מרלן טאפיה, תושבת ניו מקסיקו שנעצרה על הפרת תנאי שחרור, סבלה במשך שבועות לאחר שסוהרת ריססה את הנרתיק שלה בגז פלפל.

 

עוד ב-Onlife:

 

על פי רישומי בית משפט, טאפיה נעצרה לאחר שהפרה את תנאי השחרור שלה (תולדה של מעצר קודם, על סמים). היא נלקחה לבית המעצר של מחוז ברנלילו והועברה למקלחות לצרכי חיפוש גופני. טאפיה נצטוותה על ידי הסוהרות ג'ניפר סטפ ובלנקה זאפטר להתכופף ואז הן הבחינו בשקית הבולטת מהנרתיק שלה. במקום לקחת אותה לבית החולים במטרה להוציא את השקית (הליך שאימצו לאחרונה במשטרת ניו מקסיקו), זאפטר העדיפה לרסס גז מדמיע ישירות על איברי המין של טאפיה פעמיים - פעולה שכמובן לא סייעה להוציא את השקית אלא רק שימשה כעונש אכזרי ומיותר.

 

המדיניות של בית המעצר בעניין חיפוש גופני קובעת כי במקרה בו נמצא אובייקט זר בתוך הגוף, יש לקחת את העצורה לאיש צוות רפואי שיוציא את אותו האובייקט. טאפיה, לעומת זאת, נלקחה לרופא רק אחרי שזאפטר ריססה כימיקלים על איבר מינה.

 

כתוצאה מהפעולה האכזרית, סבלה טאפיה מ"כאב חמור שנמשך במשך שבועות, כוויות , אינפקציה, נפיחות באיבר המין וצריבה במתן שתן".

 

האגודה לזכויות האזרח האמריקאית הגישה תביעה בשמה של טאפיה, בטענה לעונש אכזרי ולא מקובל. פיטר סימונסון, יו"ר סניף האגודה לזכויות האזרח של ניו מקסיקו,  אמר כי "אנחנו חייבים לדאוג לזכויות של כל בני האדם, גם אלה שבכלא. מדובר בעינוי. זה פשוט רוע לב ורשעות שקשה להעלות על הדעת. ניתן לרסס את הספריי הזה על חלקים אחרים בגוף כדי לגרום לכאב, אבל אם מרססים אותו על החלק הכי רגיש בגוף האדם, הכאב מוכפל. לא הייתה לי שום סיבה לעשות את זה. טאפייה לא נקטה באלימות".

 

יש לציין שהשימוש בגז פלפל מותר אך ורק במקרים בהם ישנו איום ממשי ומידי על שוטר/ת בתפקיד. במקרה זה, העצורה כלל לא הביעה התנגדות פיזית.

 

חושבים שפיטרו את הסוהרת? אתם טועים. זאפטר עדיין מועסקת בבית המעצר באותו התפקיד בדיוק.