הילד שלך באמת זקוק לסמארטפון? לחץ כאן להצטרפות לקו הטלפון של בזק >

 

גילוי נאות: לילד אחד מתוך שלושת ילדיי יש טלפון סלולרי. הוא כבר בחטיבה, ולא היה לי לא כוח, לא לב ובטח לא עמוד שידרה שלא להסכים לתת לו טלפון סלולרי. זה לא מקמצנות, רק שתבינו, זה בגלל שאני לא חושבת שילד בגילו צריך להיתקע עם הראש בתוך הסלולרי כל היום – כי אני יודעת שזה יקרה.  

 

ממה כל כך חששתי? מכך שילדים שיש להם סלולרי – בדרך כלל וברוב המקרים נוטים להתעלם יותר ויותר מהסביבה, ובעיקר מכם. הם משחקים איתם בלי סוף והתקשורת היא רק בסמסים, בוואטסאפים ובמילים מאוד קצרות ובדרך כלל בעברית לא תקנית. זה גם יקר, גם לא תמיד בטוח (כי סלולרי זה בדיוק כמו אינטרנט, שלא יגידו לכם אחרת), הם מאבדים את זה בלי סוף, שוברים את זה ותאמינו לי – אל תתחילו איתי בכלל בנושא. אבל נכנעתי.

 

לשמחתי, שני הילדים האחרים בגילאים שבו ממש אין שום צורך בסלולרי, והכי מוזר הוא שאני רואה את חבריהם (לא כולם) מסתובבים עם טלפון ביד מתחילת הבוקר ועד סוף הלימודים וגם אחרי. ואני שואלת את עצמי – למה, לעזאזל, הם לא משתמשים בשיטות המעולות והאחרות לתקשורת עם ההורים/החברים שלהם?

 

הילד שלך באמת זקוק לסמארטפון? לחץ כאן להצטרפות לקו הטלפון של בזק >

 

שאלתי את עצמי – והנה אני עונה.

1. הכי פשוט, הכי זמין. הטלפון הקווי האהוב והאמין. הגיעו הביתה מבית הספר? הופ – טלפון ישר אליכם שתדעו שהם בבית. כל דבר אחר שהם צריכים כל עוד הם בבית – אפשר להתקשר. גם כשהם מחליטים לצאת לבקר חבר שלהם אדון שוקו אחר – הם מגיעים לשם ומיד מתקשרים לעדכן כשהם הגיעו, שזה המספר בבית של החבר ושאר הודעות חשובות לאומה.

 

אצלנו זה נוהל – הגעת הביתה? תתקשרי אליי. גם לספר לי 2 דקות מה היה בבית הספר, גם שאדע שהגעת וגם כדי שאוכל להכין אותך שאין את הפסטה שאת אוהבת במדף הראשון במקרר, אלא במדף השני.

 

2. נגיד שהוא התקשר מהבית אבל אתם רוצים גם לראות במו עיניכם את המבחן  שבו קיבל 97? התקינו אצלם במחשב סקייפ פשוט וידידותי. הם יושבים להם בחמימות של הבית – מציגים לפניכם את המבחן בגאווה, ואתם יכולים לעשות קולות אמיתיים של מאושרים מהציון. אגב, להורים שמאוד אוהבים לעזור בשיעורי הבית – סקייפ הוא אולטימטיבי. הילד מראה את עמוד 29 שאלה 2 בחשבון, או שהוא יראה לכם את המפה של ישראל ולמה הוא לא מוצא את צפת שם. גאוני.

 

זה אמנם קצת מפריע, לעתים, במהלך העבודה – אבל אין כיף יותר באמצע ישיבה עסקית לפתור בעיה של מהירות בסגנון "אוטובוס יצא מירושלים במהירות של X  " וכו'.

 

3. את כל המסנגר'ים במחשב אתם מכירים? בפייסבוק, בגוגל צ'ט, איפה שלא תרצו. גם זו דרך מעולה לתקשר במילים קצרות והוראות ברורות – עד שתגיעו הביתה ותוכלו לשמוע את הסיפור במלואו.

 

4. וכמובן מיילים. ואל תזלזלו במיילים – ילדים קצת שוכחים לכתוב בעברית בשנים האחרונות. מיילים הם דרך מצוינת לוודא שהם יקראו  - דרככם – טקסטים קצת יותר ארוכים מ-"אתה בא למסיבה הערב חחחחחחח". בואו נגיד שאצלנו, זה הפך למעין "מכתב" רק קצת יותר קצר, ממוקד אבל נפלא. הם נכנסים למייל לפחות פעמיים בשבוע וכותבים תזכורות לנו (לי ולמבוגר האחראי השני בבית) – בו הם גם מסבירים, גם מנמקים וגם מסכמים – כמו שלמדו בבית הספר. הנושאים? מגוונים: החל מ"למה אני צריכה אופנים חשמליים" וכלה ב"אולי השנה ניסע סוף סוף לחרמון כמו שאתם מבטיחים כבר שנתיים?".

 

ודבר אחרון ופשוט: אם אתם בכל זאת מתעקשים על סלולרי ולא רוצים להוציא הון כסף?  נסו למצוא מכשיר סלולרי שאינו סמארטפון. משומש או אפילו חדש (כן, כן. חנויות רבות עדיין מוכרות מכשירים שכאלו במיוחד עבור אנשים מבוגרים או, כמובן, עבור אנשים צעירים). פחות ממכר, שמיש לא פחות וכולל את כל הפונקציות שבאמת צריך כדי לשמור על קשר עם הילד. מה יש לומר? לעתים "Less is more".

 

טלפון קווי מבוקר ובטוח לחדר של הילד – להצטרפותבמחיר אטראקטיבי, לחץ כאן!