בעלי חיים הפכו לאחרונה למרכיב חיוני לשמירה על בריאות הלב. על פי הצהרה שפרסם איגוד הלב האמריקאי, נראה כי חיות מחמד עשויות אף להפחית את הסיכוי של בעליהם ללקות בהתקף לב.

 

קבוצת קרדיולוגים מטעם איגוד הלב, ערכה לאחרונה סקירת ספרות בנוגע לקשר בין חיות מחמד למחלות לב וגילתה כי עבור אנשים שאין להם היסטוריה משפחתית ואישית של בעיות לב, בעלי החיים עשויים להפחית את הסיכוי להתקף לב. בנוסף מצאו הרופאים כי החיות עשויות גם לסייע לחולים הסובלים מבעיות בעורקים להחלים.

 

ד"ר גלן לבין מבית הספר לרפואה בביילור קולג' ממליץ לאנשים לאמץ כלב או חתול כחלק מהמאמץ להפחית את הסיכוי לחלות במחלות לב. הסיבה לכך היא שחיות מחמד הופכות אנשים לפעילים יותר ובכך מורידות את לחץ הדם שלהם, מפחיתות את כמות הכולסטרול ובסופו של דבר מורידות את רמות המתח בחייהם.

 

חיות הופכות אותנו לפעילים יותר (צילום: Shutterstock)

 

מחקרים בעבר כבר הוכיחו כי בעלי חיים מסייעים בהפחתת הורמוני המתח של בעליהם (כוליסטול, אמפינפרין והורמון גדילה). בנוסף בעלי חיים מחזקים את היכולת של בני אדם להתמודד עם רגשותיהם ועם סיטואציות שגורמות למתח.

 

בנוסף נראה שמעבידים אף ציינו כי בעלים של חיות מחמד מתפקדים טוב יותר בעבודה. למעשה, כתוצאה מכך, מנהלים רבים מאפשרים לעובדיהם להביא את חיות המחמד שלהם לעבודה.

 

אחד המחקרים גילה כי בעלים של כלבים נהנים מירידה מתמדת בלחץ הדם שלהם. מחקר אחר אף ציין כי בעלים של כלבים מנהלים חיים פעילים יותר ונמצאים בכושר טוב יותר מאנשים אחרים. בנוסף נמצא כי בעלי כלבים ואף אנשים העוסקים בטיול עם כלבים של אחרים נמצאים בסיכון נמוך לסבול מעודף משקל.

 

אולם, נתונים של המרכז הלאומי האמריקאי למחלות דווקא מראים כי בעלי חיות מחמד הינם שמנים בדיוק כמו אנשים שאין להם בעלי חיים. אדם שיש לו חיית מחמד אך מנהל אורח חיים לא בריא, אוכל ג'אנק ופוד ומעשן, לא יכול לסמוך על הכלב או החתול לפתור עבורו את הבעיות הבריאותיות שלו.

 

בנוסף, החוקרים מודים כי על מנת לדעת האם חיות מחמד יכולות לסייע גם למי שכבר סבל בעבר מבעיות הקשורות בלב ובעורקים, יש צורך בביצוע מחקרים נוספים, מעמיקים ונרחבים יותר. 

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

עוד בפורבס ישראל: