אני יכולה לעשות את זה? אני חכמה מספיק?

 

אלו השאלות שרייצ'ל תומס שאלה את עצמה אחרי שקיבלה טלפון מסמנכ"ל פייסבוק, שריל סנדברג, שהציעה לה עבודה ב-LeanIn (ארגון לקידום מנהיגות נשית של שריל סנדברג), כנשיאה של המגה-קהילה בהנהגת סנדברג. תומס תהיה אחראית לבניית התשתית שתעזור לנשים לפרוץ את המכשולים שעומדים בדרכן להצלחה, אבל כפי שהיא פרסמה באתר, קודם כל הייתה צריכה לפרוץ את שלה. למרבה המזל, זה לא לקח זמן רב.

 

תומס הסכימה לקבל את התפקיד באותו היום מכיוון שלא הייתה מסוגלת להתנער מהשאלה "מה אם לא אעשה את זה?". עכשיו, לאחר בערך שישה חודשים בתפקיד, תומס לוקחת הפסקה מהנעת המחט המגדרית על מנת לחלוק את החזון שלה בנוגע לקהילת הלין אין, הכוח "להנהיג עם כל כולך", ושיעור לחיים שלמדה בתיכון, אותו היא נושאת עד היום.

 

רייצ'ל תומס - הנשיאה של קהילת LeanIn

צילום: מתוך אתר LeanIn

 

קהילת לין-אין עוסקת בנשים ותומכת בהן. האם היו לך מנטורים או ספונסרים  ואם כן, איזה לקחים לקחת ויישמת בקריירה שלך?

"לאחרונה הבנתי שכל המנטורים שלי היו גברים - למרות שזה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שגברים בדרך כלל שולטים בתפקידי מפתח. בדרך זו או אחרת, כולם לימדו אותי את החשיבות של להוות דוגמא אישית, לקחת סיכונים, כמו גם להחליט ולעמוד מאחורי החלטות קשות ולא פופולריות כאשר אלו נכונות לארגון.

 

שיעור שקיבלתי לאחרונה מהמייסדים של לין-אין הוא החוזק בלהוביל עם כל כולך. בשבילי, זה אומר לשלב את המשפחה שלי בהרתפקה. הבעל שלי ושני הילדים שלנו מאוד תומכים ותורמים לכל מה שאני עושה".

 

הספר לין-אין טוען שלקדם נשים לתפקידי הנהגה דורש גישה שמחולקת לשניים, פנימי וחיצוני. האם אי פעם חווית מחסום פנימי, ואם כן, איך הצלחת להתמודד עם זה?

"אני עדיין נאבקת עם עם ספקות לגבי עצמי. זה מאוד נפוץ בקרב נשים - מחקרים מראים שאנחנו בדרך כלל לא מעריכות את הכישורים האמיתיים שלנו, בעוד שגברים בדרך כלל מעריכים את הכישורים שלהם יתר על המידה. למרות זאת, חשוב לזכור שנשים לא זוכות לכבוש את השוק על ידי הטלת ספק בעצמן. לכולנו מתערער הבטחון מדי פעם. שימוש בכמה אסטרטגיות עוזר לי להתקדם. קודם כל, אני מדמיינת את התסריט הנורא ביותר ושואלת את עצמי אם אני יכולה להתמודד עם זה. התשובה כמעט תמיד היא חיובית. זה מדהים מה את מסוגלת לעשות אחרי שהסתכלת לכישלון בעיניים והחלטת שאת לגמרי בסדר עם זה.

 

בנוסף, כשהייתי בתיכון למדתי שלתת תשובה שגויה, למרות שזו איננה התוצאה האידיאלית, מבטיח שאצדק בפעם הבאה. אני תמיד מזכירה לעצמי את השיעור הראשון הזה. אם את נינוחה עם כישולנות תכופים והפקת לקחים מהם, את מתפתח במהרה".

 

את בונה סטרט-אפ שהוא קצת כמו להרים מטוס 747 מהאדמה. עם כל כך הרבה גורמים שנלחמים על תשומת לבך, מה העצה הכי פרקטית להיות מאורגנת ולנהל את הזמן בצורה הטובה ביותר?

"אני מתעוררת מוקדם כל בוקר, ככה אני יכולה להתניע את היום. להתחיל לעבוד לפני שהאי-מיילים ממלאים את התיבה ולפני שהשחר מפציע זה נפלא. יחד עם הגולדן רטריוור שלי, ליבי, שיושבת לצידי בזמן שאני שותה כוס תה ירוק, זה מאפשר לי גם קצת זמן שקט עם עצמי".

 

שריל סנדברג, מנכ"לית פייסבוק, התקשרה אל רייצ'ל תומס והציעה לה עבודה

צילום: מתוך ויקיפדיה

 

איפה תרצי לראות את לין-אין עשר שנים מעכשיו?

"לין-אין מתמקד בלגרום לעוד נשים להגיע לתפקידים הנהגתיים בכל רמה, ולעזור לנשים לנצל את המקסימום מזמנן בעבודה. בעשור האחרון מספר הנשים בתפקידים האלו בתאגידים האמריקאיים תקוע על 14%. המספר הזה צריך להשתנות. הייתי רוצה שנרחיב את ספריית החינוך החינמית ולהרחיב את רשת מעגלי המנטורים. אם נוכל ללמד גברים ונשים איך ליצור את השינוי ברמה האישית, נוכל להניע גם שינוי רחב יותר. לדוגמא, אם נבין איך המגדר משפיע לרעה על נשים וכמה דעות קדומות קשורות במגדר, נוכל להתחיל לזהות ולהלחם בכך. זה יוביל לביקורות טובות יותר וקידומים רבים יותר לנשים".

 

מה הדרך הטובה ביותר לנשים להיות מעורבות בלין-אין?

"היכנסו לאתר והתחילו מעגל. אנחנו מספקות כל מה שאתן צריכות על מנת להתחיל, ואין נכון או לא נכון בנוגע להתחלת המעגל שלך. פשוט תמצאי קבוצה של נשים בשלב דומה בחייהן והחליטו יחד להפגש".

 

אם היית יכולה לחזור בזמן ולתת פיסת עצה אחת בנוגע לקריירה לעצמך בת העשרים, מה היא הייתה ומדוע?

"הייתי אומרת לעצמי להיות החלטית עם ההחלטות שלי, שאין מסלול ישיר להצלחה, למעשה, הסיבובים הם קריטיים - אבל חשוב לשקול טוב את ההחלטות שלך. אני מוצאת שזה מאוד יעיל לכתוב בקצרה למה החלטתי כך או כך, איך נראית הצלחה בעיניי, והסיכונים הידועים. בנוסף לכך שזה מאוד מכוון, זה עוזר לי לזהות דפוסים בתהליך קבלת ההחלטות שלי".

 

לאינפורציה נוספת בנוגע לקהילת לין-אין בקרו באתר האינטרנט, בפייסבוק או בטוויטר שלהם.