הצלחה כדוגמנית דורשת גנים מצוינים והרבה מזל. 10 הנשים שהתברגו לדירוג הדוגמניות המרוויחות ביותר של פורבס ב-2013 מחזיקות גם בתכונה נוספת: חוש עסקי.

 

קחו למשל את ג'יזל בונדשן, אשר מובילה את הרשימה שנה שביעית ברציפות, עם הכנסות שנתיות של 42 מיליון דולר, פי 7 ממה שמרוויחה הדוגמנית הנמצאת במקום ה-2 ברשימה מירנדה קר, וקצת יותר ממה שבעלה שחקן הפוטבול טום בריידי מרוויח.

 

ההכנסות של בונדשן אמנם ירדו ב-3 מיליון דולר ביחס לשנה שעברה, אך הדוגמנית הברזילאית בת ה-33 נהנתה מעלייה חדה בהונה מאז 2009, אז הובילה את הרשימה עם הכנסות של 25 מיליון דולר. העלייה מיוחסת בין השאר לשיתוף הפעולה המוצלח שלה עם חברת גרנדן, יצרנית הנעליים הברזילאים, שבה מחזיקה בונדשן גם במניות. מאז 2012 יותר מהוכפל ערכן של מניות גרנדן, מה שהביא אותן לשיא של חמש שנים.

 

דוגמנית העל מרויחה מיליונים גם מקו הקוסמטיקה שלה, סג'ה, ומחוזה רב שנתי עם ענקיות בינלאומיות כמו פנטן, אורל B וסקיי.

 

מקום 1: ג'יזל בונדשן

הכנסות שנתיות: 42 מיליון דולר

 

ההערכות השנתיות בדירוג פורבס מבוססות על שכר שהדוגמניות הרוויחו מצילומים למגזינים, מיזמים עסקיים פרטיים, חוזי חסות וחוזי דוגמנות בין החודשים יוני 2012 ליוני 2013.

 

מירנדה קר, השנייה ברשימה, הכניסה 7.2 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני, וקפצה מן המקום ה-7 בו דורגה בשנה שעברה, אז הרוויחה 4 מיליון דולר.  הדוגמנית האוסטרלית לבשה את הכנפיים המפורסמות של ויקטוריה סיקרט  ב-2007. כעת, בגיל 30, היא מרחיבה את הפורטפוליו שלה באמצעות חוזים עם חברות נוספות. כמו בונדשן ורבות נוספות ברשימה, קר פועלת רבות גם בשווקים מתפתחים מחוץ לארה"ב. באחרונה היא השיקה באסיה קו מוצרי טיפוח חדש בשם קורה, ועסקאות חסות עם תה ליפטון עזרו לה להגיע למקום השני בדירוג.

 

"החשיפה הבינלאומית של הדוגמניות היא בעלת ערך רב מאוד. בהתאם, יש שינוי חדה בתעשייה, והדוגמניות מוצאות דרכים להרחיב את המותגים שלהן ואת השותפויות שלהן", אומר אד ראזק, נשיא וסמנכ"ל שיווק בחברת לימיטד ברנדס, החברה האם של ויקטוריה סיקרטרשת ההלבשה התחתונה היא עדיין החברה הבולטת ביותר בדירוג: שש מתוך 10 המובילות השנה הן בעלות חוזה "מלאכית" עם החברה, או שהופיעו בתצוגה של החברה בעבר.

 

 

מקום 2: מירנדה קר

הכנסות שנתיות:  7.2 מיליון דולר

 

עוד בדירוג ניתן למצוא את אדריאנה לימה הברזילאית, שהכנסותיה נפלו מ-7.3 מיליון דולר בשנה שעברה ל-6 מיליון דולר השנה, אך היא טיפסה במקום אחד ומדורגת שלישית. גם קייט מוס לא נפקדת מהרשימה, והיא מדורגת במקום ה-4 עם הכנסות שנתיות של 5.7 מיליון דולר.

 

ומה לגבי הדוגמניות הישראלית? אף דוגמנית ישראלית לא הצליחה להתברג לעשירייה המובילה בעולם. הדוגמנית הישראלית המרוויחה בעולם, על פי הערכות פורבס ישראל, היא בר רפאלי, אשר הכניסה כ-9 מיליון שקל (כ-2.5 מיליון דולר) השנה, מה שלא מספיק לה כדי להיכנס לדירוג.

 

מקום 3: אדריאנה לימה

הכנסות שנתיות:6 מיליון דולר

 

מקום 4: קייט מוס

הכנסות שנתיות: 5.7 מיליון דולר

 

מקום 5: ליו וון

הכנסות שנתיות: 4.3 מיליון דולר

 

מקום 6: הילרי רודה

הכנסות שנתיות:4 מיליון דולר

 

מקום 7: קרולין מרפי

הכנסות שנתיות:3.6 מיליון דולר

 

מקום 8: ג'ואן סמולס

הכנסות שנתיות:3.5 מיליון דולר

 

מקום 9: קנדיס סוונפול

הכנסות שנתיות:3.3 מיליון דולר

 

מקום 10: לארה סטון

הכנסות שנתיות:3.2 מיליון דולר

___________________________________________________________________

לכתבה בפורבס ישראל

 

עוד בפורבס ישראל: