המגמה הטבעית שיצאה למסע כיבוש חיינו לא נשארת רק בתחומי הצלחת. יותר ויותר צרכנים מעדיפים לרכוש מוצרים המכילים תרכובות ותמציות טבעיות, מתוך ההבנה וההכרה כי שימוש בחומרי גלם טבעיים וצמחי מרפא מונע ספיגה בגופנו של כימיקלים לא בריאים בהם משתמשת תעשיית הקוסמטיקה. 

 

עוד באון לייף: 

 

עם זאת, לכאורה נראה שמוצרי הקוסמטיקה הטבעית הם לרוב יקרים יותר ממוצרים של חברות הקוסמטיקה הממוצעות בשוק. מה ששכחו לספר לכם זה שאם אתם רוצים להצטרף למגמה הירוקה, ולהוציא מגופכם חומרים משמרים ושאר חיות (כמו נפט, למשל), אתם ממש לא חייבים לרכוש מוצרים במאות שקלים. למעשה, אתם לא חייבים לרכוש מוצרים בכלל, אלא פשוט ללכת לשוק הקרוב למקום מגורכם.

 

לפעמים כל מה שאנחנו צריכים בשביל להעלים עיגולים שחורים, למצק את העור ולהעלים חצ'קון שצמח לנו משל היינו מעריצת וואן דיירקשן, נמצא לנו מתחת לאף, במקרר או במדף של הסופר. אז שנייה לפני שאתם מתפתים לעוד סרום חדש, או קובעים תור לקוסמטיקאית, הנה כמה המלצות לטיפולים טבעיים לחלוטין, שיחסכו לכם לא מעט שקלים וכימיקלים.   

 

צילום: Shutterstock

 

טיפול פנים מהיר למראה צעיר ורענן, באדיבות שמחה דגן עזריאל, נטורופתית מחברת מורז צמחי מרפא: 

שלב ראשון - פילינג: לערבב כף קוואקר עם כף נבט חיטה טחון ולחבר ביניהם עם מים פושרים, עד לקבלת עיסה. למרוח בעדינות את התערובת על פנים רטובות במשך דקה, תוך כדי תנועות סיבוביות. כשהקוואקר מתייבש, אפשר לשטוף את הפנים במים פושרים ובעזרת צמר גפן.

 

שלב שני - החייאת העור: לעסות את הפנים עם רבע כפית שמן זית איכותי ומיד אחר כך עם קובית קרח למשך שתיים עד שלוש דקות.

 

שלב שלישי - מסיכת הזנה ויופי: לערבב חלמון ביצה, כפית שמן זית או שמן שקדים וחצי כפית מים מינרליים, למרוח על הפנים ולהשאיר למשך רבע שעה. לחילופין אפשר לקחת חלבון ביצה, כפית מיץ לימון וחמש טיפות וודקה איכותית (כן, מסתבר שלוודקה יש עוד יתרונות). את כל התרכובת הזו מורחים על הפנים למשך שתי דקות ושוטפים בעזרת צמר גפן ספוג במים, תוך כדי תנועות עיסוי.

 

גם ד"ר קובי שמיר, מוסמך לרוקחות קוסמטית ומומחה לרפואה סינית ודיקור קוסמטי בחברת תפוח טכנולוגיות, מעניק כמה מתכונים טבעיים:

 

  • מסיכה לרגליים נפוחות וכואבות: לערבב חצי כוס מיץ רימונים עם שתי כפות מיץ לימון ולהוסיף שש כפות של קרם רגליים. למרוח את התערובת על כף הרגל, ללפף מסביב ניילון נצמד לספיגה טובה יותר, ולהשאיר למשך רבע שעה עד 20 דקות. אחר כך לשטוף עם מים פושרים.

 

  • מסיכה לעור הסובל מאקנה: להשרות בכוס מים חמים 2-3 שקיות תה יחד עם עלה ריחן מיובש, למשך 10-20 דקות. לאחר מכן להספיג על הפנים בעזרת צמר גפן.

