רשתות לצעירות המתמחות באופנה מהירה, טרנדית וזולה להחריד נראות נכון לעכשיו כקמעוניות היחידות שישרדו את צונמי פשיטות הרגל שעובר על עולם האופנה הישראלי. הן מתמקדות בכמות ולא באיכות ונדיר למצוא בהן פריטים במידה 40 מעלה, כך שנשים רבות שחפצות לקחת חלק בהילולת השופינג הזולה נדחקות החוצה. ולמרות זאת, ומכיוון שכנראה הן והג'וקים יהיו היחידים שיישרדו שואה כלכלית/גרעינית, יצאנו לבדוק מה יכולה אישה בוגרת, שאיננה מחזיקה במידות גבעוליות, לקושש בקולקציות החורף החדשות שלהן וכמה זה יעלה לה.

 

עוד באון לייף

 

 

Twentyfourseven

רשת הבת של חברת רנואר פונה במכוון לגילאים מהסוג החביב על אבא של אייל גולן, ומייעדת את הקולקציות שלה לנערות בגילאי 14-22. העיצובים הם בהתאם: טרנדים להחריד, דמוי עור, הדפסים שבטיים, מכנסונים קצרים וג'קטים שספק אם ישרדו את החורף. יש לציין כי כמו בכל שנה ניכר כי צוות המעצבים משכיל לתרגם את הטרנדים העולמיים בצורה הולמת למציאות הישראלית, וגם מי שלא תמצא את המידה הרצויה, תוכל להתנחם באקססוריז לא רעים בכלל.

 

 

 

עטוף  רוח נעורים: מעיל פייפינג עם רכיסה כפולה מעל החזה וצווארון רחב. מדובר בפריט מושלם ואיכותי שמצליח לעמוד על הקו הדק שבין טרנדיות לאלמותיות. הוא לא מיועד לבעלת כתפיים רחבות או למישהי עם חזה גדול, אבל הוא מספיק סולידי כדי שגם אישה אופנתית בת 40 פלוס תרגיש בו בנוח. הוא מבין הפריטים היקרים בקולקציה ובצדק.  

מחיר: 329.90 שקל. 

 

 

 

מציאה: ג'קט בכחול צי עם בטנה מודפסת ורכיסת כפתור. המידה הגדולה ביותר התיישבה נהדר על בחורה באמצע שנות השלושים שלה, בעלת חזה בינוני ושנוהגת ללבוש מידה 42 בחולצות (אם כי היא לא רכסה את הג'קט, לא צריך להגזים). הצבע העדכני והתפירה הנאה קנו את ליבנו, כמו גם העובדה כי מדובר בפריט בסיסי שיכול להשתלב במלתחה בקלות.  

מחיר: 299 שקל.

 

 

 

מתלבטת: חצאית מידי משובצת בשחור לבן. חזרתן של חצאיות המידי לאופנה הן בשורה משמחת (בתנאי שאת לא בחורה נמוכה) בזכות העובדה שהן משדרות שיק לא מתאמץ ואלגנטי שרבות מחפשות. בקולקציה מצאנו חצאית חביבה מאוד, שבזכות חגורה רחבה מצליחה גם להשטיח בטן קטנה וסוררת. החצאית לא לחצה במותניים שזה כבר דבר חיובי, אבל התפירה שלה טעונה שיפור. מצד שני, במחיר הזה, אי אפשר להתלונן.

מחיר 180.90 שקל.

 

 

 

אפשר למצוא גם ברשתות אחרות: סריג ורוד עם מפתח חזה בצורת וי עמוק במיוחד (אידיאלי לנשים עם חזה גדול) וסיומת הדוקה מתחת לסרעפת. הסריג שייך לטרנד האוברסייז החביב על נשות ישראל והוא מאפשר גם לנשים במידות גדולות יחסית (או כאלו שסוחבות עדיין את משקעי הלידה האחרונה) להתנייד בו בנוחות. רק קחי בחשבון שהסיומת שלו מחייבת אותך להיצמד לטייץ או לג'ינס צמוד במיוחד, כדי לא להגדיל בצורה משמעותית את אגן הירכיים.  

מחיר: 179.90 שקל.

