוף.

 

 

הועלתה על ידי Tehila Goldberg


כבוד האדם וחירותו- הזכות של כווווולם להקים משפחה

 

 

הועלתה על ידי Ilai Ovadia


החברה בה אנו חיים היום בישראל מורכבת מגוונים שונים ורבים של אנשים, קהילות ותרבויות. חרות היא כבר איננה מושג שיכול להאמר בלשון יחיד, שכן חרויות רבות מתקיימות כאן זו לצאת זו. סמל המדינה מורכב בכרזה זו משתי וערב של צבעוניות המסמלת את גווניה השונים של האנשים המרכיבים את המדינה. חשוב שכל אדם יהיה נאמן לחרות שלו ויכבד את חירותו של שכנו.

 

 

הועלתה על ידי Amit Shimoni


חירות זה עניין של בחירה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ועוד כמה כרזות שאהבנו:

 

 

הועלתה על ידי Yarden Yarchi


עגונות. חרות. ישראל 2013. בתפילה לחרותן של אחיותינו העגונות. חג חרות שמח! ירדן ירחי צילום: לאה מרמורשטיין-ירחי

 

 

הועלתה על ידי Mor Ben-Dror


ישראל 2013, זו יכולה להיות המציאות שלנו.

 

הועלתה על ידיJula Jac


 עיצוב: יוליה זקובסקי אז מהו חופש? הכח לחיות איך שאנו רוצים - מרקוס טוליוס סיסרו הכרזה עוצבה בהשראת האמן הגרפיOBEY אשר עבודותיו ככלל מתעסקות בנושאים - חירות ושלום. הרעיון שלי היה להזכיר לכולנו שחירות דורשת מאמץ ומחשבה ואין לנו לתת לרודנות ולאדישות לנצח. בכרזה מוצגים: בנימין זאב הרצל מרטין לותר קינג נלסון מנדלה ומהטמה גנדי אשר ידועים לכולנו כלוחמי חירות. הם הוכיחו לנו, כל אחד בדרכו, שחירות היא דבר ששווה להלחם למענו

 

הועלתה על ידי Amir Charka


היציאה לחירות מתחילה בצעד קטן.

.