 

  • טיפול לעור יבש: לערבל בבלנדר קומץ נדיב של קמח שיבולת שועל, תמצית וניל וסודה לאפייה, עד שתתקבל עיסה חלקה. להוסיף את העיסה לאמבטיה, בזמן שממלאים אותה במים. התערובת מומלצת גם כטיפול לעור מגורה. 

 

צילום: Shutterstock

 

יפית אלימלך, קומסטיקאית פרא רפואית ובעלת המותג YE, מנדבת מתכונים מחלב, העשיר בחומצת חלב ששייכת למשפחת החומצות האלפא הידרוקסיות:
 
  • מסיכת לחות מרעננת: למעוך בבלנדר 2 כפות גבינה לבנה, 2 כפות מחית תמרים, 2 כפות ג'ל אלוורה וכפית מיץ לימון. רצוי לקרר את המחית למשך חצי שעה ואז למרוח על הפנים, להמתין 20 דקות ולשטוף. 
 
  • פילינג זוהר לתפארת: לערבב 1/2 כוס יוגורט, 2 כפות סוכר חום, 2 כפות קווקר/2 כפות קפה שחור/2 כפות מלח, שני תותים, כפית לימון וכפית דבש. מיד לאחר העירבוב למרוח בתנועות סיבוביות על הפנים והגוף ולשטוף. 
 
קטיה שו, המדריכה הראשית במותג טיפוח הציפורניים orly, ממליצה על טיפול עבור כוססי הציפורניים: 
 
אם אתם סובלים מפצעים פתוחים (ואפילו מדממים), מומלץ לטבול את קצות האצבעות במעט דבש, אותו אפשר לחמם טיפה על מנת להקל על הטבילה. כדאי לטבול בין 15 ל-20 דקות ולבצע את הטיפול לפני השינה. כדי לטפל בפצעים פתוחים יותר, אפשר להשאיר את הדבש ולשים על הידיים כפפות, אפילו למשך כל הלילה. מכיוון שהדבש הוא אנטי-בקטריאלי, הוא יחסל כל בקטריה וימנע מהן לפתח דלקות.
 
צילום: Shutterstock
 
מעצב השיער רועי חמו ממליץ על מתכון לריכוך השיער:
 
לערבב חצי כוס דבש עם שמן זית בהתאם למצב השיער: שיער יבש - רבע כוס שמן, שיער רגיל 2 כפות שמן. לאחר החפיפה, לעסות את המרכך לתוך השיער, לכסות בכובע אמבטיה ולהשאיר על השיער למשך כחצי שעה. לאחר מכן, לשטוף היטב במים חמימים ולנגב בעדינות. 
 
גל אלטמן, המדריך הראשי במותג הטיפוח חאלבין, מציע מתכון לתחליב גוף:
 
לערבב כפית אחת של דבש עם כפית אחת של שמן ירקות ורבע כפית מיץ לימון. את התחליב שמתקבל אפשר למרוח בהתאם לאזורים היבשים בעור - על המרפקים, העקבים כפות הרגליים וכדומה. להמתין כ- 10 דקות ולאחר מכן לשטוף עם מים חמימים. ניתן לחזור על הפעולה 2-3 פעמים בשבוע.
 
גלי פלטינוב, קוסמטיקאית מחברת כריסטינה, ממליצה על פילינג פסיפלורה לאזור המחשוף והצוואר, שמעניק לעור זריקת ויטמינים:
 
