אנגלה מרקל היא האישה החזקה ביותר בעולם - כך עולה מדירוג הנשים החזקות של פורבס שפורסם אתמול. זו הפעם השמינית שבה מופיעה קנצלרית ברשימה ב- 10 השנים האחרונות, והפעם השביעית שבה היא מובילה את הדירוג. בניגוד לשנה שעברה, בה דורגה אשת העסקים שרי אריסון במקום ה-64, השנה לא הופיעה אף נציגה ישראלית בדירוג היוקרתי.

 

עוד ב Onlife:

 

לרשימה השנתית של פורבס התברגו 9 ראשות מדינות, החולשות ביחד על 11.8 טריליון דולר, כמו גם 24 מנכ"ליות של חברות גדולות המחזיקות ב- 893 מיליארד דולר ביחד. גם 14 מיליארדריות מדירוג האנשים העשירים בעולם של פורבס מופיעות בדירוג.

 

האישה הכי החזקה בעולם, שנה שביעית ברציפות. אנגלה מרקל (צילום מתוך ויקימדיה)

 

במקום השני בדירוג מופיעה נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, שלאחר 3 שנים במקום השלישי מצליחה לטפס מקום אחד. רוסף בת 65 מכהנת בתפקידה מאז תחילת 2011.

 

שלישית ברשימה ניצבת מלינדה גייטס, רעייתו של האדם השני בעושרו בעולם ומייסד מיקרוסופט, ביל גייטס. גייטס מקדמת קרן יזמות פילנטרופית ששמה לה למטרת על למצוא מרפא למחלת הפוליו עד לשנת 2018. מיד אחריה מגיעה מישל אובמה, האישה הראשונה של ארצות הברית, שמשתמשת בתפקידה כדי לקדם אורח תזונה בריא ומלחמה נגד השמנה בקרב ילדים.

 

הילרי קלינטון נשארה גבוה ברשימה והגיעה למקום החמישי, למרות שסיימה את כהונתה הרשמית כשרת החוץ האמריקאי. קורות החיים של קלינטון מלאים ביעדים אותם כבשה: הגברת הראשונה שהפכה לסנטור אמריקאי, שהפכה גם למועמד לנשיאות. קלינטון, כיום אזרחית פרטית, ממשיכה להוביל בסוכנויות ההימורים בסיכוייה להיות המועמדת הדמוקרטית לנשיאות 2016 והמנהיגה הבאה של העולם החופשי.

 

נשארה גבוה ברשימה. הילרי קלינטון (צילום: Shutterstock)

 

הבאה ברשימה היא שריל סנדברג, סמנכ"לית פייסבוק, וכריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית. סופיה גנדי ואינדרה נווי סוגרות את העשירייה של הנשים שמעצבות מחדש את העולם.

 

המצטרפות החדשות

לצד הנשים שיצאו מן הרשימה, מכיל דירוג 100 הנשים החזקות גם 15 מצטרפות חדשות, בהן נשיאת דרום קוריאה פארק גוון היי (מקום 11), מנכ"לית לוקהיד מרטין מרילין הוסון (מקום 34) ומייסדת חברת ספנקס שרה בלייקלי (מקום 90).

 

נשים בולטות נוספות שמופיעות בדירוג הן כוכבת הפופ ביונסה נואלס, המדורגת במקום ה-17. המנכ"לית החדשה של יאהו, שהשלימה השבוע את רכישת טאמבלר, מריסה מאייר, מדורגת במקום ה-32 בדירוג. אנג'לינה ג'ולי והשחקנית סופיה ורגרה (משפחה מודרנית) מדורגת במקומות ה-37 ו-38 בהתאמה. גם ליידי גאגא ממשיכה להופיע ברשימה, והיא מדורגת במקום ה-45.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

עוד בפורבס ישראל: