בסבב פרזנטציות החורף שנערכו בחודש שעבר, היה המחיר הנושא שכולם רצו לדבר עליו. על סף מיתון עמוק, וכשרשתות אופנה מקומיות נסגרות בקצב מסחרר, התחושה היא שהשורה התחתונה בקופה היא זו שתיתן את המילה האחרונה עבור הקונה.

 

כמובן שגם זארה ומנגו, שתיים מהרשתות הכי אהובות על הישראליות, בחרו להגיב לתנאי השוק המשתנים. לפני כשנתיים החליטו במנגו לעדכן את רמת המחירים כלפי מטה, במטרה להתחרות עם הרשתות הצעירות והזולות יותר. הוזלת המחירים (בסביבות 20% על פריטים פופולריים) אמנם החזירה לרשת לא מעט לקוחות, אבל גם גררה תלונות רבות על הידרדרות איכות הבדים והתפירה.

 

רשת זארה בחרה בכיוון אחר. מי שידועה בתרגום טרנדים מהיר ואיכותי של פריטי מפתח שנצפו על המסלולים רק שבוע לפני, עיגלה את מחירה כלפי מעלה והתקרבה לרמת המחירים של רשת הבת האיכותית, מקסימו דוטי. פריטי הבייסיק וקו ה-TRF הצעיר עדיין מדשדשים בקו העליון של 200 שקל, אבל החליפות, הג'ינסים, הג'קטים והסוודרים נמתחו היטב כלפי מעלה.

 

חמושים בתובנות אלו, יצאו לחנויות זארה ומנגו כדי לבדוק מה עדיף לשים בשקית – זול וטרנדי או איכותי ויקר? התוצאות לפניכן:

 

סוודרים:

 

מימין: זארה, 199 שקל; מנגו, 249.90 שקל

 

בשתי הרשתות מציעים שפע מסחרר של סריגים בדרגות עובי שונות, עם נטייה ברורה לכיוון הגוונים האפורים למיניהם. בניגוד לפריטי בייסיק אחרים, קשה לזייף בסוודרים: בד מגרד ולא נעים, גזרה שמאבדת את צורתה לאחר הכביסה וכדוריות בד וחוטים פרומים פוגעים במראהו ויוצרים לוק מוזנח ולא מחמיא.

 

בזארה מצאנו סוודר משבצות חביב (199 שקל) שנראה בסדר על הגוף, אבל לא היה נעים במיוחד. דווקא הקרדיגן במנגו (שספציפית היה יקר יותר – 249.90 שקל) היה הרבה יותר נחמד להתכרבלות, אם כי הגזרה שלו הגבילה אותו לנשים גבוהות בלבד.

 

שורה תחתונה: בזארה היה יותר מבחר של גזרות וצבעים, אבל במנגו התאהבנו והסכמנו לשלם עוד 60 שקל עבור פריט שימושי.

 

מכנסיים מחויטים:

 

מימין: זארה 299 שקל; מנגו 189.90 שקל

 

תעיד כל בחורה שנזקקה אי פעם למכנסיים מחויטים לעבודה משרדית – מדובר במסע חיפושים סיזיפי, אכזרי ולרוב כזה שגובה קורבנות בנפש (ובקורבנות אנחנו מתכוונים אלייך, ממררת בבכי בתא ההלבשה). נדמה שהרשתות הזרות טרם מצאו תרגום נאות למכנסיים עבור האגן הים התיכוני ומייעדות את רוב הסחורה שלהן לאירופאיות דקיקות וגבוהות, ששומרות על בטן שטוחה גם אחרי שלוש לידות.

 

בזארה נכנסנו לתא ההלבשה עם שלוש מידות שונות כדי למצוא זוג מתאים ובמנגו המוכרת הציעה את שירותי התופרת ("את רק צריכה לקצר קצת וזה יהיה מושלם"). מבחינת איכות, ולמרות הבדלי המחירים, מעדיפות דווקא את מחלקת המכנסיים של מנגו, שהייתה סובלנית יותר כלפי הגזרה המזרח תיכונית. בזארה חלק מהמכנסיים המחויטים הרגישו לא נוח ונצמדו בצורה לא נעימה באזור הירכיים. 

 

שורה תחתונה: מנגו, כי הגזרות סובלניות יותר והמחיר נוח.  

 

שמלות מחויטות:

 

מימין: זארה, 369 שקל; מנגו 249.90 שקל

 

נתחיל מהחדשות הטובות: בשתי הרשתות יש מבחר גדול מאוד של שמלות בגזרות שונות שיתאימו כמעט לכל מבנה גוף. יש ייצוג נאה לכל טרנד אפשרי (שמלות קלוש, שמלות צינור, שמלות מידי ועוד) ובצבעים חורפיים למהדרין (אדום, בורדו, כחול, שחור ואפור). במנגו הגזרות מהודקות יותר, אבל השמלות נראות הרבה פחות טוב מזארה, לפחות בגזרות המחויטות. אם זאת, הבדלי המחירים במחלקת השמלות היו הבולטים (במנגו מצאנו שמלה ב-100 שקל ואילו בזארה גם ב-800 שקל) ביותר ויש לקחת זאת בחשבון.

 

שורה תחתונה: בזארה יקר יותר, אבל יפה ואיכותי יותר. אם את קונה שמלה פעם בעונה מוטב להשקיע בזארה.  

 

נעלי עקב

 

מימין: זארה, 299 שקל; מנגו, 579.90 שקל

 

מחלקות הנעליים של מנגו וזארה לוחצות על הגז עד הסוף כשזה מגיע לטרנדים. המחירים די דומים בשתיהן (מתחילים ב-200 שקל ונעצרים סביב 800 שקל עבור מגף סביר) והאיכות סבירה. בזארה דווקא הולכים לכיוון הצבעוני יותר ומציעים מבחר גדול יותר של דגמים, כמעט כולם על עקבים בגדלים משתנים. במנגו המבחר מצומצם וסולידי יותר ונשאר בגוונים הרגועים שישתלבו עם חליפה לפגישות חשובות. לא מצאנו הבדלים משמעותיים במחיר, בסטייל או בעיצוב ורק נציין כי בשתי הרשתות הנעליים היו לא נוחות אחרי הליכה קצרה ובעיקר מדובר בנעליים לעונה אחת בלבד.

 

שורה תחתונה: זהות באיכות ובמחיר, רק לזארה יש יותר טרנדים לבחור מהם.

 

מעילים  

 

מימין: זארה, 679 שקל; מנגו 639.90 שקל

 

כבר באמצע אוקטובר התמלאו חלונות הראווה מעילי צמר, כאילו אנחנו משתוללות בערבות רוסיה ולא מזיעות על איילון בדרך למשרד. בינתיים לא נראה כי החורף עושה סימנים של הכרה במצבנו, אבל לכשיבוא מומלץ לקפוץ להתרעננות בזארה. נכון, המחירים הם בסביבות 100-200 שקל יותר לכל מעיל, אבל האיכות חשובה פה והמעילים כנראה ישרדו לאורך זמן. דווקא בגזרת הג'קטים הקלילים יותר, מצאנו יתרון לרשת הזולה יותר. בהתחשב בעובדה שבישראל חורף הוא יותר פיקציה פרסומית מעונה אמיתית, אולי שווה לשקול להתמקד בהם.  

 

שורה תחתונה: המעילים בזארה יקרים אבל איכותיים יותר ושווים את ההשקעה, אבל אם את מחפשת מעיל טרנץ' קליל או ג'קט אפשר למצוא במנגו מציאות משתלמות במיוחד.

 

לסיכום: בשני ביקורים בסניפי הדגל של הרשתות הספרדיות לא נמצא הבדל משמעותי

באיכות הסחורה, במיוחד בפרטי הבייסיק, הנעליים והאקססוריז. זארה מתרגמת טרנדים בצורה איכותית ומהירה יותר, בעוד שמנגו מטפחת נישה הולכת וגדלה של בגדי קז'ואל לנערות המשרדים במחירים משתלמים. כדי למצוא את השמלה לאירוע הבא שלכן – לכו לזארה. כדי להתלבש לפרזנטציה הקרובה או סתם ליום רגיל במשרד – בחרו במנגו.