עבור תושבי הערים גדולות בארצות הברית משאיות המציעות מזון מהיר הן לא תופעה זרה. במהלך שעות ארוחת הצהריים צצות להן משאיות המציעות טאקו, נודלס, פלאפל או ברקביקיו, והוותיק שבחבורה -  אוטו גלידה. בשבוע שעבר אף ניצבה לה, ממש ממול משרדי פורבס בניו-יורק, משאית שכולה דונאטס חמימים.

 

לאחרונה, גל חדש של משאיות החל לכבוש את הערים אמריקאיות, ואלו אינן מציעות מזון מהיר כי אם אופנה על גלגלים. היזמים היצירתיים שמאחורי הרעיון של הבוטיקים הניידים, לקחו על עצמם באופן אישי את המשימה של שדרוג סטייליסטי להולכי הרגל בעירם.

 

בימים אלו מסתובבות להן משאיות כאלה במספר ערים ברחבי ארצות הברית ומציעות בגדים, תכשיטים ואביזרי אופנה. תושבות שיקגו, למשל, יכולות לבקר בבוטיק הנייד Fashion-In-Motion (אופנה בתנועה), המנוהל על ידי ג'ינה קרטר-ליליה. "כשאת חוזרת הביתה מהעבודה, לא תמיד יש לך כוחות לעשות שופינג", סיפרה ג'ינה לדיילי הרלד. "אז כדי לאפשר לאותן נשים חובבות בוטיקים שאוהבות להישאר אופנתיות להספיק לעשות זאת בהפסקת הצהריים, החלטנו ללכת על הפרויקט הזה".

 

משאית Fashion In Motion ברחובות שיקגו (צילום מתוך אתר החברה)

 

בבוסטון הייתה זו אמילי בנסון שהקימה בוטיק על גלגלים. משסיימה את לימודי הקולג' בניו יורק, היא שילבה את חיבתה לאופנה עם ההשראה של תרבות משאיות המזון של התפוח הגדול, והחליטה לשוב לעיר הולדתה, בוסטון, ולהקים שם עסק משלה. משאית האופנה שלה, לה החליטה לקרוא בפשטות 'משאית אופנה' (Fashion Truck), החלה לפטרל ברחובות בוסטון ביוני 2011.

 

מחירם של הבגדים והאביזרים שבנסון מוכרת לא עולה על מאה דולר, לפי אתר האינטרנט של החנות הניידת, והיא אף החליטה להנחיל את הידע שצברה בהקמת העסק, ולהעביר סדנה חודשית המלמדת איך לעשות רווח מעסק על גלגלים.

 

אמילי בנסון ומשאית האופנה שלה (צילום מתוך אתר החברה)

 

בפיטסבורג, היה זה השעמום מקניונים וחנויות שהניע את קיילי ברנמן להקים בוטיק נייד משל עצמה. בשבוע שעבר היא חנכה את העסק החדש שלה 'רודי' - ואן מלא בבגדים ואביזרים המתגלגל ברובע סטריפ שבעיר. ברנמן מציעה פריטים חדשים לצד וינטאג', וכשהרכב שלה במצב חניה, היא נוהגת לסדר את בגדי הבוטיק על מדפים, כדי לתת ללקוחותיה חווית קניות שאינה נופלת מזו של בוטיק נייח.

 

שכונת הארלם המפורסמת שבניו-יורק זכתה אף היא לרכוב על הטרנד של אופנה ניידת. ניקה גרין-אינגרם תפסה את מקום החניה שבין רחוב 125 ושדרת לנוקס, עבור משאיתה בעלת השם הזוהר Celebrities Mobile Botique (בוטיק נייד לסלבס). מחיר כל פריט שהיא מוכרת נע בין 5 ל- 30 דולר, ולצד זה מציעה גרין-אינגרם גם מהפך שלם תמורת 40 דולר בלבד.

 

הבעלים לשעבר של הבוטיק The Garment Roomבסוהו ניו-יורק, טיפאני ניקול מקרארי, הקימה מאחז נייד באחת השכונות היותר היפסטריות של ברוקלין, בושוויק. מול מסעדת הפיצה האגדית "רוברטו'ס", החלה לאחרונה 'חנות הוינטאג' הניידת' שלה, המציעה פריטים עד 10 דולר, לעורר תשומת לב רבה.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

עוד בפורבס ישראל: