בהוליווד קוראים להן "שחקניות אופי" פשוט כי "מכוערות" לא מתיישב טוב עם הלך הרוח הפוליטי קורקט, ו"לא מספיק יפות" זה מסורבל מדי. מדובר באותן קומץ נשים נוטפות כישרון וכריזמה שגם אחרי מייקאובר רציני, לא יכולת להתהדר בסטנדרט החיצוני שמכתיבה הוליווד, ובהתאמה, ישראל.

 

הנשים הללו - לנצח השושבינה, לעולם לא הכלה - בקומדיה רומנטית, נדרשו לפתח מרכיבי אישיות ייחודיים כדי להצליח לנפץ את תקרת הזכוכית של היופי בתעשיית הבידור ולתת לעצמן ערך מוסף. ברברה סטרייסנד לדוגמא, מלכת "שחקניות האופי" ומי שנאמר עליה בתחילת דרכה כי היא מכוערת מכדי לעלות על הבמה וזקוקה בדחיפות לניתוח אף, הצליחה לכבוש את הקהל בזכות קול אלוהי, אישיות חד פעמית וביטחון עצמי שאי אפשר לזייף.

 

ל"מאותגרות היופי" תמיד קשה יותר – בחיים ועל הבמה, אבל תמיד יהיו נשים יוצאות דופן שיצליחו להאיר את הדרך גם עבור אלו שהתברכו רק בחלום ובנתונים חיצוניים ממוצעים לגמרי. גם בישראל זכינו לכמה נשים מדהימות שכאלו, שחקניות בחסד עם אותו אקס פקטור חמקמק שמאפשר להן לקבל את תשומת הלב שלנו ולהיראות, לפחות בעינינו, הכי יפות שאפשר:

 

מגי אזרזר

עיתונאיות שראיינו את מגי (מרגלית) אזרזר (והיו כמה כאלו בשנתיים האחרונות), מדווחות על חוויה רוחנית. אזרזר, ילידת בת ים שהתבגרה בנתניה, היא רכבת הרים רגשית עם שפה ייחודית וכישרון משחק שמשאיר אבק לקולגות.

 

העם בציון גילה אותה ב"חברות" של ליטל שוורץ, על תקן שני – השוטרת הרווקה שיוצאת עם כל גברברי העיר, אבל אזרזר מסתובבת באזור כבר כמה שנים (תפקידי אורח ב"סרוגים", "המיוחדת", "אלנבי" ותפקיד ראשי ב"נויורק" של יס) וכנראה תשאר פה לתקופה ארוכה.

 

 

 

מגי אזרזר ל"נויורק". צלם: רמי זרנגר

 

למה אנחנו חושבות שהיא יפהפיה?

אזרזר אולי נראית כמו הפרחה מהתיכון (קלף שהיא מקפידה לשחק עליו גם בצורת הדיבור שלה וגם בהופעותיה על המסך) אבל היא מלאת חן מרפרף שלא ישאיר אתכן אדישות. הביטחון העצמי שלה מדבק, השיער שלה ראוי לתפקיד משלו והכי סקסי – היא ממש, אבל ממש מצחיקה.

 

 

אורנה בנאי

אורנה בנאי, המלכה האם של הבדרניות בישראל, הודתה בעבר שהרגישה כל כך לא יפה עד שנדרשה להמציא לעצמה אלטר אגו – לימור – כדי שתוכל להיכנס לתעשייה. לימור של אורנה בנאי היא פרחה, מוגזמת, צבעונית וחסרת טאקט, שאמנם סללה לשחקנית המוכשרת את הדרך אבל לפה היא הגיעה לגמרי לבד. מאז ימי הסטנד אפ הספיקה בנאי להפוך את "רק בישראל" לסדרת קאלט, ליצור דמויות בלתי נשכחות ב"ארץ נהדרת" ולבסוף להשיל את כל התחפושות ולעמוד נטולת פאות ב"מצב האומה" שם היא מבריקה בנוכחותה.

 

 

אורנה בנאי. צילום: יח"צ

 

למה אנחנו חושבות שהיא יפהפיה?

ראשית, לבחורה יש, תסלחו לנו על הביטוי, ביצים מברזל. ראיון היציאה מהארון שלה הפך לאבן דרך בחיי הקהילה, היא מוכשרת כשד ביכולת החיקוי שלה והמאבקים שלה למען זכויות החיים הראו שבניגוד לשאר אנשי הברנז'ה היא לא מפחדת לנקוט עמדה כשצריך (כולל כהונה קצרה במועצת העיר תל אביב). וכמובן – תמיד תהיה לנו לימור.

