דיאטה אכזרית במיוחד צוברת תאוצה ברחבי העולם: תפירת פיסת פלסטיק אלסטית ללשון שתהפוך אכילת מוצקים לחוויה בלתי נסבלת. מדובר בפיסת פלסטיק, כמו מדבקה בגודל של בול דואר, העשויה מחומר שנקרא מרלקס, המשמש לרוב לאיחוי הרנייה (בקע) וגם ליצירת חישוקי הולה-הופ. המדבקה נתפרת ללשון בשישה תפרים. ממציא ההליך, ניקולס שגיי, מסביר כי השיטה עוזרת למטופלים לרדת כ 10-15 ק"ג בחודש. כעבור פרק זמן של בין חודש לחודשיים המדבקה מוסרת, שכן אם לא – היא עלולה להיטמע בלשון.

 

עוד ב Onlife:

 

ניקולס שגיי אמנם מתחזק קליניקה בקליפורניה, אבל ההצלחה הגדולה של ההליך, שהומצא ב- 2009, נרשמת דווקא בוונצואלה, העיר שמתחזקת את תעשיית היופי הגדולה בעולם ביחס לכמות האוכלוסייה. מסתבר שבוונצואלה הדגש על מראה חיצוני של נשים הוא כל כך קיצוני, עד כי הגדלת חזה היא מתנה שכיחה ליום הולדת 15. בעוד שבקליפורניה שגיי גובה כאלפיים דולר עבור הטיפול, בוונצואלה ניתן לעבור אותו תמורת 150 דולר בלבד.

 

 

תפירת פלסטיק ללשון (צילום מתוך האתר של ניקולס שגיי)

 

כאילו שהכאב (והרעב) אינו מספיק, שגיי מציין באתר שלו כי להליך יש תופעות לוואי נוספות: התנפחות הלשון, פגיעה בדיבור, הפרעות בשינה וקושי להזיז את הלשון. כמו כן, ההליך טרם אושר על ידי ה – FDA.

 

אבל במקביל, מעלה הרופא הטוב סרטון בו הוא מסביר על שפע היתרונות של הטיפול המענה. פיתחתי משקה בריא במיוחד שמכיל 800 קלוריות, הוא מספר, ומוסיף כי ההליך מלווה בפעילות גופנית ובטיפול פסיכולוגי, משום שהוא מנסה לייצר שינוי אמיתי אצל המטופלים שלו. וכאן מונח אחד השקרים המקוממים ביותר.

 

ניקולס שגיי מהלל את ההליך שהמציא:

 

שגיי מדבר על מגיפת השמנת היתר בארה"ב, כאילו שמניעת אוכל היא פתרון או שמטופליו הם אנשים שעומדים למות מעודף משקל. ולא נשים שגרמו להן להרגיש שאם רק יורידו עוד כמה גרם – החיים שלהן יהיו מושלמים. הטיעון הזה, שהשמנה היא מסוכנת, הפך בשנים האחרונות להיות יופימיזם מושלם להשפלת שמנים. הוא מועלה בכל דיון על משקל, גם כשמדובר על נשים בריאות למראה. כאילו שתת משקל הוא סמל הבריאות או הרעבה עצמית ,לצורך העניין. אין ספק, לתפור פלסטיקים ללשון כדי לא לבלוע זה ייצוג אמיתי של חיים בריאים, לעומת נשים שמעיזות להיות במידה 40. הן, הן ממש לא בריאות ,זה גועל נפש. תפירת פלסטיק ללשון – זאת בריאות!

 

בנוסף, שגיי מבין, כמו רבים אחרים, כי הבעיה של הרגלי אכילה לקויים היא בעיה חמורה, שאין לה טיפול בזק, ויש להשקיע בשינוי הרגלי חיים. אלא שהוא, כמו רבים אחרים, מנסים למכור לנו שאת השינוי העמוק והמהותי הזה אפשר לבצע תוך חודש, בכפייה.