שרה חרב (SARAH HARB) ודבורה לוי (DEBORAH LEVY) הן שתי בחורות צעירות, שחולמות כבר מילדות על עוגות. אחרי שסיימו ביחד את לימודי הכלכלה והשיווק באוניברסיטה, החליטו השתיים להגשים את חלומן ולהפוך אותו למציאות, וכך בסוף שנת 2013 פתחו הבנות את פטיסרי החלומות שלהן. משמעות השם שבחרו, הוא הפיות הפטיסייריות והוא טומן בחובו גם משחק מילים, שהרי בהגיית המילים LES FEES אפשר לחשוב שמדובר על בנות, כלומר הבנות הפטיסייריות.

 

דבורה משתפת בהתלהבות את הלקוחות החדשים (צילום: שרון היינריך)

 
אבל זה לא הכל, הקשר בין שרה לדבורה הוא יותר מעניין מקשר רגיל בין שתי חברות. שרה, היא לבנונית מוסלמית ודבורה, הדברנית מבין השתיים, יהודייה צרפתיה. מקסים לשמוע אותן מדברות ומזדהות עם התחושה שכאשר מדובר במזון, ובעיקר בתחום הפטיסרי והמתוקים, הגבולות נפרצים והטעמים וחומרי הגלם מאחדים את כולם. שרה ודבורה מספרות שמבחינתן הדת מעולם לא הייתה עניין, בראייתן בני האדם עצמם הם העיקר ולא הדת אליה הם משתייכים.
 
אל תוותרו על הטארט וניל, מעדן (צילום: שרון היינריך)
 
על מנת להגשים את חלומן, חברו שרה ודבורה לשף פטיסייר אדי בנגנאם (EDDIE BENGHANEM) הנחשב לאחד מבכירי השף פטיסיירים הצרפתיים. בנגנאם עבד בעבר כשף פטיסייר במלון ריץ היוקרתי ומשנת 2008 מנצח על תזמורת המתוקים של מלון טריאנו (TRIANON PALACE) המפורסם בוורסאי ומשמש כיועץ בתחום הפטיסרי. בנגנאם, תפר עבור הבנות את חליפת הקינוחים האולטימטיבית עבורן, 12 קינוחים קטנים, נשיים ושיקיים, קינוחי פיות.
 

ביסים קטנים של עונג, אפשר לטעום יותר מאחד (צילום: שרון היינריך)

 
הפטיסרי הממוקמת ברחוב רמבוטו, אחד הרחובות המרכזיים של רובע המארה, המוביל לאזור "לה האל" (LES HALLES) מושכת אליה לקוחות רבים. דבורה מסבירה לי שיש לקוחות קבועים המתגוררים ברובע, אלו מנסים בכל פעם קינוח אחר ונכנסים לחנות בכל פעם שעוברים במקום על מנת לראות ולנסות טעמים חדשים. בנוסף לדיירי הרובע, מגיעים לחנות גם עוברים ושבים רבים, העושים את דרכם מהמארה או אל המארה. כמות האנשים החולפת ברחוב גדולה ואין רגע בו תמצאו את החנות ריקה מאדם.
 
פיית הפרלינה מחוץ לקוקט (צילום: שרון היינריך)
וכך זה נראה מבפנים (צילום: שרון היינריך)
 
דבורה לא מפסיקה לספר בהתלהבות, לכל לקוח שנכנס לחנות, על הרעיון שעמד מאחורי הקינוחים שרקח בנגנאם בשיתוף עם הבנות. "טעמנו קינוחים כמעט בכל פטיסרי פריסאית, ניסינו סוגים רבים של קינוחים וחפשנו את שילובי הטעמים הטובים ביותר לדעתנו. לאחר מכן, ביחד עם בנגנאם בנינו קולקציה של קינוחים קטנים, המבוססים על הקינוחים הצרפתיים הקלאסים". בנגנאם והבנות החליטו לתת למסורת את המקום הראוי, ובמקביל להעניק לה טוויסט עדכני. כך נוצרה קולקציה של קינוחי ביס קטנים במגוון טעמים, המוגשים בצורה אחידה בתוך קוקטים מעוצבים. במקום נמכרים גם קרמלים, מרשמלו איכותי וחטיפי שוקולד ממכרים.
 
פיית המרשמלו, מעדן לחובבי הז'אנר (צילום: שרון היינריך)
לא להתעלף? (צילום: שרון היינריך)
 
הפטיסרי הקסומה מעוצבת בצורה חדשנית ונראית כמו חנות תכשיטים. דגמים של קולקציית הקינוחים מוצגת במרכז החנות בתוך פעמוני זכוכית, ממש כשם שמציגים יהלומים בחנויות בכיכר ונדום. בויטרינה לא גדולה מונחים קינוחי הביס שורות שורות, המראה מהפנט ודבורה דואגת למלא את השורות בכל פעם שהן מתחילות להתרוקן, שהרי המראה של מרבד הקינוחים הזה הוא חלק מהעניין. הייצור של כל המוצרים הנמכרים בחנות מתבצע במעבדה הנמצאת ממש מאחורי אזור המכירה, עובדה המבטיחה טריות וזמינות של כל המוצרים.
 
אזהרה, זה ממכר (צילום: שרון היינריך)
 
כראוי לפטיסרי החדשות שצצות בעיר האורות, הרי שגם כאן עובד בנגנאם על פי קולקציות מתחלפות. למרות זאת, ישנם קינוחים המורכבים מחומרי גלם רב עונתיים שסביר מאוד שתמצאו בפטיסרי בכל עונה. כזה הוא טארט הוניל (TARTE VANILLES) המעולה, המורכב מבצק סבלה פריך מאוד, ביסקוויט עדין וקרם וניל העשוי משילוב של וניל מדגסקר, וניל מהודו ווניל מטהיטי.לטעמי מדובר באחד הקינוחים הטובים ביותר אצל הפיות. חובבי האגוזים והפרלינה יתענגו על הנוואזט (NOISETTE) העשוי ביסקוויט אגוזי לוז, פרלינה קרוקנטי, קרם מוסלין עם אגוזי לוז וקרמו ג'אנדוז'ה. אם אתם הרפתקנים נסו את הבונבון (BONBON) העשוי מרשמלו משובח המיוצר במקום, קרם בארומת בונבון וקונפיטורת תות.
 
rue Rambuteau 21
פתוח משלישי עד ראשון 11:00 עד 20:00
 
מטרו RAMBUTEAU