 

להתרחק ומיד: ג'ינסים ומכנסיים. למרות שאיתרנו כמה פריטים מוצלחים בקולקציה הנוכחית, רובם לא עברו את קו הקרסול וגם אז זה לא היה מחזה יפה. הרשת מתחילה את מידות המכנסיים שלה במידה 34 וגם נשים שהן מידה 38-40 עלולות להרגיש שם לא נוח. עדיף להשקיע את הכסף במקום אחר.

 

 

 

מחלקת אקססוריז: לגמרי שווה סיבוב בנפרד. חפשו את תיקי הוינטג' המקסימים ואת המגפיים הצבאיות עם העקב הקטן, שילוו את כולן בחורף הקרוב.

 

 

Forever 21

הרשת האמריקאית שכבשה את השוק הישראלי בסערה האיצה - על פי השמועות לפחות -  את סגירתן של כמה רשתות מקומיות. הסניף בעזריאלי מכשף בגודלו, אפוף במוזיקה רועשת ובאלפי פריטים אשר מסודרים באופן מופתי הודות לצבא עמל של מוכרות. רוב הפריטים זולים מדי ולא ישרדו יותר מכמה כביסות, אך בכל זאת הצלחנו למצוא כמה פריטים ששווה לצאת בשבילם מהבית.

 

 

 

מציאה: מעיל מנומר בשחור לבן. נכון, מדובר בטראש, אבל בטראש האיכותי ביותר שרשת אמריקאית יכולה להציע. המעיל אמנם לא תפור בצורה הכי מעוררת השראה, אבל הוא כיפי ללבישה ויכול לשדרג כל שמלה שחורה בצ'יק, בתנאי שתעטפי את הכול בחוש הומור. והעיקר – המחיר שלו הופך את ההחלטה להרבה יותר קלה.  

מחיר: 129 שקל.  

 

 

 

עטוף רוח נעורים: חצאית עיפרון בורדו. ממבט ראשון החצאית הזו נראית כמו האויבת הכי גדולה לבחורה שטחנה כמה בייגלה בארוחת הצהרים: הדוקה, צמודה ולא נוחה בעליל. אבל אחרי שמודדים אותה מבינים שהיא דווקא יכולה להיות ידידתך הטובה ביותר. היא אלסטית בצורה מעוררת השתאות והצבע הדומיננטי מטשטש פגמים בולטים למדי. האמת, הופתענו.

חצאית: 36.90 שקל.  

 

 

 

מתלבטת: סווטשירט מוזהב ומגניב עם סיומת גומי שחורה במותן, בצווארון ובקצה השרוולים. הסווצ'ר הזה כל כך מגניב שהוא מיד שבה את לבנו, בניסיון אחרון להיות קולית כששנות העשרים הן עדיין זיכרון מוחשי. כמו ברשתות אחרות, הוא לא נרכס בקלות על חזה גדול, אבל גם פתוח עם טישרט מתחת וג'ינס ראוי הוא נראה נהדר. עכשיו נשאר להחליט לאן ללכת איתו.  

מחיר 139.90 שקל.

 

 

 

אפשר למצוא גם ברשתות אחרות: ג'קטים דמויי עור ו\או פלסטיק בגזרת אופנוענים. נכון, בפוראבר בוודאי תמצאו אותם במחיר הזול ביותר, אבל בעיות האיכות והתפירה של רוב הפריטים בקולקציה נראית למרחקים בפריטים אלו, ולמרות שהמידות הגדולות התאימו בקלות לנשים בוגרות, הן לא הלמו את הסטטוס החברתי שלהן.

מחיר: 109 שקל.  

 

להתרחק ומיד: הרשת שיתפה לאחרונה פעולה עם חברת דיסני והוציא קולקציית קפסולה של סווצ'רים, חולצות, אביזרים ושמלות עם דמויות מיקי מאוס וחבריו. על המדפים, על ילדים קטנים ועל נערות תועות תראה כל החמידות הזו כמו דובשנייה מתוקה. על נשים בוגרות, לעומת זאת, זה יראה מגוחך. לא משנה כמה מיקי נראה לך עולץ, אם כבר יש לך פיג'מה רכה בבית, מוטב לדלג על קולקציה.

 

 

 

מחלקת אקססוריז: מאות תכשיטי פלסטיק ומתכת זולים שלא ממש יתאימו ליד בוגרת וענוגה. במקום כדאי להתמקד בגרביונים שמראים עמידות מרשימה גם שנים לאחר מכן ובמגפונים שכנראה לא יישארו איתך עד פברואר, אבל עד אז יקטפו בשבילך מחמאות משובחות.