לכבוד גיליון הסתיו הידוע שהפך כבר למוסד בקרב חובבי אופנה, החליט מגזין האופנה הנחשבinterview  לפצל את השער לשבעה שערים נפרדים. ומה יכול להיות יותר אופנה מאשר דוגמניות העל של שנות ה-90?

 

במהדורה מיוחדת לכבוד העונה שנחשבת לחשובה ביותר מבחינה אופנתית, הוציאו במגזין 7 שערים שונים שעליהם מככבות הדוגמניות הכי בולטות: קייט מוס, נעמי קמפבל, לינדה אוונג'ליסטה, כריסטי טרלינגטון, אמבר ולטה, סטפני סימור ודריה וורבואי. כל אחת מהן מככבת על שער משל עצמה, ובראיון מקיף בתוך הכתבה, המלווה בתמונת עירום.

 

בין הציטוטים הנבחרים של הדוגמניות אנחנו מגלים כי בפעם הראשונה שקייט מוס השתתפה בתצוגת אופנה, זה היה בפריז, עבור מעצב האופנה ג'ון גליאנו. לדבריה, אף אחד מאחורי הקלעים לא שיער בנפשו שלילדה הרזה והנמוכה הזו יש פוטנציאל להפוך לדוגמנית.

 

בנוסף, היא מספרת שלבתה, לילה, בת ה-11, אין כוונה ללכת בצעדיה של אמה המפורסמת. "היא לא ממש בקטע, היא מאוד ביישנית ולא אוהבת שמצלמים אותה". מה שכן, כמו כל ילדה אחרת בגילה, היא מכורה לאינסטגרם, ומעלה לשם תמונות רבות. מוס עצמה, מתחזקת אף היא חשבון פעיל, אך מאחר ואיננה מוכנה לחשוף את שמה בפומבי, יש לה רק 25 עוקבים. חבריה הטובים ביותר.

 

קייט מוס באחת התמונות הכי צנועות במהדורה

 

אמבר ולטה מדגמנת עירום אומנותי

 

גם לינדה אוונג'ליסטה מספקת בראיון פרטים עסיסיים לגבי תחילת דרכה בעולם הדוגמנות. אוונג'ליסטה, היום כבר בת 48, נודעה כמי שלא יוצאת מהמיטה בעבור פחות מעשרת אלפים דולר ליום. בראיון היא מודה שההצלחה שלה לא קרתה בן לילה, ואפילו קיבלה פידבקים רבים מהסביבה, לפיהם היא צריכה להרגיש בת מזל אם תצליח לשרוד בתעשייה יותר משלוש שנים.

 

עבודת הדוגמנות הראשונה שלה כמעט גרמה לה לפרוש מהמקצוע. "בגיל 16 נבחרתי ע"י סוכנות יפנית לנסוע לעבוד ביפן, וזו היתה פשוט קטסטרופה". היא אומרת. "הם רצו שאני אתפשט ושיצלמו אותי בעירום. נכנסתי לפאניקה ורק השגריר הקנדי הצליח לעזור לי להיחלץ מזה. הגעתי הביתה אחרי יומיים, במחשבה שאני לא רוצה שום קשר לעולם הזה יותר לעולם".

 

לינדה אוונג'ליסטה: כמעט לא הפכה לדוגמנית מקצועית

 

סטפני סימור: ישבן מושלם בגיל 40

 

אבל מאז זרמו ככל הנראה הרבה מזומנים לכיסה ואוונג'ליטסה, כמו גם האחרות, הצטלמו לשערים רבים בעירום חלקי או מלא. כריסטי טרלינגטון, לדוגמא, מדגמנת בימים אלה (בגיל 44) תחתונים למותג קלווין קליין ומודה שהקמפיין הפרובוקטיבי לא בא לה בקלות. "הייתי צריכה לחשוב ברצינות על הקמפיין הזה, כי ידעתי שהוא יהיה בכל מקום ולא הייתי בטוחה שאני רוצה שיצלמו אותי בתחתונים, כיום, כשאני אמא".

 

הסופר מודלס במיל' שהחזיקו בתואר היפות בעולם, שצברו כוח, מעמד ומיליונים, לא מסתפקות משום מה בצילומי פנים וגוף ומרגישות צורך לשחזר את הרגעים המביכים אותן עברו כדוגמניות מתחילות. הרי כולן הרוויחו פי 4 או 5 מכל דוגמן מצליח ומתחזקות גזרה אלוהית שגם בגיל 25 רובנו יכולות רק לחלום עליה. למה נשים שחצו את העשור הרביעי לחייהן מצטלמות בעירום מלא, ובמקרים מסוימים, מאוד בוטה?

 

דריה וורבואי

 

נעמי קמפבל - דוגמנית במעמדה לא צריכה להצטלם ככה. משום סיבה

 

כל אחת מהן מדברת על חייה כיום: אמבר ולטה מודה שהיא "Hockey Mom", כלומר, אמא שלוקחת ומחזירה את ילדיה לחוג הוקי, ודריה וולבואי מספרת שהיא בכלל לא מגדירה את עצמה כדוגמנית, אלא מתייחסת לסטטוס שלה כמקצוע, ולא כזהות.

 

קל לחשוב שדוגמנית נשארת דוגמנית, ובדיוק כמו שהיה להן חשוב בגיל 20 שידעו שהן הנשים הכי יפות בעולם, כך חשוב להן כיום להראות את גופן המושלם למצלמה. אבל אולי זו המציאות של סטנדרטים כפולים איתה הן מתמודדות מצעירותן; לתאר את הטראומה שחווית בצילום הראשון בעירום, בעודך מדגמנת עירום "אומנותי" בגיל 40+.

 

דוגמנים גברים שהיו שם דבר לא ימהרו להצטלם בפוזות כאלה. סביר להניח שדודי בלסר (שהתפרסם בזכות הריבועים בבטן שלו) ומגדיר עצמו כאיש עסקים בהווה, יסרב להצטלם כיום בבגדים תחתונים (במקום זאת, הוא שלח את בר רפאלי לעשות זאת במותג בגדי ההלבשה התחתונה בו הם שותפים). הוא עבר את השלב הזה, ואף אחד לא היה מצפה ממנו לחזור אחורה. כנראה שאת הנשים הללו, שהפכו מאז לנשות עסקים ומשפחה, אנחנו רוצים לזכור צעירות, יפות ומתוחות - בדיוק כמו שהיו במאה הקודמת.