פורים עוד לא נראה באופק אבל תיכף כבר יתחילו הילדים לבקש להתחפש לדמות האהובה התורנית. בגזרת הבנות לא צפויה הפתעה מרעישה, וסביר להניח שרוב הבנות יבחרו בתחפושת של נסיכה מבית היוצר של דיסני\ברבי\נסיכה. לאור העובדה העגמומית-משהו הזו, הופתעתי מאוד למצוא את הבלוג המצוין הזה, שבו יזמה אמא, שהיא במקרה גם צלמת, תחפושות יוצאות דופן ומעוררות השראה של נשים בולטות בהיסטוריה. האמא-צלמת, ג'יימי מור, תיעדה את בתה הפוטוגנית בת החמש כדמויות גדולות מהחיים, בהן קוקו שאנל, הלן קלר והטייסת-סופרת אמיליה ארהארט.

תראו בעצמכם ותראו לילדות שלכם, אולי הן יוותרו על בת הים הקטנה או על נסיכת הלבבות לטובת אישה מעוררת השראה כמו הפעילה החברתית סוזן ב. אנתוני או לפחות דפני ליף או סתיו שפיר

 

הפעילה החברתית סוזן ב. אנתוני

סוזן ב. אנתוני הייתה פעילה חברתית אמריקאית בולטת בסוף המאה ה-19, שלחמה למען זכויות נשים. 

 

מעצבת האופנה האגדית קוקו שאנל

קוקו שאנל הייתה מעצבת אופנה צרפתייה, עמדה בראש בית האופנה "שאנל", ונחשבת לחלוצה בתחום האופנה המודרנית. היא עיצבה בגדים פשוטים ונוחים לנשים, בדגש על חליפות מכנסיים וויתור על המחוך.


הטייסת-סופרת אמיליה ארהארט

 

אמיליה ארהארט הייתה טייסת אמריקאית. היא הייתה האישה הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי בטיסת יחיד. בנוסף היא כתבה ספרים רבים על חוויותיה בשחקים. 

 

הלן קלר

 

הלן קלר מסמלת את ניצחון הרוח: קלר הייתה סופרת ופעילה חברתית אמריקאית, וכל זה תוך התמודדות עם מגבלות של חירשות ועיוורון.

 

ג'יין גודול, אנתרופולוגית וחוקרת שימפנזים בריטית

ג'יין גודול היא אנתרופולוגית וחוקרת, פעילה למען זכויות בעלי החיים, שהקדישה יותר מארבעה עשורים לחקר שימפנזים והקשרים החברתיים שלהם.