לא ברור מה ניסה ניסו שחם ללמד אותנו השבוע, כשהתראיין לידיעות אחרונות ולערוץ 2. ברור מה למדנו:  בעולמו המוסרי של שחם, בעולמו הדמיוני של שחם, שמונה שוטרות, נעתרו מרצונן החופשי לקיים איתו יחסים מסוגים שונים -"מרצונן החופשי".

 

בעולמו המוסרי של שחם, בעולמו הדמיוני של שחם, לעובדה שהוא עונד דרגות ניצב, יכול להכריע בגורלן, נחשב "אלוהים" בארגון ההיררכי והכמו-צבאי בו הוא פועל, נשים צעירות וזוטרות ממנו, "מסכימות" "מרצונן החופשי" לקיים איתו יחסים, בסרט נע.

לעובדה שהן נשים צעירות ממנו וזוטרות ממנו ותלויות בחסדי "אלוהים" לקידומן, אין כל משמעות.

 

העובדה שרק בארגון היררכי גבר יכול לקיים יחסים עם כל-כך הרבה נשים צעירות ממנו כאילו הוא מבלה בבורדל, היא דמיונם של הקוראות והקוראים, הצופות והצופים בניצב המתראיין והמתייסר.בעולמו המוסרי והדמיוני של שחם, זה הכל עניין בינו לבין אשתו, מין משבר זוגיות שכזה באמצע החיים.

 

עוד לא ברור מה יהיה בבית המשפט. הפרקליטות לא מצטיינת לאחרונה בגיבוש התיקים הפליליים שהיא מגישה לערכאות השיפוט. עוד לא ברור אם סוללת עורכי הדין שלו תדרוס את הפרקליטים שלנו, פרקליטי המדינה.

מה שברור ומעודד – שאיש לא חושב שניסו שחם צודק. חוץ מניסו שחם ומפרקליטיו ומיח"צניו ומהעיתונאים והעיתונאיות שמתמסרים לגרסתו ומקשיבים לו בקשב רב, השבט אמר את דברו.

ניסו שחם לא יכול להיות שוטר. משטרת ישראל איננה בורדל. וקצינים בכירים איננם יכולים לנהוג בשוטרות משטרת ישראל כאילו היו חלק מתנאי השירות שלהם בארגון.

ההיקף, השיטה, והעובדה שניסו שחם אינו האחרון, מטרידה ומציקה ולרגעים מייאשת – איך זה שגברים עוד לא הפנימו שבארגון היררכי - יחסים עם כפופה אינם יכולים אף פעם להיות ב"הסכמה".

 

אף פעם זה לא אומר שאין מקרים, נדירים ומיוחדים, שבהם שני מבוגרים מתאהבים.

יש. אבל אז אין מה להסתיר.ואז – גם מדובר במערכת יחסים אחת. מיוחדת ורומנטית, שבה שני הצדדים מרגישים שווים.

 

במקרים הנדירים והמיוחדים האלה של קשר רומנטי באהבה מלאה בין בגירים בארגון היררכי, לא תפתח חקירה ולא יהיו מתלוננות, ולא יהיו פיקסלים על המסך.

כשיש חקירה וכשיש מתלוננות, רבות, זה אף פעם לא רומנטי וזה אף פעם לא בהסכמה, וזה אף פעם לא עניין של משבר בזוגיות בין ניסו שחם לאשתו.

כשזה קורה, השוטר הוא לא שוטר. וטוב שניסו שחם פשט את מדיו.

 

עכשיו שיילך לבית המשפט להוכיח אם הוא עבריין או זכאי. גם אם ייצא זכאי, שוטר לא יוכל יותר להיות. כי כדי להיות שוטר, לא מספיק להיות זכאי. צריך להיות נקי מכל רבב.

דוגמא ומופת לאחרים ואחרות. בהליכותיו. במנהגיו.

 

ניסו שחם הוא לא כזה, וכזה לא יהיה גם אם ייצא זכאי.

כי יהיה מה שיהיה בבית המשפט, במקום של הראיות והפרקליטים והגלימות השחורות והרבה מילים שנשמעות בעברית אבל הן בעצם השפה המשפטית,  בחיים האמיתיים יש שכל ישר של ההמונים, שפסקו שבניסו שחם דבק רבב.