המתכון הזה מתויק אצלי בקלסר במטבח, ראשון לכל המתכונים, כתוב על דף צהוב ומהוה, המעיד על השנים הארוכות שהוא הולך איתי. אמא שלי הכינה אותו פעם, וגרמה לי לשלוף דף ועט כבר בביס הראשון.

 

מה שהופך את המנה הזו לחביבתי במטבח, היא העובדה שלמרות הנוהל הרגיל של הבצק הפריך, אפשר לוותר כאן על השלב הקרוי "אפיה עוורת" (אפיית הבצק הפריך לפני הוספת המלית), ולאפות את העוגה בשלמותה מההתחלה – מה שמקצר התעסקות וזמן במטבח.  

אבל על דבר אחד אסור להתפשר – הקור של הבצק. הקונטרסט בין הבצק הקר לתנור החם הוא הרי זה שאחראי לפריכות שנותנת לבצק את שמו. לכן, אל תוותרו ואל תקצרו את זמני השהייה במקרר שבין שלבי ההכנה.

 

קרן, החברה הכי טובה שלי, כבר הכינה את העוגה עם בננות, תותים ותפוחים, ודיווחה שבכל האופציות היא יוצאת נפלא. ואני? אני, גם אחרי כל השנים, לבי נתון לאגסים.

 

 

לבצק:

120 גרם חמאה קרה

כוס ורבע קמח לבן

1/4 כפית מלח

2-3 כפות מי קרח

 

למלית:

1/4 כוס קמח לבן

1/2 כוס + 1 כף סוכר

1 שמנת מתוקה

1 כף מיץ לימון

4-5 אגסים

1/4 כפית קינמון

 

 

אופן הכנה:

מחממים תנור לחום של 160-170 מעלות.

הבצק:

מניחים במעבד מזון את הקמח, החמאה, המלח ו-2 כפות מים קרים. מעבדים בפולסים קצרים, רק עד שנוצר בצק פירורי. אם יש צורך מוסיפים כף מים קרים נוספת, אך לא יותר. אם אין מעבד מזון, אפשר גם לעבד בקצות האצבעות, אך חשוב לעבוד במהירות פן הבצק יתחמם. אוספים את הבצק לכדור, עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר לשעה.

 

משמנים את התבנית במעט חמאה. מרדדים את הבצק לעובי של 1/2 ס"מ ומרפדים את קרקעית ודפנות התבנית. מחוררים את הבצק בעזרת מזלג. מכניסים למקרר לחצי שעה.

קולפים את האגסים, מגלענים ופורסים לאורכם, לפרוסות דקות.

מניחים בקערה קמח, 1/2 כוס סוכר, שמנת ומיץ לימון. מערבבים היטב. מוסיפים את האגסים ומערבבים.

מוציאים את הבצק מהמקרר ויוצקים עליו מיד את המלית.   

מערבבים את כף הסוכר עם הקינמון ובוזקים מלמעלה.

אופים 50 דקות או עד שהמלית מזהיבה.

מצננים. 

 

לכל מתכוני שבועות באון לייף - לחצו כאן