להכין תערובת מאחד לבן או אשל, פרי פסיפלורה ושתי כפות דבש. לטחון את התערובת בבלנדר ולשפשף בתנועות קלות על אזור הצוואר והמחשוף. לחכות כ-10 דקות ולשטוף.
החלב החמוץ מכווץ את כלי הדם ואף מלבין את העור, גרגירי הפילינג מסירים בעדינות את תאי העור המתים, הדבש מזין וכתוצאה העור נראה חלק וזוהר יותר.
פית אלימלך, קומסטיקאית פרא רפואית ובעלת המותג YEמעניקה מתכונים מחלב (חומצה לאקטית) העשיר בחומצת חלב ששייכת למשפחת החומצות האלפא הידרוקסיות תועלות טיפוח רבות.
מסיכת לחות מרעננת: 2 כפות גבינה לבנה, 2 כפות מחית תמרים, 2 כפות ג'ל אלוורה 1 כפית מיץ לימון. מועכים הכול בבלנדר, רצוי לקרר את המחית חצי שעה. למרוח על הפנים, להמתין 20 דקות ולשטוף.
פילינג זוהר לתפארת:1/2 כוס יוגורט, 2 כפות סוכר חום, 2 כפות קווקר/ 2 כפות קפה שחור/ 2 כפות מלח, 2 תותים, 1 כפית לימון, 1 כפית דבש. מערבבים את כל המוצרים ומשתמשים מיד. למרוח בתנועות סיבוביות על הפנים והגוף ולשטוף
טיפוח הציפורניים – קטיה שו, המדריכה הראשית במותג טיפוח הציפורניים orly
אם אתם כוססים ציפורניים ואתם סובלים מפצעים פתוחים, ואפילו מדממים מומלץ לרפא את הפצעים הפתוחים בקצות האצבעות וסביב הציפורניים בעזרת הדבש. יש לטבול את קצות האצבעות בדבש, ניתן לחממו קלות, כדי להקל את הטבילה. יש לטבול את האצבעות בין 15 ל-20 דקות. בצעו טיפול זה לפני השינה. כדי לטפל בפצעים פתוחים יותר יש ללבוש כפפות לאחר מכן, אפילו כאשר אתם ישנים. דבש הוא אנטי-בקטריאלי, הוא יחסל כל בקטריה וימנע מהן לפתח דלקות.
 
 
 
מעצב השיער רועי חמו ממליץ על מתכון למרכך שיער בשילוב הדבש הטהור:
מרכך שיער:מערבבים חצי כוס דבש עם שמן זית בהתאם למצב השיער: שיער יבש - ¼ כוס שמן, שיער רגיל 2 כפות שמן. לאחר החפיפה מעסים את המרכך לתוך השיער מכסים את השיער בכובע אמבטיה ומשהים על השיער למשך כ-30 דקות. לאחר מכן שוטפים היטב במים חמימים ונעימים, ומנגבים את השיער בעדינות.
גל אלטמן, המדריך הראשי במותג הטיפוח 'חאלבין' מציע מתכון לתחליב גוף בשילוב שמן ירקות שיש בבית:
תחליב לעור הגוף:מערבבים כפית אחת של דבש עם כפית אחת של שמן ירקות ו- ¼ כפית מיץ לימון. תחליב זה מורחים, בהתאם ליובש העור, על המרפקים, העקבים כפות הרגליים וכו'. להמתין כ- 10 דקות ולאחר מכן לשטוף עם מים חמימים. העור יוותר רך ונעים למגע. ניתן לחזור על הפעולה 2-3 פעמים בשבוע.
גלי פלטינוב , קוסמטיקאית מחברת "כריסטינה" ממליצה על פילינג פסיפלורה:
לפסיפלורה סגולות רפואיות המעניקות תחושת שלוה ורוגע. יש בה כמות גבוהה של סיבים תזונתיים והיא עשירה בויטמינים בעיקר C, B, Eומכאן, יתרונותיהם לשימוש גם בעולם הקוסמטיקה.
פילינג פסיפלורה לאזור מחשוף וצוואר: להכין תערובת מ: אחד לבן/אשל, פרי פסיפלורה , 2 כפות דבש.
לטחון את התערובת בבלנדר ולמרוח  ולשפשף בתנועות קלות את אזור הצוואר והמחשוף, לחכות כ-10 דקות ולשטוף.
החלב החמוץ מכווץ את כלי הדם ואף מלבין את העור , גרגירי הפילינג מסירים בעדינות את תאי העור המתים, הדבש מזין והעור נראה חלק וזוהר יותר.