כל עסק רוצה לקבל אישור איכות על השירותים שלו, בדמות כתבה בעיתון או אייטם בטלוויזיה. אך לא לכל עסק יש תקציב ליחסי ציבור. הנה כמה טיפים איך תעשי זאת בעצמך:

 

1. לכל עסק סיפור אישי
אחד הכלים הטובים ביותר לפרסום העסק הוא חשיפת המסע שלך שבעקבותיו החלטת להקים את העסק. הכתבה שלך צריכה לכלול את הסיפור האישי שלך, להמחיש את השינוי שעברת בחייך האישיים בעקבותיהם החלטת להקים את העסק. היי ברורה, הדגישי את תחילת הדרך ואת סוף הדרך כדי לדמות את סיפור הקמת העסק לסיפור סינדרלה.

 

הגעתי משום מקום ותראו אותי עכשיו (צילום: Shutterstock)

 

2. לדעת להעתיק

עברי על עיתונים ותוכניות טלוויזיה שאת חושבת שקהל היעד שלך צורך אותם. לאחר שמצאת היכן הכתבה שלך צריכה להיות הכיני כתבה שמיועדת למדור זה לפי סגנון כתיבתו. שכפלי את הנוסח, אורך הכתבה, מבנה פסקאות וסגנון הכתיבה לכתבה שתכיני עבורך.

 

3. כתבה לעיתון היא תהליך מכירה
אל תרפי והמשיכי להתקשר עד שתתקבל תשובה. אם נתקלת בתשובה שלילית אל תתביישי לשאול למה ובהתאם לכך ערכי את הכתבה מחדש, וכמובן שלחי מחדש לעיתונאי.  

4. תמונה שווה אלף מילים 
בשביל להפוך את הכתבה שלך ליותר משחור על גבי לבן הוסיפי נופך אישי, וצרפי תמונה איכותית שלך ושל העסק שלך בגודל 500KB  לפחות.

 

5. לקחת קרדיט
וודאי מול העיתונאי כי העסק שלך קיבל קרדיט ראוי בתוך הכתבה, אחרת כל המאמץ היה לשווא. כעת תוכלי להשתמש בכתבה בחכמה, הטמיעי את הכתבה באתר האינטרנט, עמוד הפייסבוק העסקי, בבלוג ובניוזלטר שתשלחי ללקוחות שלך.

 

 

  • שרון מצליח ועירית מירון, שותפות במשרד נובמבר יחסי ציבור, שמתמחה בתחומי לייפסטייל, נשים והורות. ב-30/6 נערוך סדנת יחסי ציבור לעסקים קטנים, בה תקבלנה המשתתפות כלים ראשוניים איך לעשות זאת בעצמן. פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק