איך נכון להתאפר? טיפים של אפרת אצ'רקן, מאפרת לייף

 

1. ריסים יוצרים מסגרת לעיניים, ולכן, גם אם יש לך ריסים ארוכים – אם הם בהירים, חשוב מאוד להקפיד ולשים מסקרה בצורה נכונה

 

2. אז איך שמים מסקרה? נכנסים עם המברשת ממש לתוך בסיס הריסים ומושכים כלפי מעלה. עם המברשת ניתן לעצב את הכיוון של הריסים מאמצע העין למעלה

 

 

3. נשים בעלות פנים ארוכים צריכות להניח סומק באמצע הלחי על שטח גדול, כלומר, בין העין לשפה העליונה, ובאמצע הלחי - מהאוזן לאף, כדי ליצור אשליה של פנים מעט יותר קצרים ופרופורציות נכונות

 

 

 

"כשאת שמנה, אנשים מדברים אליך אחרת. הם מרשים לעצמם לדבר אליך איום ונורא, קודם כל שמנה זו קללה – 'יא דאבה'. זה נורא, את רוצה למות כשאומרים לך את זה. וזה לא רק ברחוב. אנשים מרשים לעצמם להתעלם ממך, את שקופה, לא נחשבת, אין לך אופי. אם היה לך אופי - היית רזה. במקום העבודה למשל, עזבתי מקום כשאני שמנה והגעתי למקום אחר כשהייתי רזה, והמשכורת עלתה ב- 25% בלי להתאמץ", אומרת הילה קורן, הילה קורן, בת 37 מגבעתיים.

 

היום מלאה שנה בדיוק לירידה הגדולה במשקל של הילה, במסגרתה השילה ממשקלה 60 קילו בעזרת ניתוח לקיצור קיבה. "הניתוח הזה שינה לי את החיים. אני לא הבנתי עד כמה זה הולך לשנות לי את החיים מעבר לדברים הפשוטים, כמו העובדה שיותר קל לעלות במדרגות, לשבת על האופנוע, לקנות בגדים, אבל אני מתכוונת לדברים אחרים", היא מודה באמת הכואבת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

משמאל: הילה לפני הניתוח, ומימין - אחרי:

 

הילה מספרת שתמיד שידרה בטחון עצמי, אבל זה לא אומר שהיא לא נפגעה מהדברים שנאמרו לעברה. "הערתי פעם למישהו שהעיף עלי סיגריה, והוא פשוט אמר 'תעופי מפה יא דאבה'. מה הקשר? ובכל מקום, כולם מרגישים שהם חייבים לדבר איתך על דיאטה. אפילו אצל רופא העיניים. אנשים שלא מכירים אותי".

 

על חייה עד הניתוח היא מספרת "אני תמיד זוכרת את עצמי שמנה. אבל לא כי הייתי שמנה אלא כי הייתי מאוד גבוהה ויותר גדולה מכולם. ההשמנה הגדולה היתה בגיל 21 כשהפסקתי לעשן ועליתי 37 קילו. משקל השיא שלי כשנכנסתי לניתוח היה 120 קילו, והיום אני שוקלת 61".

 

הילה פגשה השבוע את אפרת אצ'רקן, מאפרת לייף, לחגוג את יום השנה לשינוי הגדול של חייה, ראו כיצד היא עשתה זאת:

 

 

הילה מספרת בפתיחות מרגשת על הדרך בה הסביבה תופסת אותה כיום, לאחר השינוי החיצוני הגדול, למרות שהיא עצמה לא השתנתה. "אנשים מרשים לעצמם להתעלם ממך, לדבר אליך לא יפה, פעם אפילו עשו עלי חרם בעבודה. היום, כל העולם מדבר אלי אחרת, הדעות שלי נחשבות יותר, עכשיו,  אני אותו בן אדם, אני עדיין חכמה, מצחיקה ומעצבנת כמו קודם, אבל פתאום כל העולם השתנה". הנתון המפתיע ביותר בסיפור - אחרי שרזתה בצורה משמעותית, משכורתה קפצה ב-25 אחוזים, "ללמדך שזה הכל באיך שאת נראית אבל בעיקר באיך שאת מרגישה עם עצמך", היא אומרת.

 

כיום, הילה מודה בביישנות, היא חיה את החלום עליו חלמה כל חייה. "מצאתי אהבה, ואני פחות מנסה למשוך תשומת לב, כנראה שהיא מגיעה לבד".