 

 

אמירה בוזגלו

בניגוד לכוכבניות שמתגלות ברחוב או נדחפות על ידי סוכן בעל חזון, בוזגלו הגיעה לתעשייה היישר מאחורי הקלעים – מתפקיד המפיקה. אמירה בוזגלו, בחורה גדולה (תרתי משמע) עם פה מלוכלך ואמביציה שתהפוך יום אחר למחקר מדעי, החלה את דרכה בתור מפיקה כל יכולה בתוכנית הרדיו של שי ודרור. המעבר מאחורי השולחן והטלפון לקדמת הבמה התרחש בסדרת הריאליטי "בקרוב אהבה" שם נחשפה לפני כל עם ישראל ולשונותיו המצקצקות וגרמה לנו להתאהב בה.

 

אמירה בוזגלו בקמפיין ל-PIPA FASHION. צילום: זיו שדה

 

למה אנחנו חושבות שהיא יפהפיה?

בוזגלו לא רק קוראת תיגר על הגדרות היופי הסטנדרטיות, היא מערערת אותן לגמרי. מדובר בבחורה ששלמה עם עצמה, שקיבלה לאחרונה קמפיין אופנה למידות גדולות ומתחזקת אישיות שיכולה להספיק לעוד חמש נשים בקלות. היכולת המופלאה שלה למגנט אליה אנשים במהירות ראויה להערכה (ולקנאה) לצד שנינות מהירה וקוטלת קינים. אנחנו סקרניות לדעת מה עוד מצפה לנו עם הגברת.

 

 

יעל פוליאקוב

יעל פוליאקוב תהיה הראשונה להודות כי היא לייט בלומר. מי שנולדה למשפחת ה"גשש החיוור" והסתובבה מגיל צעיר על במות בצעירי תל אביב ולא כולל שירות, מרבה לתאר את נעוריה כילדה "מ-כו-ע-רת!". אגב, תמונות מאותה תקופה מאששות את האבחנה.

 

פוליאקוב הצליחה להפוך משחקנית קאלט ("אחד העם 1") לסמל סטייל ופרזנטורית של קניון (במיל') בזכות יוזמה אישית וכישרון כתיבה: הסדרה האוטוביוגרפית שלה "הכל דבש" מיקמה בה את תשומת הלב של התקשורת וחברות טובות כמו דורית בר אור סייעו לה לרכוש טעם אופנתי הורס. הברווזון המכוער הפך תוך לילה אחד לשחקנית שחוטפת פרסי שיק ואפילו – החזיקו את עצמכם – סמל מין (בכל זאת, כמה מכן מתהדרות ביחסים עם רן דנקר ברזומה?).

 

יעל פוליאקוב. צילום: אלירן אביטל, יח"צ

 

למה אנחנו חושבות שהיא יפהפיה?

פוליאקוב היא ההוכחה שמייקאוברים קיימים במציאות, בתנאי שאת שמה בהמתנה את קונספט "הפיה הטובה והנסיך" ועושה הכל בעצמך. היופי של פוליאקוב תמיד געש מתחת לפני השטח, אבל נדרשה אמונה עצמית, משפחה מטורפת וטרגדיה אישית כדי לצאת החוצה. היום פוליאקוב היא הבת של השכן הקלאסית שיודעת לצחוק על עצמה (חפשו את הסרטונים שלה עם אילן פלד ביוטיוב) שמצליחה להיראות אצילית להפליא בשמלת ערב וכפכפים.

 

מיכל גבריאלוב

גם היום, ממרחק השנים והזבל הטלוויזיוני שצרכנו מאז, עדיין עולה לנו די בקלות דמותה של סיגי בן חיים, סינדרלה מודרנית בטלנובלה ה"אלופה" שגבריאלוב השכילה לחלץ מגבולות הקריקטורה שבה נכתבה ולהפוך אותה לדמות מופתית שלא נכנעת לחוקי הז'אנר.

 

גבריאלוב (ממש כמו ברברה סטרייסנד), היא אישה מהסוג שכולם טרחו ליידע אותה שהיא "רק צריך ניתוח אף ותראה יפהפיה". לשמחתנו השחקנית המוכשרת לקחה את הגרזן העדתי שתקוע לה באמצע הפרצוף והפכה אותו לסימן מסחרי. אחרי הגילוי באלופה (והופעה לפני כן בטלנובלה בע"מ) היא התעמקה במערכונים, תוכניות פאנל וקצת השתטויות בערוצי נישה. כולנו תקווה כי בקרוב יכתב תפקיד יאה לכישרון הקומי שלה וסיגי – או לפחות אחותה – תחזור למרקע.

 

מיכל גבריאלוב. צילום יח"צ: עידו איז'ק

 

למה אנחנו חושבות שהיא יפהפיה?

בואו נתחיל בעובדה שגבריאלוב באמת יפהפיה. היא קטנטנה, רזונת והתגלתה בראיונות כאדם עם ראש על הכתפיים והומור עצמי. לא במפתיע היו לה כמה בני זוג שנראו כמו הגרסא הישראלית לסופרמן (קרי: חטובים, חתיכים ויפים באופן בלתי נתפס) והיא מסוגלת לצחוק על הכל, כולל על עצמה. ואתם יודעים מה אומרים? חוש הומור זה סופר סקסי.