זוג הורים למד על בשרם עד כמה החלפת סיסמאות היא חשובה: האקר הצליח לחדור למצלמת ה-IP שמוקמה בחדרה של ילדתם, והטריד אותה מילולית בזמן שישנה.

אבטחת מידע בתוך הבית

מכשירים אלקטרוניים רבים שאנו רוכשים מתחברים לרשת האינטרנט בביתנו, ודורשים מאיתנו לשנות את שם המשתמש והסיסמה על מנת להפוך את המוצר למעט יותר מוגן. רובנו מעדיפים להשתמש בסיסמאות קלות ופשוטות או אפילו להשאיר את הסיסמאות הדיפולטיות, במקום לזכור רצף אותיות ומספרים ארוך במיוחד רק כדי להדפיס מסמך או להפעיל את מצלמת הרשת שלנו.

אך אבטחת מידע הוא לא נושא שיש להקל בו ראש, כפי שזוג הורים מיוסטון למדו השבוע. הזוג רכש מצלמת IP המתחברת לרשת האינטרנט בביתם ומיקם אותה בחדר השינה של ילדתם, אליסון. הזוג רכש את המצלמה על מנת להתעדכן במעשיה של הילדה כשהם אינם בבית, במטרה לשמור את "האצבע על הדופק".

 

לילה אחד, לאחר שהשכיבו את אליסון לישון, שמעו השניים קולות גבר זר שהגיעו מחדרה של הילדה. ככל שהתקרבו אל חדר השינה שלה שמעו כי הגבר אומר את שמה בליווי מילים גסות ואף מטרידות בנסיון להעיר אותה מהשינה. כשנכנסו ההורים לחדר, ההאקר ששלט במצלמה פנה אליהם, הבין שנתפס ומיהר לנתק את החיבור.

פיספס את המטרה

בעוד שההורים האמינו כי האקר הצליח לפרוץ אל רשת האינטרנט בביתם, חשוב להבין כי לא צריך להיות "האקר" על מנת לגשת אל מכשיר לא מאובטח, ולעיתים חיפוש קל בגוגל יכול למצוא אלפי ואף מיליוני מכשירים המחוברים לרשתות שונות, שאינם מאובטחים ומאפשרים לכל מי שרק רוצה לגשת אליהם ולנצל אותם.

במקום להגיד מילים גסות לאליסון או לכל ילד שהוריו משתמשים במצלמה בעלת חיבור לאינטרנט, ההאקרים יכולים להשתמש במצלמה על מנת לצפות ולעקוב אחר ביתם של ההורים, להבין מתי אינם נמצאים בבית ולהשתמש במידע על מנת לפרוץ ולרוקן את תכולתו.

בעוד שלסיפור הנוכחי קיים צד "חיובי" המנחם את הוריה של אליסון, שכן לא שמעה את המטרידן לאור העובדה שנולדה חירשת, מדובר במקרה אחד בודד שהגיע לתקשורת לצד עשרות מקרים המתרחשים מידי יום אליהם ההורים או המשתמשים כלל אינם מודעים, עם ילדים העלולים לשמוע את ההטרדות השונות.

בשורה התחתונה: אם אתם רוכשים מצלמה, מנורה, מדפסת או כל מכשיר חשמלי כזה או אחר המתחבר לרשת האינטרנט דאגו להגדיר לו שם משתמש וסיסמה מעט יותר מסובכים מהצירוף "123456789", שכן כך תוכלו לעצור לפחות את ההאקרים החובבים שפשוט מחפשים משתמשים באינטרנט להציק להם, או ילדים קטנים לתצפת אחריהם.